Bu ders, kültürel grupların değerlerine, geleneklerine, ahlak ve iletişim şekillerine odaklanacaktır. Kültürlerin iletişimsel davranışlarını ve bu davranışların kültürden kültüre nasıl değiştiği açıklanacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Program Çıktıları
|
Öğretim Yöntemleri
|
Ölçme Yöntemleri
|
1- İletişimin kültür üzerindeki rolü hakkında bilgi sahibi olur. |
1,2,5,6,7,8,9 |
1,2,3,5 |
A, D, E |
2- Kültürel çeşitlilikleri tanır |
1,2,3,5,6,7 |
1,2,3,5 |
A, D, E |
3- Başka kültürlerin normları, ritüelleri ve tabuları hakkında bilgi sahibi olur. |
1,2,3,4,5,6,7,8,9 |
1,2,3,5 |
A, D, E |
4- Kültürlerarası iletişimin sınırları, adaptasyon ve kültürel şok kavramlarını öğrenir. |
1,2,5,6,7,8 |
1,2,3,5 |
A, D, E |
5-Başka kültürlerin iletişimsel eylemlerini tanır. |
1,2,5,6,7,8 |
1,2,3,5 |
A, D, E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş: Kültürlerarası iletişimin ne olduğu ve kültür aşırı çalışmalarla ilgili kaynakçaların tanıtılması |
|
2 |
“Kültür aşırı” ve “kültürlerarası” kavramlarının tartışılması |
|
3 |
Kültür/Bağlam/Güç ve Tarih |
|
4 |
Kültürel Kimlik ve Kültürel Kimliğin Oluşumu |
|
5 |
Yüksek ve düşük bağlamlı kültür sınıflandırılmaları |
|
6 |
Sözlü Kodlar: Dil ve Kültür |
|
7 |
Sözlü Olmayan İletişim ve Sözlü Olmayan İletişimde Kültürel Evrenseller |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Eylem, Diğerleri ve kendini tanımlama |
|
10 |
Aktarım ve Yorum (Anlamın Tarihi) |
|
11 |
Aktarım ve Yorum (Yanlış anlama ve Yanlış Çeviri) |
|
12 |
Postmodernizm, Popüler Kültür, |
|
13 |
Kültürlerarası Çatışma ve Çok Kültürlülük |
|
14 |
Gözden Geçirme |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Barth, Fredrik 1969 Ethnic Groups and Boundaries. New York.
Humboldt, Wilhelm von 1997 On the national character of languages. In: T. Harden and D. Farrelly (ed.), 52–68. Essays on Language. Frankfurt: Peter Lang. |
Diğer Kaynaklar |
Bourdieu, Pierre 1984 Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste. Cambridge, Mass.: Harvard Univ. Press. Bourdieu, Pierre 1997 “Ortseffekte,” in: Pierre Bourdieu (ed.), Das Elend der Welt. Konstanz, 159–169.
Gudykunst, William B. 2000 Methodological issues in conducting theory-based cross-cultural research. In: Helen Spencer-Oatey (ed.), Culturally Speaking. Managing Rapport through Talk across Cultures, 293–315. London: Continuum.
Helen Spencer-Oatey and Helga Kotthoff Hymes, Dell 1974 “Ways of Speaking.” In: Richard Bauman und Joel Sherzer (eds.), Explorations in the Ethnography of Speaking, 433–451. Cambridge University Press.
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
YULearn |
Ödevler |
YULearn |
Sınavlar |
YULearn |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
Yarıyıl İçi Çalışmaları |
Sıra |
Katkı Yüzdesi |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Sınıf sunumları ve derse katılım |
1 |
20 |
Ödev |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Antropolojinin temel kavramlarına, kuramsal bakış açılarına ve tarihsel gelişimine hakimiyet kazanır. |
|
|
X |
|
|
2 |
Antropolojinin alt alanlarını ve bu alanların kendine özgü yöntem ve uygulamalarını öğrenir. |
|
|
X |
|
|
3 |
Antropolojinin temel araştırma yöntemi olan etnografik çalışmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir ve buna göre saha çalışmasını tasarlar. |
|
|
X |
|
|
4 |
Antropolojinin bilgi ve becerilerini kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru üretir ve araştırma bulgularını değerlendirir. |
|
|
|
X |
|
5 |
Saha çalışması ve akademik araştırmada bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır. |
|
|
X |
|
|
6 |
Antropolojik kuram ve araştırma yöntemlerini kullanarak toplumsal sorunları tanımlar ve sosyal projeler geliştirir. |
|
|
X |
|
|
7 |
Güncel veri tabanlarını, bilgi kaynaklarını ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
|
|
|
X |
|
8 |
Antropoloji dışındaki bilim dallarından yararlanarak disiplinler arası çalışmalar tasarlar ve çalışma gruplarında yer alır. |
|
|
|
X |
|
9 |
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilincine sahip olup, bireysel ve kültürel farklılıklara önyargısız yaklaşır. |
|
|
|
X |
|
10 |
Akademik düzeyde İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade etme becerisi edinir. |
|
|
|
|
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
1 |
15 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
20 |
Ödev |
1 |
15 |
15 |
Final |
1 |
30 |
30 |
Toplam İş Yükü |
|
|
125 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |