19. yüzyıldan günümüzde sosyal teoride etkin olan belli başlı yaklaşımlar, sosyolojik düşünmek, sosyolojik hayal gücü.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sosyolojik düşünme becerisi kazanır. | 1,2,5,8 | 1,4 | A, C |
Sosyolojik hayal gücünü farklı alanlarda kullanmayı öğrenir. | 1,2,5,8 | 1,4 | A, C |
Sosyal teorinin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. | 1,2,5,8 | 1,4 | A, C |
Sosyal teorinin gelişimine katkı yapmış kuramcıları tanır. | 1,2,5,8 | 1,4 | A, C |
Kavramsal düşünme becerisi kazanır. | 1,2,5,8 | 1,4 | A, C |
Sosyoloji tarihi hakkında bilgi sahibi olur. | 1,2,5,8 | 1,4 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Sosyolojik Düşünmek | Zygmunt Bauman, Tim May. (2004) Thinking Sociologically. Oxford: Blackwell Publishing. |
3 | Sosyolojik Hayal Gücü | C. Wright Mills. (2000). The Sociological Imagination. Oxford: Oxford University Press. |
4 | Aydınlanma, Rasyonalizm, Fransız Devrimi |
Baron de Montesquieu. (2002). The Spirit of the Laws. Cambridge: Cambridge University Press.
David Hume. (2003). Political Essays. Cambridge: Cambridge University Press. Eric Hobsbawm. (2010). The Age of Revolution Europe 1789-1848. London: Phoenix Press. Jean Jacques Rousseau. (2019). The Social Contract and Other Later Political Writings. Cambridge: Cambridge University Press. |
5 | Pozitivist Sosyolojinin Doğuşu |
Auguste Comte. (1858). The Positive Philosophy of Auguste Comte. New York: Calvin Blanchard. |
6 | Sosyal Olgu, Dayanışma, İntihar |
Emile Durkheim. 2006[1897]. On Suicide. London: Penguin Books.
Emile Durkheim. 1997[1933]. The Division of Labor in Society. New York: The Free Press.
|
Ara Sınav | ||
8 | Kapitalizm, Sınıf ve Sosyal Teori |
Karl Marx, Friedrich Engels. (2004). German Ideology. New York: International Publishers.
Karl Marx. 2019[1906]. Capital: Volume One. New York: Dover Publications. |
9 | Sosyal Teoride Yorumsamacı Yaklaşım |
Max Weber. (2009) From Max Weber Essays in Sociology. London and New York: Routledge.
Max Weber. (2003[1958]). The Protestant Ethic and the Spirit of Capitalism. New York: Dover Publications. |
10 | Toplumsal Tipler, Moda ve Metropol İnsanının Sosyolojisi | Georg Simmel. (1964). The Sociology of Georg Simmel. New York: Free Press. |
11 | Sosyolojide Yapısal İşlevselci Yaklaşımlar |
Robert K. Merton. (1938). Social Structure and Anomie. American Sociological Review, 3, 672-682.
Talcott Parsons. (1985). On Institutions and Social Evolution. Chicago and London: The University of Chicago Press. |
12 | Sembolik Etkileşimcilik |
Erving Goffman. (1986). Stigma. New York: Simon & Schuster.
George Herbert Mead. (1972[1934]). Mind, Self, and Society. Chicago and London: The University of Chicago Press.
Herbert Blumer. (1966). Sociological Implication of the Thought of George Herbert Mead. American Journal of Sociology, 71(5), 535-544.
Howard Becker. (2003). Labelling Theory. Martin Slattery (Ed.), Key Ideas in Sociology (134-139), London: Nelson Thornes. |
13 | Etnometodolojik Yaklaşım | Harold Garfinkel. (2003). Ethnomethodology. Martin Slattery (Ed.), Key Ideas in Sociology (104-108), London: Nelson Thornes. |
14 | Yapısalcılık Sonrası Dönemde Sosyal Teori |
Judith Butler. (2006). Precarious Life the Powers of Mourning and Violence. London, New York: Verso.
Michel Foucault. (2009). Security, Territory, Population. New York: Palgrave Macmillan. Pierre Bourdieu, Loic Wacquant. (1992). An Invitation to Reflexive Sociology. Chicago: The University of Chicago Press. |
15 | Final |
Kaynaklar
Her bir haftalık ders için kullanılan kaynaklar yukarıda belirtilmiştir.
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | - |
Ödevler |
1 Ödev |
Sınavlar | Vize + Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 10 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Antropoloji disiplininin temel kuram ve kavramlarını, tarihi süreçte insanın fiziksel ve kültürel gelişimini, ortaya koyduğu kültür unsurlarını ve buna bağlı arkeolojik yaklaşımları özümser, | X | |||||
2 | Antropolojik perspektifle güncel olayları analiz edebilme, eleştirel ve analitik düşünme becerisi edinir, | X | |||||
3 | Etkin iletişim kurma ve bilgilerini sözlü - yazılı ifadeyle aktarabilme becerisi gelişir, | X | |||||
4 | Mesleki ve sosyal etik, sorumluluk bilinci kazanır, | X | |||||
5 | Kültür olgusunun ayrıntılarını ve dinamiklerini inceleyerek; Türk kültürünün ve dünya kültürlerinin özelliklerini, coğrafi koşullarını, tarihsel süreçlerini ve değişim dinamiklerini algılayarak yorumlayabilme becerisi edinir, | X | |||||
6 | Ülke ve dünya sorunlarını algılayabilmenin ötesinde; toplumsal duyarlılık bilinci ile mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, | X | |||||
7 | Yaşam boyu eğitim anlayışı içinde disiplin dışından gelen bilgi kaynaklarından yararlanabilme bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinir, | X | |||||
8 | Antropolojik araştırmaya uygun konu belirleyebilir ve alan araştırması için gerekli yöntem, teknik ve kültürel donanımı edinir, | X | |||||
9 | Bireysel ve takım çalışmalarında görev alabilme, bilimsel sorumlulukla olayları sorgulama, araştırma yetisi gelişir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8 |