Türkçenin sözvarlığı, edebi metinlerin incelenmesi, resmî yazışma ve bilimsel araştırma yazım kuralları ve uygulamaları, sözlü anlatım türleri ve uygulamaları
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Bilgilendirici ve kurgusal metinlerde konuyu, konuya bakış açısını ve ana düşünceyi anlamayı sağlamak, |
4,6,7 |
1 |
1 |
2) Türkçenin anlatım olanaklarını kavramalarını sağlamak, |
4,6,7 |
1 |
1 |
3) Bilgilendirici ve kurgusal metinleri anlama, yorumlama ve uygulama becerilerini geliştirmek, |
4,6,7 |
1 |
1 |
4) Dilekçe, özgeçmiş, rapor, tutanak, iş mektuplarının yazışma kurallarını öğrenmelerini sağlamak, |
4,6,7 |
1 |
1 |
5) Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirmelerini sağlamak. |
4,6,7 |
1 |
1 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Tanışma, dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgi |
İlgili okumalar |
2 |
Bilgilendirici ve kurgusal yazılar; metinde konu, bakış açısı, plan, ana fikir |
İlgili okumalar |
3 |
Sözcük türleri, paragraf, anlatım biçimleri |
İlgili okumalar |
4 |
Dilekçe yazımı, özgeçmiş hazırlama |
İlgili okumalar |
5 |
Yazılı anlatım türleri: anı, gezi, günlük, mektup |
İlgili okumalar |
6 |
Yazılı anlatım türleri: Makale, deneme, köşe yazısı, eleştiri |
İlgili okumalar |
7 |
Rapor, tutanak |
İlgili okumalar |
8 |
Ara sınav. |
İlgili okumalar |
9 |
Bilimsel araştırma, özet çıkarma, not alma, kaynakça ve dipnot kuralları |
İlgili okumalar |
10 |
Türkçenin sözvarlığı (yerli ve yabancı sözcükler, deyimler) |
İlgili okumalar |
11 |
Türkçenin sözvarlığı (atasözleri, kalıp sözler, ikilemeler…) |
İlgili okumalar |
12 |
Türkçenin söz dizimi ve semantik yönleri |
İlgili okumalar |
13 |
Kurgusal anlatım türleri (roman, öykü, tiyatro) |
İlgili okumalar |
14 |
Sözlü anlatım türleri |
İlgili okumalar |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Kaynaklar |
Aksan, Doğan (1999), Anlambilim, Ankara, Engin yayınevi Aksan, Doğan(1987), Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dilbilim,3 cilt , Ankara Aksan, Doğan(1996), Türkçenin Sözvarlığı, Ankara, Engin Yayınevi Aksan, Doğan (2000), Türkiye Türkçesinin Dünü, Bugünü, Yarını, Ankara, Bilgi yayınevi Atay, Falih Rıfkı (2004), Çankaya, İstanbul, Pozitif yayınları Atay, Oğuz (2012), Bir Bilim Adamının Romanı Mustafa İnan,36.b., İstanbul,İletişim Yay. Atay, Oğuz(2013), Günlük,16. b., İstanbul, İletişim Yay. Boysan, Aydın(1997), Yollarda, Dünyadan Gezi Yazıları, 2. b., Ankara, Bilgi Yayınevi Çotuksöken, Yusuf (2007), Uygulamalı Türk Dili, İstanbul,Papatya Yayıncılık Kongar, Emre (2008), Kızlarıma Mektuplar Yaşamdan Satırbaşları, 45.b., İstanbul, Remzi Kitabevi Korkmaz, Zeynep ve diğerleri (1995), Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ankara, Yüksek Öğretim Kurulu Matbaası Özdemir, Emin (2008), Sözlü Yazılı Anlatım Sanatı Kompozisyon, İstanbul, Remzi Kitabevi Özdemir, Emin (1994), Yazınsal Türler, 2. b.,Ankara, Ümit Yayıncılık Tanpınar, Ahmet Hamdi (2004), Saatleri Ayarlama Enstitüsü, İstanbul, Dergah Yayınları Türkçe Ders Notları -TKL 202 (Haz. Bedri Selimhocaoğlu) Türk Dili,Yazılı Anlatım-Sözlü Anlatım (2009), (Ed.Nurettin Demir, Emine Yılmaz),Ankara, Nobel Yayın Dağıtım Türkçe Sözlük (2011), Türk Dil Kurumu Yayınları, 11. b., Ankara Yazım Kılavuzu (2009), Türk Dil Kurumu Yayınları, 26. b., Ankara |
|
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Ders öncesi dağıtılan fotokopiler |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
|||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
ADET |
KATKI YÜZDESİ |
|
Vize |
1 |
50 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
1 |
50 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
|
Toplam |
|
100 |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Fizik ve Matematik, bilgilerini uygulama becerisi kazanır. |
X |
|||||
2 |
Deney (ölçme, araştırma düzeneği vs.) tasarlama ve yapabilme, deney sonuçlarını analiz etme ve de yorumlama bilgi ve becerisi kazanır. |
X |
|||||
3 |
Endüstrinin ihtiyaç duyduğu bilim ve teknoloji konularındaki ölçümlerde gereksinimleri karşılayabilecek niteliklere sahiptir. |
X |
|||||
4 |
Disiplinler arası takımlarda çalışır. |
X |
|||||
5 |
Fizik problemlerini tanımlar, formule eder ve çözer. |
X |
|||||
6 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir. |
X |
|||||
7 |
Etkin iletişim kurar. |
X |
|||||
8 |
Fiziğin endüstriyel uygulamaları ve toplumsal boyuttaki katkısı için gereken eğitime sahiptir. |
X |
|||||
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir ve bunu gerçekleştirir. |
X |
|||||
10 |
Çağdaş mesleki konular ve teknolojik gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. |
X |
|||||
11 |
Fizik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanır. |
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
2 |
30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
1 |
15 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
- |
- |
- |
Ödev |
1 |
1 |
1 |
Final |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
50 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
2 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
2 |