Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Öğrenciler genel olarak Adli Antropoloji hakkında detaylı bilgi sahibi olacaklardır:
● Bilim alanlarındaki belli başlı konular hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
● İnsan iskelet elemanları hakkında temel bilgi edeceklerdir.
● Öğrenci araştırmaya ve soru sormaya teşvik edilecektir.
● Öğrenciler çalışmalarını sınıf üyelerine nasıl sunacaklarını öğreneceklerdir.
● Bu konulardaki en son yayınlar hakkında güncel bilgilere sahip olacaklarıdır.
Dersin İçeriği:
Bu ders Adli Antropoloji alanını çeşitli disiplinleriyle birlikte inceleyecektir. İnsan iskeletine ve bunun insan ölümlerinin araştırılmasıyla nasıl ilişkili olduğuna dair temel bir giriş yapılacaktır. Temel arkeolojik yöntemler adli soruşturmalarda uygulanır ve bunlar dersin bir parçasıdır. Ders, gömme koşulları ve koruma ile ilgili olarak ceset çürümesinin temel konularını kapsayacaktır. Ders, kitlesel felaket, kaza sonucu travmatik ölümlerle ilgili konuları kapsayacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Ödev D. Boşluk –doldurma E. Doğru –Yanlış F. Sözlü sınav G. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Program Çıktıları
|
Öğretim Yöntemleri
|
Ölçme Yöntemleri
|
1- Adli delillerin yorumlanmasını ifade edebilir. | 1,2,4-10 | 1 | A, E |
2- Adli vakaların incelenmesinde uygulanan metodolojiler hakkında temel bir anlayışa sahiptir. | 1,2,4-10 | 1,2,3,5 | A, E |
3- En son yayınlar hakkındaki bilgileri ve bilimin sürekli bir öğrenme yolculuğu olduğunu değerlendirir. | 1,2,4-10 | 1,2,3,5 | A, E |
4- Adli belgelerin hazırlanmasında kullanılan farklı metodolojilere ilişkin tartışma ve sunumlara katılır. | 1,2,4-10 | 1,2,3,5 | A, E |
5- Adli antropolojinin çeşitli disiplinleri ile kayıp kişilerin kimliklendirilmesine nasıl ışık tuttuğunu kavrar ve tartışır. | 1,2,4-10 | 1,2,3,5 | A, E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel Tanıtım | Introduction to Forensic Anthropology. Chapter 1. Forensic anthropologists and the medicolegal community. Forensic Anthropology Current Methods and Practice. Chapter 1. Forensic anthropology defined |
2 | Adli Antropoloji | Introduction to Forensic Anthropology. Chapter 2. Overview of the human skeleton Forensic Anthropology Current Methods and Practice. Chapter 2+3. Principles of human osteology. Overview of examination methods |
3 | İnsan Osteolojisinin Temelleri | Introduction to Forensic Anthropology. Chapter 2. Overview of the human skeleton Forensic Anthropology Current Methods and Practice. Chapter 2+3. Principles of human osteology. Overview of examination methods |
4 | Adli mi değil mi | Introduction to Forensic Anthropology. Chapter 3. Recognizing the medicolegal significance. Distinguishing human from nonhuman bones and teeth. Forensic Anthropology Current Methods and Practice. Chapter 4. Medicolegal significance. Skeletal versus nonskeletal material |
5 | Kurtarma Sahnesi Yöntemleri | Introduction to Forensic Anthropology. Chapter 4. The recovery processes employed by forensic anthropologists. location of the human remains and their associated materials Forensic Anthropology Current Methods and Practice. Chapter 6. Recovery scenes. Archaeological method and theory. Detection methods |
6 | Ölüm Sonrası Aralığın Tahmin Edilmesi | Introduction to Forensic Anthropology. Chapter 5. postmortem interval (PMI). Overview of decomposition. Decomposition and skeletonization Forensic Anthropology Current Methods and Practice. Chapter 5. Principles of forensic taphonomy, decomposition, Postmortem skeletal changes |
7 | İlk Müdahale ve Muayene | Introduction to Forensic Anthropology. Chapter 6. Forensic anthropology laboratory. Preparation of remains. Initial Examination. Forensic Anthropology Current Methods and Practice. Chapter 7. Principles of skeletal processing and preparation. Skeletal reconstruction |
8 | Belgesel | Body Farm |
9 | Soy ve Cinsiyet Atfedilmes | Introduction to Forensic Anthropology. Chapter 7+8. demographic characteristics of ancestry (race or ethnicity), sex. sexing can be done on human bones. anthroposcopically identifiable characteristic Forensic Anthropology Current Methods and Practice. Chapter 8+9. Principles of sex estimation. Morphoscopic sex estimation methods. Principles of ancestry estimation. Morphoscopic (nonmetric) ancestry estimation |
