• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ANT 158
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Dersin amacı öğrencilere sosyal teori gelişiminin farklı aşamalarını, farklı gelenekler tarafından benimsenen temel kavramları ve çeşitli epistemolojileri tanıtmaktır. Derste ele alınacak her temanın sosyal ve kültürel antropolojinin gelişimi için önemi vurgulanacaktır.
Dersin İçeriği: 

19. yüzyıldan günümüze temel yaklaşımlar ve bu yaklaşımların antropolojik teorinin gelişimindeki rolleri 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders 2. Vaka Çalışması 3. Gösterme 4. Saha/Arazi Çalışması 5. Öğrenci Faaliyetleri/Projeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Sınav B. Devamlılık/Derse Katılım C. Saha Çalışması/Örnek Olay İncelenmesi D. Ödev E. Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Program Çıktıları

 

 

Öğretim Yöntemleri

 

 

Ölçme Yöntemleri

 

1- Öğrenciler sosyolojik düşünmeyi öğreneceklerdir. 1, 2, 4, 6 1,2,3,5 A, D
2- Ders öğrencileri sosyolojik hayal gücünü çeşitli alanlarda kullanmak için gerekli bilgi ve becerilerle donatmayı amaçlar. 1, 2, 4, 6 1,2,3,5 A, D
3- Öğrenciler sosyal teori geleneklerinin temel kavramlarını öğreneceklerdir. 1, 2, 4, 6 1,2,3,5 A, D
4- Öğrenciler sosyal teorinin gelişiminin katkı yapmış temel düşünürler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. 1, 2, 4, 6 1,2,3,5 A, D
5- Öğrenciler kavramsal düşünme becerisi kazanacaklardır. 1, 2, 4, 6 1,2,3,5 A, D

Dersin Akışı

 

 

DERS AKIŞI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş  
2 Sosyolojik Düşünmek Zygmunt Bauman, Tim May. (2004) Thinking Sociologically. Oxford: Blackwell Publishing.

Anthony Giddens, Mitchell Duneier, Richard P. Appelbaum, Deborah Carr. (2018) Introduction to Sociology. New York, London: W. W. Norton & Company, INC, pp. 3-20.

 

3 Sosyolojik Hayal Gücü C. Wright Mills. (2000). The Sociological Imagination. Oxford: Oxford University Press.

Anthony Giddens, Mitchell Duneier, Richard P. Appelbaum, Deborah Carr. (2018) Introduction to Sociology. New York, London: W. W. Norton & Company, INC, pp. 3-20.

 

4 Aydınlanma, Rasyonalizm, Fransız Devrimi Baron de Montesquieu. (2002). The Spirit of the Laws. Cambridge: Cambridge University Press.

David Hume. (2003). Political Essays. Cambridge: Cambridge University Press.  

Eric Hobsbawm. (2010). The Age of Revolution Europe 1789-1848. London: Phoenix Press.

Jean Jacques Rousseau. (2019). The Social Contract and Other Later Political Writings. Cambridge: Cambridge University Press.

Anthony Giddens, Mitchell Duneier, Richard P. Appelbaum, Deborah Carr. (2018) Introduction to Sociology. New York, London: W. W. Norton & Company, INC, pp. 3-20

George Ritzer, Jeffrey Stepnisky. (2018). Sociological Theory. Los Angeles: Sage, pp. 26-51.

 

5 Pozitivist Sosyolojinin Doğuşu Auguste Comte. (1858). The Positive Philosophy of Auguste Comte. New York: Calvin Blanchard. 

Anthony Giddens, Mitchell Duneier, Richard P. Appelbaum, Deborah Carr. (2018) Introduction to Sociology. New York, London: W. W. Norton & Company, INC, pp. 3-20

George Ritzer, Jeffrey Stepnisky. (2018). Sociological Theory. Los Angeles: Sage, pp. 26-51

 

6 Sosyal Olgu, Dayanışma, İntihar Emile Durkheim. 2006[1897]. On Suicide. London: Penguin Books.

Emile Durkheim. 1997[1933]. The Division of Labor in Society. New York: The Free Press.

Anthony Giddens, Mitchell Duneier, Richard P. Appelbaum, Deborah Carr. (2018) Introduction to Sociology. New York, London: W. W. Norton & Company, INC, pp. 3-20

George Ritzer, Jeffrey Stepnisky. (2018). Sociological Theory. Los Angeles: Sage, pp. 51-53 / 124-169

 

7 Kapitalizm, Sınıf ve Sosyal Teori Karl Marx, Friedrich Engels. (2004). German Ideology. New York: International Publishers.

Karl Marx. 2019[1906]. Capital: Volume One. New York: Dover Publications.

Anthony Giddens, Mitchell Duneier, Richard P. Appelbaum, Deborah Carr. (2018) Introduction to Sociology. New York, London: W. W. Norton & Company, INC, pp. 3-20.

George Ritzer, Jeffrey Stepnisky. (2018). Sociological Theory. Los Angeles: Sage, pp. 55-58 / 80-124

 

8 Sosyal Teoride Yorumsamacı Yaklaşım Max Weber. (2009) From Max Weber Essays in Sociology. London and New York: Routledge.

Max Weber. (2003[1958]). The Protestant Ethic and the Spirit of Capitalism. New York: Dover Publications.

Anthony Giddens, Mitchell Duneier, Richard P. Appelbaum, Deborah Carr. (2018) Introduction to Sociology. New York, London: W. W. Norton & Company, INC, pp. 3-20.

George Ritzer, Jeffrey Stepnisky. (2018). Sociological Theory. Los Angeles: Sage, pp. 58-62 / 169-219.

 

9 Toplumsal Tipler, Moda ve Metropol İnsanının Sosyolojisi Georg Simmel. (1964). The Sociology of Georg Simmel. New York: Free Press.

Anthony Giddens, Mitchell Duneier, Richard P. Appelbaum, Deborah Carr. (2018) Introduction to Sociology. New York, London: W. W. Norton & Company, INC, 3-20.

George Ritzer, Jeffrey Stepnisky. (2018). Sociological Theory. Los Angeles: Sage, pp. 62-64 / 219-256.

10 Sosyolojide Yapısal İşlevselci Yaklaşımlar Robert K. Merton. (1938). Social Structure and Anomie. American Sociological Review, 3, 672-682.

 Talcott Parsons. (1985). On Institutions and Social Evolution. Chicago and London: The University of Chicago Press.

Anthony Giddens, Mitchell Duneier, Richard P. Appelbaum, Deborah Carr. (2018) Introduction to Sociology. New York, London: W. W. Norton & Company, INC, pp. 3-20.

George Ritzer, Jeffrey Stepnisky. (2018). Sociological Theory. Los Angeles: Sage, pp. 312-356.

 

11 Sembolik Etkileşimcilik Erving Goffman. (1986). Stigma. New York: Simon & Schuster.

 

George Herbert Mead. (1972[1934]). Mind, Self, and Society. Chicago and London: The University of Chicago Press.

 

Howard S. Becker. (1973). Outsiders Studies in the Sociology of Deviance. New York, London: The Free Press.

George Ritzer, Jeffrey Stepnisky. (2018). Sociological Theory. Los Angeles: Sage, pp. 417-468.

12 Etnometodolojik Yaklaşım Harold Garfinkel. (1996). Ethnomethodology’s Program. Social Psychology Quarterly, 59(1), 5-21.  

 

George Ritzer, Jeffrey Stepnisky. (2018). Sociological Theory. Los Angeles: Sage, pp. 468-499.

 

13 Yapısalcılık Sonrası Dönemde Sosyal Teori Judith Butler. (2006). Precarious Life the Powers of Mourning and Violence. London, New York: Verso.

Michel Foucault. (2009). Security, Territory, Population. New York: Palgrave Macmillan. 

Pierre Bourdieu, Loic Wacquant. (1992). An Invitation to Reflexive Sociology. Chicago: The University of Chicago Press. 

George Ritzer, Jeffrey Stepnisky. (2018). Sociological Theory. Los Angeles: Sage, pp. 650-808.

 

14 Genel Değerlendirme  

 

Kaynaklar

 

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Her bir haftalık ders için kullanılan kaynaklar yukarıda belirtilmiştir.

 

 

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar YULearn
Ödevler YULearn
Sınavlar YULearn

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sıra Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Final Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Antropolojinin temel kavramlarına, kuramsal bakış açılarına ve tarihsel gelişimine hakimiyet kazanır.       X  
2 Antropolojinin alt alanlarını ve bu alanların kendine özgü yöntem ve uygulamalarını öğrenir.       X  
3 Antropolojinin temel araştırma yöntemi olan etnografik çalışmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir ve buna göre saha çalışmasını tasarlar.     X    
4 Antropolojinin bilgi ve becerilerini kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru üretir ve araştırma bulgularını değerlendirir.       X  
5 Saha çalışması ve akademik araştırmada bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır.   X      
6 Antropolojik kuram ve araştırma yöntemlerini kullanarak toplumsal sorunları tanımlar ve sosyal projeler geliştirir.       X  
7 Güncel veri tabanlarını, bilgi kaynaklarını ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.   X      
8 Antropoloji dışındaki bilim dallarından yararlanarak disiplinlerarası çalışmalar tasarlar ve çalışma gruplarında yer alır.   X      
9 Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilincine sahip olup, bireysel ve kültürel farklılıklara önyargısız yaklaşır.       X  
10 Akademik düzeyde İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade etme becerisi edinir.     X    

 

ECTS

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 40 40
Ödev 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü     194
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7,76
Dersin AKTS Kredisi     8