• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ANT 478
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders öğrencileri bazı özelliklerin ve birkaç etnografik filmin birincil amaçlarını tanımlayabilmesini sağlar. Örneğin: a) eğlendirmek, b) eğitmek, c) ikna etmek, d) kültürel değerlerin özünü yeniden doğrulamak.
Dersin İçeriği: 

Birkaç etnografik ve iki kült filmin seyirci profilini, plan ve organizasyonunu, tarihses doğruluğunu ve anamaddelerini inceler

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Olay Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Filmlerde görüntülenen toplumların öz değerlerinin dini, ekonomik, sosyal ve politik ilişkiler bağlamlarında ki tasvirlerini açıklar.

1, 3, 12

A

2) Ders içeriğindeki her filmin planını yada organizasyonunu ve seneryosunu değerlendirir.

1, 3, 12

A

3) Her filmin amaç, içerik, antropolojik anlam, yerel olması ve seyirci profili konusunda karşılaştırır.

1, 3, 12

A

4) Anlamı, içerik ve seyirci profili konularında kült filmlerle, etnografik filmleri karşılaştırır.

1, 3, 12

A

5) Filmleri yargılamak için kullanılan kriterleri tartışır. Bu kriterlerden bazıları; tarhisel, etnografik doğruluk, plan, müzik, gösterim, vb.

1, 3, 12

A

     
 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Üç Maymun filmindeki etnografik gerçekliği değerlendirme

Bilge Ceylan

2

“The Burmese Harp” filmindeki Japon ve Budist değerler ve senaryo

Kon Ichikawa

3

Merhametin “The Burmese Harp” filminde ve savaş sonrası Japonya’da temel değer olması

Kon Ichikawa

4

“Nanook of the North” filmindeki etnografik doğruluk ve sahnelenmesi

Robert Flaherty

5

“Tuva, Shamans & Spirits” filmindeki etnografik doğruluk, duyumculuk ve seyahat filmi stili.

Brunton, Harner

6

“Wiping the Tears of Seven Generations” filminde tasvir edilmiş olan Avrupa-Amerikanları ve Lakota arasındaki çatışmanın açıklanması

Powers, Rhine

7

“The Peyote Road” filmindeki etnografik doğruluğun, kanıtların ve dini inanç özgürlüğünün incelenmesi

Fikes, Rhine

8

“Black Robe” filmindeki tarihsel doğruluk

Trigger

9

“Black Robe” filminin izleyici profili, planı ve içerik analizi

Moore, Beresford

10

“Huichol, People of the Peyote” filmindeki bölümlerin etnografik doğrulukları ve açık organizasyonları.

Fikes

11

“Tales from the Jungle: Carlos Castaneda” filmindeki inanç kavramı, filmin kurgusu ve kanıtlar

Fikes

12

“Vine of the Soul” filmindeki seyirci profili, inanç kavramı, filmin kurgusu ve içerik analizi

Meech, Harner

13

“Seasons of a Navajo” filmindeki kurgu ve etnografik doğruluk

Cooper, Witherspoon

14

“A Weave of Time” filmindeki etnografik doğruluk ve filmin kurgusu

Cooper, Witherspoon

15

Final

 
 

Kaynaklar

Ders Notu

Anthropological Filmmaking by J.R. Rollwagen.

Diğer Kaynaklar

Stress & Development in Navajo Religion by Guy Cooper. Language & Art in the Navajo Universe by Gary Witherspoon. The Huron by Bruce Trigger.

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 
 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

50

Final

1

50

Toplam

 

50

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Antropolojinin kuram ve kavramlarını özümsemiş, tarihi süreçte insanın gelişimini ve ortaya koyduğu maddi kültürü, arkeolojik yaklaşımları bilen, antropolojik perspektifle güncel olayları analiz edebilen, eleştirel ve analitik düşünme yeteneğine sahip bireyler yetiştirir.

 

 

 

X

 

2

Antropolojik araştırmaya uygun konu belirleyebilen ve alan araştırması için gerekli yöntem, teknik ve kültürel donanıma ve etik ilkelere sahip antropologlar yetiştirir.

 

 

 

X

 

3

Kültür olgusunun ayrıntılarını ve dinamiklerini inceleme becerisine sahip, Türk kültürünün ve farklı kültürlerin özelliklerini; coğrafi koşullarını, tarihsel süreçlerini ve değişim dinamiklerini algılayabilme, yorumlayabilme yeteneğini kazandırır.

 

 

 

X

 

4

Ülke ve dünya sorunlarını algılayabilen, toplumsal duyarlılığı yüksek, sözlü ve yazılı iletişim becerisi gelişmiş, yaşam boyu eğitim anlayışı içinde disiplin dışından gelen bilgi kaynaklarından yararlanabilen, mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmeye önem veren yaşam sevinci körelmemiş bireyler yetiştirir.

 

 

 

X

 
 

ECTS

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav - - -
Ödev - - -
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü     75
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3
Dersin AKTS Kredisi     3