10 | Soy ve Cinsiyet Atfedilmes | Introduction to Forensic Anthropology. Chapter 7+8. demographic characteristics of ancestry (race or ethnicity), sex. sexing can be done on human bones. anthroposcopically identifiable characteristic Forensic Anthropology Current Methods and Practice. Chapter 8+9. Principles of sex estimation. Morphoscopic sex estimation methods. Principles of ancestry estimation. Morphoscopic (nonmetric) ancestry estimation |
11 | Ölüm Yaşı ve Boy Uzunluğu Tahmini | Introduction to Forensic Anthropology. Chapter 9+10. the chronological age of a person. The Estimation of Age of an Adolescent. secondary centers of ossification. An estimation of stature. Full Skeleton Versus Stature Formulas Forensic Anthropology Current Methods and Practice. Chapter 10+11. Principles of age estimation. Subadult age estimation: Dental methods. Adult age estimation: Pubic symphysis methods |
12 | Travma Tanımlama | Introduction to Forensic Anthropology. Chapter 11. Death, Trauma, and the Skeleton. Cause of Death. Manner of death Forensic Anthropology Current Methods and Practice. Chapter 13. Forces, bone biomechanics, and fractures. Trauma timing. Trauma mechanism |
13 | Ölüm Sonrası Değişiklikler ve Tanımlama | Introduction to Forensic Anthropology. Chapter 16. forensic taphonomy. Dismemberment, injury to bone, scavenging by animals. Forensic Anthropology Current Methods and Practice. Chapter 5. Humans as taphonomic agents. |
14 | Vaka çalışmaları | Vaka çalışmaları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Byers, S. (2017). Introduction to Forensic Anthropology. 5 edition. Pearson Education, Inc. Angi M. Christensen Nicholas V. Passalacqua Eric J. Bartelink. (2019). Forensic Anthropology Current Methods and Practice. Elsevier Inc. |
Diğer Kaynaklar | Bowen, R.T., 2009. Ethics and the Practice of Forensic Science. CRC Press, Boca Raton. Boyd, C.C., Boyd, D.C. (Eds.), 2018. Forensic Anthropology: Theoretical Framework and Scientific Basis. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken. Christensen, A.M., Anderson, B.E., 2013. Personal identification. In: Tersigni-Tarrant, M.T., Shirley, N. (Eds.), Forensic Anthropology: An Introduction. CRC Press, Boca Raton, pp. 397–420. Christensen, A.M., Crowder, C.M., 2009. Evidentiary standards for forensic anthropology. J. Forensic Sci. 546, 1211–1216. Christensen, A.M., Passalacqua, N.V., 2018. A Laboratory Manual for Forensic Anthropology. Academic Press, San Diego. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | YULearn |
Ödevler | YULearn |
Sınavlar | YULearn |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sıra | Katkı Yüzdesi |
Ara Sınav | 40 | |
Sınıf Sunumları | 10 | |
Final Sınavı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Antropolojinin temel kavramlarına, kuramsal bakış açılarına ve tarihsel gelişimine hakimiyet kazanır. | x | ||||
2 | Antropolojinin alt alanlarını ve bu alanların kendine özgü yöntem ve uygulamalarını öğrenir. | x | ||||
3 | Antropolojinin temel araştırma yöntemi olan etnografik çalışmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir ve buna göre saha çalışmasını tasarlar. | x | ||||
4 | Antropolojinin bilgi ve becerilerini kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru üretir ve araştırma bulgularını değerlendirir. | x | ||||
5 | Saha çalışması ve akademik araştırmada bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır. | x | ||||
6 | Antropolojik kuram ve araştırma yöntemlerini kullanarak toplumsal sorunları tanımlar ve sosyal projeler geliştirir. | x | ||||
7 | Güncel veri tabanlarını, bilgi kaynaklarını ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır. | x | ||||
8 | Antropoloji dışındaki bilim dallarından yararlanarak disiplinler arası çalışmalar tasarlar ve çalışma gruplarında yer alır. | x | ||||
9 | Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilincine sahip olup, bireysel ve kültürel farklılıklara önyargısız yaklaşır. | x | ||||
10 | Akademik düzeyde İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade etme becerisi edinir. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) | 14 | 12 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 12 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Sunumları | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |