• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ANT 478
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Dersin amacı öğrencileri fotoğraf, belgesel ve film gibi görsel malzemelerin etnografik çalışmalardaki yeri ve uygulanışları hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği: 

Antropolojik çalışmalarda etnografik veriler genellikle yazıya dayalıdır ancak teknoloji ilerledikçe görsel malzeme daha fazla önem kazanmaktadır. Bu derste, antropologlar ve profesyonel film yapımcıları tarafından hazırlanan belgeseller ve fotoğraflar ışığında çeşitli etnografik temsiller, yeni anlatı ve deneysel teknikleri, görsel manipülasyon ve sinema etiği tartışılır. Görsel antropolojiye ilişkin güncel ve olası konular değerlendirilir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders 2. Vaka Çalışması 3. Gösterme 4. Saha/Arazi Çalışması 5. Öğrenci Faaliyetleri/Projeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Sınav B. Devamlılık/Derse Katılım C. Saha Çalışması/Örnek Olay İncelenmesi D. Ödev E. Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Program Çıktıları

 

 

Öğretim Yöntemleri

 

 

Ölçme Yöntemleri

 

1- Antropoloji tarihinde görsel malzemenin kullanım biçimlerini görür.

1,2,4,8

1,2,5

A, B, D, E

2- Etnografik film tanımına göre belgeselleri yorumlamayı öğrenir.

1,2,3,4,5,6,7

1,2,3,5

A, B, D, E

3- Görsel çalışmalarda etik kuralları anlar.

1,2,3,4,5,6,7,8,9

1,2,3,5

A, B, D, E

4- Çalışmalarda görsel malzeme kullanımının önemini fark eder.

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

1,2,3,5

A, B, D, E

5- Etnografik çalışmalarda görseli nasıl kullanacağını anlar.

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

1,2,3,5

A, B, D, E

6- Görsel malzemeyi kritik etmeyi öğrenir.

1,2,3,5,5,6,7,8

1,2,3,5

A, B, D, E

 

Dersin Akışı

 

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

Görsel Antropolojinin ortaya çıkışı

 

3

Koloni Fotoğrafçılığı ve Kartpostallar ile Öteki imgesi

 

4

‘Nanook of the North’ Belgeseli

 

5

Antropolojik Çalışmalarda Görsel Bilginin Kullanımı

 

6

Hangi filmler etnografiktir?

 

7

‘Childhood Rivalry in Bali and New Guinea’ Belgeseli

 

8

Etnografik Film yapımında Antropolojik teorilerin rolü

 

9

Fotografı Yorumlama- Aile Fotoğrafları

 

10

‘Trobriand Cricket: An Ingenious Response to Colonialism’ Belgeseli

 

11

‘Secrets of the Tribe’ Belgeseli Görsel ve Etik Kaygılar

 

12

Wodaabe: Herdsmen of the Sun’ Belgeseli ve Performans

 

13

Televizyonda Antropoloji ve Görsel Antropolojinin Geleceği

 

14

Final Proje Sunumları

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

-Banks, Marcus. (2007). Using Visual Data in Qualitative Research. (Ed: Uwe Flick).  Sage Publication.

-Banks Marcus and Jay Ruby (Ed.). (2011). Made to be Seen Perspectives on the History of Visual Anthropology. The University of Chicago Press.

-Grimshaw, Anna. (2009).  The Ethnographer's Eye. Cambridge University Press.

-Maxwell, Anne. (2000). Colonial Photography & Exhibitions. Leicester University Press.

-Pink, Sarah. (2006). The Future of Visual Anthropology. New York: Routledge. pp: 3-20.

-Rollwagen, Jack. R. (Ed.). (1996) Anthropological Filmmaking. Harwood Academic Publishers.

Diğer Kaynaklar

-Crawford, Peter Ian and David Turton (Ed.) (1992). Film as Ethnography. Manchester University Press.

-Cummins, Bryan. (2004). Faces of the North: The Ethnographic Photography of John Honigmann. Toronto: Natural Heritage Book.

-Marcus Banks and Howard Morphy (Ed.)(1999).Rethinking Visual Anthropology.. New Haven: Yale University Press.

-Pink, Sarah László Kürti and Ana Isabel Afonso (Ed.) Working Images Visual Research and Representation in Ethnography.

 

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dokümanlar

YULearn

Ödevler

YULearn

Sınavlar

YULearn

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Sıra

Katkı Yüzdesi

Sınıf Sunumları ve Derse Devam

1

20

Ödev

5

30

Final Sınavı

1

50

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Antropolojinin temel kavramlarına, kuramsal bakış açılarına ve tarihsel gelişimine hakimiyet kazanır.

 

 

 

X

 

2

Antropolojinin alt alanlarını ve bu alanların kendine özgü yöntem ve uygulamalarını öğrenir.

 

 

 

X

 

3

Antropolojinin temel araştırma yöntemi olan etnografik çalışmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir ve buna göre saha çalışmasını tasarlar.

 

 

 

 

X

4

Antropolojinin bilgi ve becerilerini kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru üretir ve araştırma bulgularını değerlendirir.

 

 

 

 

X

5

Saha çalışması ve akademik araştırmada bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır.

 

 

 

 

X

6

Antropolojik kuram ve araştırma yöntemlerini kullanarak toplumsal sorunları tanımlar ve sosyal projeler geliştirir.

 

 

 

X

 

7

Güncel veri tabanlarını, bilgi kaynaklarını ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

 

 

 

 

X

8

Antropoloji dışındaki bilim dallarından yararlanarak disiplinler arası çalışmalar tasarlar ve çalışma gruplarında yer alır.

 

 

 

X

 

9

Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilincine sahip olup, bireysel ve kültürel farklılıklara önyargısız yaklaşır.

 

 

 

 

X

10

Akademik düzeyde İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade etme becerisi edinir.

 

 

 

X

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödev 5 3 15
Final 1 26 26
Toplam İş Yükü     125
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5
Dersin AKTS Kredisi     5