• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ELIT 107
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilerin edebiyat terimlerini ve edebi metinleri okuma yöntemlerini, ve şiir, drama ve düzyazının çeşitlerini öğrenmelerini amaçlar.
Dersin İçeriği: 

Öğrencilerin edebiyat terimlerini ve edebi metinleri okuma yöntemlerini öğrenmelerini amaçlamaktadır. Bu dersin ilk yarısı şiir ve drama üzerinde yoğunlaşırken, ikinci yarıda düzyazı türlerinde yazılmış eserler ele alınır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simulasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Sözlu Soru-Cevap, C: Ödev, D: Presentasyon Dökümanlar Ödevler Sınavlar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
1)  Öğrencilerin edebi türleri tanımasını sağlar; türlerin ve alt türlerin özelliklerine vakıf olmalarını sağlamar; türler ve alt türler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları tesbit edebilmelerini sağlar. 1-2

5-10

1,2,3 A,C
2)  Öğrencilerin farklı edebi türlerin kökenleri ve tarih süresince gelişimleri hususunda bilgi sahibi olmalarını sağlar. 1-2

5-10

1,2,3 A,C
3)  Öğrencilerin edebi türlerin incelenmesi için gerekli bilgi ve terminoloji ile donanmalarını sağlar. 1-2

5-10

1,2,3 A,C
4)  Öğrencilerin edebi türlerin incelenmesi için gerekli analiz, karşılaştırmalı yaklaşım, yorumlama, bağlantı kurma ve kritik değerlendirme bilgi ve becerileri ile donanmalarını sağlar. 1-2

5-10

1,2,3 A,C
5)  Öğrencilerin hemen tüm edebi türlerin örnek metinlerini olabildiğince yetkin bir biçimde inceleyerek sonuç çıkarabilmelerini ve bu alanda deneyim kazanmalarını sağlar. 1-2

5-10

1,2,3 A

Dersin Akışı

Hafta Konular Ders Materyali
1 Giriş; Dersin tanıtımı; Dersin amaçları, gerekleri, değerlendirme yöntemleri, materyal, ders akışı, çalışma yöntemleri ve ders/sınıf kuralları hususlarında bilgilendirme Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir
2 (Türler hakkında genel bilgilendirme: Türlerin ve alt türlerin ayırıcı özellikleri; tarih süreçlerinde türlerin gelişimine genel bakış.)

Literary Genres Overview

Historical Background: Aristotle’s Genres classification

The Epic, the Lyric and the Dramatic

Classification by Type

Poetry: A Poem is an Experience

 
3 Poetry: A Poem Looks Like a Poem

Poems that Tell a Story

The Purpose of a Poem

How to Talk about a Poem

Metaphor and Simile

 
4 Poetry: Poetry Analysis; Poetic Devices

The Sonnet

Meter

 
5 Poetry: “The Eagle” by Alfred Lord Tennyson

“On Feelings” by D.H. Lawrence

“The Mirror” by Sylvia Plath

 
6 Drama Overview

Elements of Drama – Checklist

Greek Theater: Antigone by Sophocles

 
7 Drama: The Rising of the Moon by Isabelle Augusta Persse, Lady Gregory  
8 Drama: Pygmalion by Bernard Shaw

ARA SINAV

 
9 Prose Fiction: The Short Story Overview

Fiction Study Terminology

“The Lumber Room” by Roald Dahl

(“Thus I Refute Beelzy” by John Collier)

(“The Bass, the River and Sheila Mant” by WD Wetherell)

 
10 Prose Fiction

The Novel Overview

Frankenstein by Mary Shelley

 
11 Prose Fiction: Robinson Crusoe by Daniel Defoe  
12 Prose Fiction: Gulliver's Travels by Jonathan Swift  
13 Prose Nonfiction Overview

Essay Overview:

Essays: “Of Travel,” “Revenge” & “Studies” by Francis Bacon

 
14 Letter: Samuel Johnson’s Letter to the Earl of Chesterfield

The Earl of Chesterfield’s Letter to His Son, Philip Stanhope

Biography: Samuel Johnson by Boswell

 
15 History: The Decline and Fall of the Roman Empire by Gibbon

Diary: Pepys’ Diary

(Supplement: “The Education of Women” by Daniel Defoe)

 

Kaynaklar

Ders Kitabı/Notu Ders Notu dersin kodu ve adı ile öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir
Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav/Sınıf Performansı/Ödev 1 40
Dönem Ödevi    
Dönem Sonu Sınavı 1 30
Toplam   100
Dönem Sonu Sınavının Başarıya Oranı   30
Yıl içinin Başarıya Oranı   70
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi     X      
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi       X    
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi   X        
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi     X      
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci       X    
6 Etkin iletişim kurma becerisi   X        
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim   X        
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi     X      
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma   X        
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi     X      

ECTS

Etkinlik Sayısı Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav hafta/süre dahildir: 15X toplam ders saati) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 15 1 15
Toplam İş Yükü     135
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.4
Dersin AKTS Kredisi     5