• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ANT 255
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
İnsanlıktaki şiddet kavramı hakkında bilgi sahibi olmak. Geçmişteki eski insan davranışları ve savaşın nasıl başladığı hakkında bilgi sahibi olmak. Şiddete işaret eden delillerin yorumlanması konusunda altyapı kazanmak. Geçmiş toplumlardaki yapısal şiddet kavramının anlaşılması.
Dersin İçeriği: 

Şiddetin kökeni tarih öncesi dönemlere kadar uzanmaktadır. Derste, geçmiş insan toplumlarında şiddetin – savaşın varlığına işaret eden arkeolojik kanıtlar tartışılacaktır. Bu arkeolojik kalıntılar iskelet travmasının yanı sıra yerleşim yerlerinin yok edilmesi de yer almaktadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders 2. Vaka Çalışması 3. Gösterme 4. Saha/Arazi Çalışması 5. Öğrenci Faaliyetleri/Projeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Sınav B. Devamlılık/Derse Katılım C. Saha Çalışması/Örnek Olay İncelenmesi D. Ödev E. Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Program Çıktıları

 

Öğretim Yöntemleri

 

Ölçme Yöntemleri

1- Şiddet kavramının insan yaşamındaki toplumsal karmaşıklıklarını dile getirir. 1,2, 4-10 1, 2, 3, 5 A, D
2- Şiddet eylemine işaret eden delillerin yorumlanmasında yer alan bilgilerin analizini yapabilir. 1,2, 4-10 1, 2, 3, 5 A, D
3- Yapısal şiddet gibi insanlık tarihindeki önemli kavramları kavrayabilir. 1,2, 4-10 1, 2, 3, 5 A, D
4- Şiddetin toplumsal komplikasyonunun karmaşıklığını iyi şekilde anlar. 1,2, 4-10 1, 2, 3, 5 A, D
5- Yazılı metinlerin bulunmadığı geçmişte savaş ve şiddetin yorumlanmasında biyoarkeolojinin nasıl güçlü bir araç olabileceğini anlar. 1,2, 4-10 1, 2, 3, 5 A, D

 

Dersin Akışı

 

 

DERS AKIŞI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Genel Tanıtım Şiddet araştırması. Martin ve ark. giriş
2 Şiddetin Tarihi Knüsel ve Martin. Bölüm 1
3 Geçmişteki çatışma Knüsel ve Martin. 4. Bölüm
4 Kontrol aracı olarak şiddet Martin ve diğerleri bölüm 1
5 Şiddet kanıtı Martin ve diğerleri bölüm 3
6 Küçük ölçekli çatışma Martin ve diğerleri bölüm 4
7 Travmanın yorumlanması Ara Sınav
8 Şiddeti konu alan belgesel Şiddeti konu alan belgesel
9 Çocuk travması veya şiddet Knüsel ve Martin. Bölüm 3,7
10 Yapısal şiddet Martin ve diğerleri bölüm 2
11 Savaş ve travma Martin ve diğerleri bölüm 7,8
12 Savaş ve iskeletler Knüsel ve Martin. Bölüm 11,14,15
13 Şiddet olarak fedakarlık mı? Martin ve diğerleri bölüm 10
14 Vaka çalışmaları Vaka çalışmaları
15 Sonuçlandırma  

 

Kaynaklar

 

KAYNAKLAR
Ders Notu Martin, D., Harrod, R., and Perez, V. (2012). The Bioarchaeology of Violence. University of Press of Florida

 

Knüsel, C. and Martin J. S., (2014) The Routledge Handbook of the Bioarchaeology of Human Conflıct.

Diğer Kaynaklar Guilaine, J. and Zammit, J. (2005). The Origins of War: Violence in Prehistory. Blackwell Publishing, Inc. 

 

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar YULearn
Ödevler YULearn
Sınavlar YULearn

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sıra Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 10
Final Sınavı 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yarıyıl içi Çalışmaların Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Antropolojinin temel kavramlarına, kuramsal bakış açılarına ve tarihsel gelişimine hakimiyet kazanır.        X  
2 Antropolojinin alt alanlarını ve bu alanların kendine özgü yöntem ve uygulamalarını öğrenir.          X
3 Antropolojinin temel araştırma yöntemi olan etnografik çalışmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir ve buna göre saha çalışmasını tasarlar.  X        
4 Antropolojinin bilgi ve becerilerini kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru üretir ve araştırma bulgularını değerlendirir.          X
5 Saha çalışması ve akademik araştırmada bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır.         X
6 Antropolojik kuram ve araştırma yöntemlerini kullanarak toplumsal sorunları tanımlar ve sosyal projeler geliştirir.     x    
7 Güncel veri tabanlarını, bilgi kaynaklarını ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.         X
8 Antropoloji dışındaki bilim dallarından yararlanarak disiplinler arası çalışmalar tasarlar ve çalışma gruplarında yer alır.          X
9 Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilincine sahip olup, bireysel ve kültürel farklılıklara önyargısız yaklaşır.         X
10 Akademik düzeyde İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade etme becerisi edinir.         x

 

ECTS

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 25 25
Ödev 1 5 5
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü     130
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.2
Dersin AKTS Kredisi     5