• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
AFRF 201
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, Rusça (A2.1) düzeydeki iletişimi sağlamak için gerekli olan Rusça dilbilgisinin aktarılması suretiyle öğrencilere Rusça belirli konularda, rutin, basit ve alışılmış işlerde yazma, konuşma, dinleme ve anlama becerileri kazandırmak. Rusça sevdiği ya da sevmediği aktivitelerden bahsedebilme, alışveriş yapma, tatil planı ya da rezervasyon yapma gibi günlük ihtiyaçları karşılayabilme düzeyinde dili kullanabilme yeteneği kazandırmak.
Dersin İçeriği: 

Rusça temel (A2.1) seviye için gerekli olan dilbilgisi kuralları, dilbilgisi kurallarını anlama ve uygulamaya yönelik sözlü ve yazılı alıştırmalar; Metin okuma, çevirme ve diyalog kurma alıştırmaları. Dil becerilerini geliştirmeye yönelik ev ödevleri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Öğretmen anlatımı. 2. Grup/Eşli/Tek başına çalışma. 3. Görsel çalışmalar: bilgisayar destekli çalışma, CD’leri dinleme. 4. Serbest konuşma ve yazmaya götüren çalışmalar. 5. Power Point sunumları.
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Kişisel bilgileri (medeni hal, yaş, adres bilgisi, milliyet, v.b.) Rusça yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir ve sorabilir. 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5 A, B
2) Rusça biyografisini anlatabilme becerisine sahip olur. 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5 A, B
3) Kendisi ve çevresiyle ilgili olayları Rusça sözlü ve yazılı bir şekilde aktarabilir. 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5 A, B
4) Geçmişte olan ve gelecekte olacak durum ve olayları Rusça sözlü ve yazılı olarak aktarabilir. 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5 A, B

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ünite: 21
  1. İsmin -İn halinde tekil isimlerin değişimi. 
  2. -İn halinin sahiplik anlamı (чья сумка? cумка сестры).
  3. -İn halinin sıfat anlamı (какой шум? шум дождя).
 
2 Ünite: 21
  1. -İn halinde tarih söyleme (gün ve ay) (сегодня второе февраля). 
  2. Fiil: бояться.
  3. İfadeler: нет, не было, не будет.
  4. Fiil: зависеть.
  5. Fiil: желать.
 
3 Ünite: 22
  1. Bидеть, платить, просить, чистить fiilleri ve kullanım alanları. 
  2. Bидеть-смотреть / слушать-слышать fiilleri arasındaki farklar.
 
4 Ünite: 22
  1. Öğrenilen fiillerle ilgili diyalog etkinliği «Соседка».
  2. -İ hali canlılar ile -in hali benzerlik ve farkları.
  3. -İ hali canlı ve cansız tekil isimler.
  4. Metin okuma: «Рок звезда».
 
5 Ünite: 23
 
  1. Писать, резать, плакать, искать fiillerinin zaman, emir kipi çekimleri ve kullanım alanları.
  2. Öğrenilen fiiller ile ilgili metin okuma etkinliği: «Субботнee утро».
  3. Мыть/стирать/чистить fiilleri arasındaki farklar.
 
6 Ünite: 24
  1. Rusçada bitmemiş fiillerin anlamsal özellikleri.
  2. Bitmemiş fiillerle ilgili diyalog ve alıştırmalar.
  3. Rusçada bitmiş fiillerin anlamsal özellikleri.
  4. Bitmiş fiillerle ilgili alıştırmalar.
  5. Fiil türleri ile ilgili metin okuma: «Pутина».
 
7 Ünite: 24
  1. Rusçada fiil türü ve zaman ilişkisi ve fiil türlerinin tüm zamanlarda kullanımı.
  2. Ön ek getirerek bitmiş fiil oluşturma.
  3. Metin okuma: «B прошлую субботу утром».
  4. Konuşma etkinliği.
  5. VİZE SINAVI
 
8 Ünite: 25
  1. İsmin -İn halinin sayılarla kullanımı (Сколько?).
  2. Yalın hali -овать ile biten fiillerin çekimleri.
  3. -İ halinde öznesiz cümle kurmak.
 
9 Ünite: 26
  1. Ön ekli «пойти» fiilinin çekimleri. 
  2. - İn halinde kullanılan bazı edatlarla cümle kurmak (для, без, кроме, до, после).
  3. Чтобы ve для edatları arasındaki fark.
  4. Çoğul isimlerin -İn halinde çekimi (Сколько?) ve istisnalar.
  5. Сколько времени? (Ne kadar süre?) Во сколько? (Saat kaçta) sorularına cevap verilmesi.
  6. Her zaman tekil ve her zaman çoğul olan isimler.
  7. Oдин, одна, одно, одни kullanımı.
  8. “Винегрет” adlı metnin okunması.
 
10 Ünite: 27
  1. Мочь, хотеть, должен yardımcı fiillerinin kullanımı
  2. “Я хочу, чтобы…” cümle yapısı ve dolaylı anlatım.
  3. “Отцы и дети” adlı metnin okunması.
  4. Kıyaslama cümleleri “такой же, как …/ так же, как …” ve “одинаковые, разные…”
  5. Bulunma halinde “в/на” edatlarının kullanımı (Где?).
  6. Yönelme durumunda “в/на” edatlarının kullanımı (Куда?).
  7. -İn halinde kullanılan edatlar. (Где? У кого? У чего?).
  8. -İn halinde kullanılan edatlar. (Откуда? От кого? Из/с чего?).
  9. “Любимый торт” adlı metinin okunması.
 
11 Ünite: 28
  1. Искать – находить/найти, терять – потерять fiillerinin kullanımı.
  2. Находиться fiilinin kullanımı.
  3. “На улице” ve “Где твой дом?” adlı metinlerin okunması.
  4. Rusçada coğrafi yönler (на севере, на юге, на востоке, на западе).
  5. Dinleme metni.
  6. … такой, какой…, /… тогда, когда ... yapılarının kullanımı.
 
12 Ünite: 29
  1. Yön belirten zarflar (оттуда, отсюда, снизу, сверху, справа, слева…).
  2. Идти-ходить / ехать-ездить hareket fiilleri.
  3. Rusçada vasıta ile gitmede -de halini kullanma (На чём ехать/ездить?)
 
13 Ünite: 29
  1. Rusçada dinamik durumu anlatan “oturmak” fiili (садиться-сесть в/на что? Куда?).
  2. “Как я еду на работу?” adı metnin okunması.
  3. “Потому что, поэтому, так как” bağlaçlarının kullanımı.
 
14 Ünite: 30
  1. -İn halinde kullanılan edatlar (до, после, во время).
  2. Rusçada günlük dilde kullanılan fiiller (брать-взять/принимать-принять/понимать-понять/заказывать-заказать/ловить-поймать)
 
15 Final sınavına yönelik konuların genel tekrarı.  
     

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Tatyana Esmantova. (2015). Ruskiy Yazık: 5 Elementov A2. S-Peterburg: Zlatous. /Татьяна Эсмантова. (2015). (Русский Язык, 5 Элементов A2. Санкт-Петербург: Златоус.)
Diğer Kaynaklar Natalia Bitekhtina. (2002). A Living Russian Grammar. The Regional Centre for French and Russian Studies.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Power Point, Film, Alıştırma, CD
Ödevler Kompozisyon, diyalog oluşturma, test, çeviri çalışmaları
Sınavlar Ara Sınav, Kısa Sınav, Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav 1 20
Ödev  - -
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kendini Rusça  sözlü olarak ifade edebilir.         X  
2 Kendini Rusça yazılı olarak ifade edebilir.         X  
3 Rusça konuşmayı anlayabilir.       X    
4 Rusça yazılanı anlayabilir.       X    
5 Rusça  çeviri yapabilir.       X    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 1 11
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 5 2 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü     118
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,72
Dersin AKTS Kredisi     5