Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Mühendislik pratiğinde bilgisayar kullanımı becerisinin kazandırılması. Problem çözümünde yazılım uygulamaları.
Dersin İçeriği:
Bilgisayar temel bileşenleri. İşletim sistemlerine giriş. Programlama dilleri ve algoritmalara giriş. Temel MATLAB uygulamaları. MATLAB yazılımı kullanarak problem çözümü.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Lab
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Kısa Sınav, C: Deney, D: Ödev, E: Proje
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayarın temel bileşenlerini tanımlayabilme. | 1,2 | 1,2,3 | A,C |
Basit algoritma tasarlayabilme. | 1,2,4,5 | 1,2,3 | A,C |
MATLAB yazılımında kod yazabilme. | 1,2,4,5 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilgisayara giriş: Temel kavramlar, donanım | Ders Kitabı |
2 | Programlamanın temelleri: Algoritmalar, sözde kodlar, akış şemaları | Ders Kitabı |
3 | MATLAB’e giriş: Değişkenler, veri türleri | Ders Kitabı |
4 | Diziler, matrisler, aritmetik operatörler | Ders Kitabı |
5 | İlişkisel operatörler | Ders Kitabı |
6 | Mantıksal operatörler | Ders Kitabı |
7 | Ara sınav I | Ders Kitabı |
8 | Koşullu ifadeler | Ders Kitabı |
9 | Döngüler | Ders Kitabı |
10 | Fonksiyonlar | Ders Kitabı |
11 | Grafik çizimi | Ders Kitabı |
12 | Ara sınav II | Ders Kitabı |
13 | Giriş/çıkış | Ders Kitabı |
14 | Mühendislikte MATLAB uygulamaları | Ders Kitabı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Holly Moore, MATLAB® for Engineers, 4th Edition, 2015, Pearson, New York. |
Diğer Kaynaklar |
Brian D. Hahn and Daniel T. Valentine. 2007. Essential MATLAB for Engineers and Scientists. 3rd Edition. Elsevier, ttp://www.mathworks.com/ |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Laboratuar deney föyleri |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara sınav | 2 | 66 |
Laboratuar uygulaması | 10 | 34 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 30 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Matematik, fen bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisi | X |
||||
2 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi, | X |
||||
3 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
|||||
4 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, | x |
||||
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | x |
||||
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, | |||||
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni | |||||
8 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, | |||||
9 |
Yasam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, |
11 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve is güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık, | |||||
12 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahil) | 14 | 2 | 28 |
Laboratuar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara sınav – Bireysel çalışma Sınav | 2 | 12 | 24 |
2 | 2 | 4 | |
Final – Bireysel çalışma Sınav |
1 | 24 | 24 |
1 | 2 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 30 (s) | 4.6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |