Akrabalık çalışmaların teorileri ve etnografik örnekleri
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenciler önemli metinler orijinalde okuyorlar |
1,2,3 |
A,C |
2) Öğrenciler akrabalık terminolojisine aşina oluyorlar |
1,2,3 |
A,C |
3) Öğrenciler akrabalık çalışmalarını kapsamlı bir şekilde öğreniyorlar |
1,2,3 |
A,C |
4) Öğrenciler hem elle hem yazılımlı aile ağaçları çizmeyi öğreniyorlar. |
1,2,3 |
A,C |
5) Öğrenciler dersteki kavramları toplumsal görüngülere uyguluyorlar. |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
Metinleri önceden okumak |
2 |
Erken akrabalık çalışmaları |
Metinleri önceden okumak |
3 |
Erken akrabalık çalışmaları |
Metinleri önceden okumak |
4 |
Akrabalık ve Soy |
Metinleri önceden okumak |
5 |
Akrabalık ve İkametgâh |
Metinleri önceden okumak |
6 |
Akrabalık ve Evlilik |
Metinleri önceden okumak |
7 |
Vize |
|
8 |
Akrabalık ve Evlilik |
Metinleri önceden okumak |
9 |
Akrabalık ve Toplumsal Cinsiyet |
Metinleri önceden okumak |
10 |
Akrabalık ve Maddeler |
Metinleri önceden okumak |
11 |
Akrabalık ve Duygular |
Metinleri önceden okumak |
12 |
Akrabalık ve İktisat |
Metinleri önceden okumak |
13 |
Akrabalık ve Üreme |
Metinleri önceden okumak |
14 |
Akrabalık Yarat |
Metinleri önceden okumak |
Kaynaklar
Ders Notu |
Ders verenin hazırladığı metin içeren okuma kitabı |
Diğer Kaynaklar |
Janet Carsten After Kinship Robert Parkins and Linda Stone General Introduction to Kinship and Family Alan Barnard and Anthony Good Research Practices in the Study of Kinship |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Ders verenin hazırladığı metin içeren okuma kitabı |
Sınavlar |
Testler, Vize, Final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Testler |
8 |
25% |
Vize |
1 |
25% |
Final |
1 |
50% |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50% |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50% |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Antropoloji disiplininin temel kuram ve kavramlarını, tarihi süreçte insanın fiziksel ve kültürel gelişimini, ortaya koyduğu kültür unsurlarını ve buna bağlı arkeolojik yaklaşımları özümser, | X | |||||
2 | Antropolojik perspektifle güncel olayları analiz edebilme, eleştirel ve analitik düşünme becerisi edinir, | X | |||||
3 | Etkin iletişim kurma ve bilgilerini sözlü - yazılı ifadeyle aktarabilme becerisi gelişir, | X | |||||
4 | Mesleki ve sosyal etik, sorumluluk bilinci kazanır, | X | |||||
5 | Kültür olgusunun ayrıntılarını ve dinamiklerini inceleyerek; Türk kültürünün ve dünya kültürlerinin özelliklerini, coğrafi koşullarını, tarihsel süreçlerini ve değişim dinamiklerini algılayarak yorumlayabilme becerisi edinir, | X | |||||
6 | Ülke ve dünya sorunlarını algılayabilmenin ötesinde; toplumsal duyarlılık bilinci ile mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, | X | |||||
7 | Yaşam boyu eğitim anlayışı içinde disiplin dışından gelen bilgi kaynaklarından yararlanabilme bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinir, | X | |||||
8 | Antropolojik araştırmaya uygun konu belirleyebilir ve alan araştırması için gerekli yöntem, teknik ve kültürel donanımı edinir, | X | |||||
9 | Bireysel ve takım çalışmalarında görev alabilme, bilimsel sorumlulukla olayları sorgulama, araştırma yetisi gelişir. | X |
ECTS
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 8 | 2 | 16 |
Ödev | - | - | - |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3.92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |