• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ANT 158
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Dersin amacı öğrencilerinin sosyal teorinin gelişiminin genel aşamaları hakkında bilgilendirilmesidir.
Dersin İçeriği: 

19. yüzyıldan günümüzde sosyal teoride etkin olan belli başlı yaklaşımlar, sosyolojik düşünmek, sosyolojik hayal gücü. 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Ödev D. Boşluk –doldurma E. Doğru –Yanlış F. Sözlü sınav G. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Sosyolojik düşünme becerisi kazanır. 1,2,5,8 1,4 A, C
Sosyolojik hayal gücünü farklı alanlarda kullanmayı öğrenir. 1,2,5,8 1,4 A, C
Sosyal teorinin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. 1,2,5,8 1,4 A, C
Sosyal teorinin gelişimine katkı yapmış kuramcıları tanır. 1,2,5,8 1,4 A, C
Kavramsal düşünme becerisi kazanır. 1,2,5,8 1,4 A, C
Sosyoloji tarihi hakkında bilgi sahibi olur. 1,2,5,8 1,4 A, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş  
2 Sosyolojik Düşünmek Zygmunt Bauman, Tim May. (2004) Thinking Sociologically. Oxford: Blackwell Publishing.
3 Sosyolojik Hayal Gücü C. Wright Mills. (2000). The Sociological Imagination. Oxford: Oxford University Press.
4 Aydınlanma, Rasyonalizm, Fransız Devrimi Baron de Montesquieu. (2002). The Spirit of the Laws. Cambridge: Cambridge University Press.

David Hume. (2003). Political Essays. Cambridge: Cambridge University Press.  

Eric Hobsbawm. (2010). The Age of Revolution Europe 1789-1848. London: Phoenix Press.

Jean Jacques Rousseau. (2019). The Social Contract and Other Later Political Writings. Cambridge: Cambridge University Press.

5 Pozitivist Sosyolojinin Doğuşu    

 Auguste Comte. (1858). The Positive Philosophy of Auguste Comte. New York: Calvin Blanchard. 

6 Sosyal Olgu, Dayanışma, İntihar Emile Durkheim. 2006[1897]. On Suicide. London: Penguin Books.

Emile Durkheim. 1997[1933]. The Division of Labor in Society. New York: The Free Press.

 

  Ara Sınav  
8 Kapitalizm, Sınıf ve Sosyal Teori Karl Marx, Friedrich Engels. (2004). German Ideology. New York: International Publishers.

Karl Marx. 2019[1906]. Capital: Volume One. New York: Dover Publications.

9 Sosyal Teoride Yorumsamacı Yaklaşım   Max Weber. (2009) From Max Weber Essays in Sociology. London and New York: Routledge.

Max Weber. (2003[1958]). The Protestant Ethic and the Spirit of Capitalism. New York: Dover Publications.

10 Toplumsal Tipler, Moda ve Metropol İnsanının Sosyolojisi Georg Simmel. (1964). The Sociology of Georg Simmel. New York: Free Press.
11 Sosyolojide Yapısal İşlevselci Yaklaşımlar Robert K. Merton. (1938). Social Structure and Anomie. American Sociological Review, 3, 672-682.

 Talcott Parsons. (1985). On Institutions and Social Evolution. Chicago and London: The University of Chicago Press.

12 Sembolik Etkileşimcilik Erving Goffman. (1986). Stigma. New York: Simon & Schuster.

 

George Herbert Mead. (1972[1934]). Mind, Self, and Society. Chicago and London: The University of Chicago Press.

 

Herbert Blumer. (1966). Sociological Implication of the Thought of George Herbert Mead. American Journal of Sociology, 71(5), 535-544.

 

Howard Becker. (2003). Labelling Theory. Martin Slattery (Ed.), Key Ideas in Sociology (134-139), London: Nelson Thornes.

13 Etnometodolojik Yaklaşım Harold Garfinkel. (2003). Ethnomethodology. Martin Slattery (Ed.), Key Ideas in Sociology (104-108), London: Nelson Thornes. 
14 Yapısalcılık Sonrası Dönemde Sosyal Teori Judith Butler. (2006). Precarious Life the Powers of Mourning and Violence. London, New York: Verso.

Michel Foucault. (2009). Security, Territory, Population. New York: Palgrave Macmillan. 

Pierre Bourdieu, Loic Wacquant. (1992). An Invitation to Reflexive Sociology. Chicago: The University of Chicago Press.

15 Final  

Kaynaklar

Her bir haftalık ders için kullanılan kaynaklar yukarıda belirtilmiştir.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar   -
Ödevler  

1 Ödev

Sınavlar Vize + Final

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Final 1 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARINA KATKISI
No Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Antropoloji disiplininin temel kuram ve kavramlarını, tarihi süreçte insanın fiziksel ve kültürel gelişimini, ortaya koyduğu kültür unsurlarını ve buna bağlı arkeolojik yaklaşımları özümser,         X  
2 Antropolojik perspektifle güncel olayları analiz edebilme, eleştirel ve analitik düşünme becerisi edinir,         X  
3 Etkin iletişim kurma ve bilgilerini sözlü - yazılı ifadeyle aktarabilme becerisi gelişir,    X        
4 Mesleki ve sosyal etik, sorumluluk bilinci kazanır,   X        
5 Kültür olgusunun ayrıntılarını ve dinamiklerini inceleyerek; Türk kültürünün ve dünya kültürlerinin özelliklerini, coğrafi koşullarını, tarihsel süreçlerini ve değişim dinamiklerini algılayarak yorumlayabilme becerisi edinir,         X  
6 Ülke ve dünya sorunlarını algılayabilmenin ötesinde; toplumsal duyarlılık bilinci ile mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür,   X        
7 Yaşam boyu eğitim anlayışı içinde disiplin dışından gelen bilgi kaynaklarından yararlanabilme bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinir,   X        
8 Antropolojik araştırmaya uygun konu belirleyebilir ve alan araştırması için gerekli yöntem, teknik ve kültürel donanımı edinir,         X  
9 Bireysel ve takım çalışmalarında görev alabilme, bilimsel sorumlulukla olayları sorgulama, araştırma yetisi gelişir.   X        

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 40 40
Kısa Sınav - - -
Ödev 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü     200
Toplam İş Yükü / 25 (s)     8