Birkaç etnografik ve iki kült filmin seyirci profilini, plan ve organizasyonunu, tarihses doğruluğunu ve anamaddelerini inceler
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Filmlerde görüntülenen toplumların öz değerlerinin dini, ekonomik, sosyal ve politik ilişkiler bağlamlarında ki tasvirlerini açıklar. |
1, 3, 12 |
A |
2) Ders içeriğindeki her filmin planını yada organizasyonunu ve seneryosunu değerlendirir. |
1, 3, 12 |
A |
3) Her filmin amaç, içerik, antropolojik anlam, yerel olması ve seyirci profili konusunda karşılaştırır. |
1, 3, 12 |
A |
4) Anlamı, içerik ve seyirci profili konularında kült filmlerle, etnografik filmleri karşılaştırır. |
1, 3, 12 |
A |
5) Filmleri yargılamak için kullanılan kriterleri tartışır. Bu kriterlerden bazıları; tarhisel, etnografik doğruluk, plan, müzik, gösterim, vb. |
1, 3, 12 |
A |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Üç Maymun filmindeki etnografik gerçekliği değerlendirme |
Bilge Ceylan |
2 |
“The Burmese Harp” filmindeki Japon ve Budist değerler ve senaryo |
Kon Ichikawa |
3 |
Merhametin “The Burmese Harp” filminde ve savaş sonrası Japonya’da temel değer olması |
Kon Ichikawa |
4 |
“Nanook of the North” filmindeki etnografik doğruluk ve sahnelenmesi |
Robert Flaherty |
5 |
“Tuva, Shamans & Spirits” filmindeki etnografik doğruluk, duyumculuk ve seyahat filmi stili. |
Brunton, Harner |
6 |
“Wiping the Tears of Seven Generations” filminde tasvir edilmiş olan Avrupa-Amerikanları ve Lakota arasındaki çatışmanın açıklanması |
Powers, Rhine |
7 |
“The Peyote Road” filmindeki etnografik doğruluğun, kanıtların ve dini inanç özgürlüğünün incelenmesi |
Fikes, Rhine |
8 |
“Black Robe” filmindeki tarihsel doğruluk |
Trigger |
9 |
“Black Robe” filminin izleyici profili, planı ve içerik analizi |
Moore, Beresford |
10 |
“Huichol, People of the Peyote” filmindeki bölümlerin etnografik doğrulukları ve açık organizasyonları. |
Fikes |
11 |
“Tales from the Jungle: Carlos Castaneda” filmindeki inanç kavramı, filmin kurgusu ve kanıtlar |
Fikes |
12 |
“Vine of the Soul” filmindeki seyirci profili, inanç kavramı, filmin kurgusu ve içerik analizi |
Meech, Harner |
13 |
“Seasons of a Navajo” filmindeki kurgu ve etnografik doğruluk |
Cooper, Witherspoon |
14 |
“A Weave of Time” filmindeki etnografik doğruluk ve filmin kurgusu |
Cooper, Witherspoon |
15 |
Final |
Kaynaklar
Ders Notu |
Anthropological Filmmaking by J.R. Rollwagen. |
Diğer Kaynaklar |
Stress & Development in Navajo Religion by Guy Cooper. Language & Art in the Navajo Universe by Gary Witherspoon. The Huron by Bruce Trigger. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Final |
1 |
50 |
Toplam |
|
50 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Antropolojinin kuram ve kavramlarını özümsemiş, tarihi süreçte insanın gelişimini ve ortaya koyduğu maddi kültürü, arkeolojik yaklaşımları bilen, antropolojik perspektifle güncel olayları analiz edebilen, eleştirel ve analitik düşünme yeteneğine sahip bireyler yetiştirir. |
|
|
X |
|||
2 |
Antropolojik araştırmaya uygun konu belirleyebilen ve alan araştırması için gerekli yöntem, teknik ve kültürel donanıma ve etik ilkelere sahip antropologlar yetiştirir. |
|
|
X |
|||
3 |
Kültür olgusunun ayrıntılarını ve dinamiklerini inceleme becerisine sahip, Türk kültürünün ve farklı kültürlerin özelliklerini; coğrafi koşullarını, tarihsel süreçlerini ve değişim dinamiklerini algılayabilme, yorumlayabilme yeteneğini kazandırır. |
|
|
X |
|||
4 |
Ülke ve dünya sorunlarını algılayabilen, toplumsal duyarlılığı yüksek, sözlü ve yazılı iletişim becerisi gelişmiş, yaşam boyu eğitim anlayışı içinde disiplin dışından gelen bilgi kaynaklarından yararlanabilen, mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmeye önem veren yaşam sevinci körelmemiş bireyler yetiştirir. |
|
|
X |
ECTS
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | - | - | - |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |