Kuantum teorisi ve atomların elektronik yapısı; Elementler arasındaki periyodik ilişkiler; Kimyasal bağlar; Bileşikler; Kimyasal reaksiyonlarda kütlesel ilişkiler; Gazlar; Termokimya ve termodinamiğin kuralları
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Kimya konusunda yeterli bilgi birikimi; kimya üzerine kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme.
|
1,6,7 | 1,2 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Çalışma Malzemeleri |
1 |
Kimya: Faz değişimleri (Kimya, bilimsel yöntem, sınıflandırmalar, maddenin halleri ve özellikleri, sayıları kullanma ve boyutsal analiz) |
Ders Kitabı |
2 |
Atomlar, Moleküller ve İyonlar / Kuantum Teorisi (Atom teorisi, atomun yapısı ve kuantum teorisi) |
Ders Kitabı |
3 |
Atomlar, Moleküller ve İyonlar / Atomların Elektronik Yapısı (Elektron düzeni, periyodik tablo, moleküller ve iyonlar, kimyasal formüller ve bileşiklerin isimlendirilmesi) |
Ders Kitabı |
4 |
Elementler Arasındaki Periyodik İlişkiler (Fiziksel özelliklerin periyodik değişimi, iyonlaşma enerjisi, elektron ilgisi, temsili elementlerin kimyasal özellikleri) |
Ders Kitabı |
5 |
Kimyasal Bağlar I (Lewis nokta gösterimi, iyonik ve kovalent bağlar, elektronegatiflik) |
Ders Kitabı |
6 |
Kimyasal Bağlar I / Kimyasal Bağlar II (Lewis yapılarının yazılması, formal yüklerin hesaplanması, moleküler geometri) |
Ders Kitabı |
7 |
Kimyasal Bağlar II (Değerlik bağı kuramı ve atomik orbitallerin hibritleşmesi) |
Ders Kitabı |
8 |
Kimyasal Bağlar II (Moleküler orbital teorisi) ARA SINAV I |
Ders Kitabı |
9 |
Kimyasal Reaksiyonlardaki Kütle İlişkileri (Avogadro sayısı, bileşiklerin yüzde bileşimi, kimyasal reaksiyonlar ve denklemler) |
Ders Kitabı |
10 |
Kimyasal Reaksiyonlardaki Kütle İlişkileri (Kimyasal reaksiyonlar ve denklemler ve stokiyometri) |
Ders Kitabı |
11 |
Gazlar (Gaz kanunları ve gaz stokiyometrisi) |
Ders Kitabı |
12 |
Gazlar / Termokimya (Gazların kinetik moleküler teorisi, termodinamiğe giriş) |
Ders Kitabı |
13 |
Termokimya (Kimyasal tepkimelerde entalpi, kalorimetre) ARA SINAV II |
Ders Kitabı |
14 |
Termokimya (Standart oluşum ve reaksiyon entalpisi) |
Ders Kitabı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
“Chemistry”, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, McGraw Hill, 11th Edition, 2012. |
Diğer Kaynaklar |
“General Chemistry. Principles and Modern Applications.” Ralph H.Petrucci, Prentice Hall. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Kısa sınav |
10 |
17 |
Ara Sınav |
2 |
83 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
X |
||||
2 |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
|
||||
3 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
|||||
4 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
|
||||
5 |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
6 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
|
|
|
X |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
|
|
|
|
|
10 |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
|
|
|
|
|
11 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
|
|
|
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası hariç, 12x toplam ders ve lab saati) |
12 |
4 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
60 |
Ara Sınav |
2 |
1,5 |
3 |
Ödev |
7 |
5 |
3 |
Kısa Sınav |
10 |
0,1 |
1 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6.0 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |