• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ANT 229
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Dersin temel amacı tutum ve davranışların kültürden kültüre nasıl değiştiğini anlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Bu ders, kültürel grupların değerlerine, geleneklerine, ahlak ve iletişim şekillerine odaklanacaktır. Kültürlerin iletişimsel davranışlarını ve bu davranışların kültürden kültüre nasıl değiştiği açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders 2. Vaka Çalışması 3. Gösterme 4. Saha/Arazi Çalışması 5. Öğrenci Faaliyetleri/Projeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Sınav B. Devamlılık/Derse Katılım C. Saha Çalışması/Örnek Olay İncelenmesi D. Ödev E. Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Program Çıktıları

 

 

Öğretim Yöntemleri

 

 

Ölçme Yöntemleri

 

1- İletişimin kültür üzerindeki rolü hakkında bilgi sahibi olur.

1,2,5,6,7,8,9

1,2,3,5

A, D, E

2- Kültürel çeşitlilikleri tanır

1,2,3,5,6,7

1,2,3,5

A, D, E

3- Başka kültürlerin normları, ritüelleri ve tabuları hakkında bilgi sahibi olur.

1,2,3,4,5,6,7,8,9

1,2,3,5

A, D, E

4- Kültürlerarası iletişimin sınırları, adaptasyon ve kültürel şok kavramlarını öğrenir.

1,2,5,6,7,8

1,2,3,5

A, D, E

5-Başka kültürlerin iletişimsel eylemlerini tanır.

1,2,5,6,7,8

1,2,3,5

A, D, E

 

Dersin Akışı

 

 

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş: Kültürlerarası iletişimin ne olduğu ve kültür aşırı çalışmalarla ilgili kaynakçaların tanıtılması

 

2

“Kültür aşırı” ve “kültürlerarası” kavramlarının tartışılması

 

3

Kültür/Bağlam/Güç ve Tarih

 

4

Kültürel Kimlik ve Kültürel Kimliğin Oluşumu

 

5

Yüksek ve düşük bağlamlı kültür sınıflandırılmaları

 

6

Sözlü Kodlar: Dil ve Kültür

 

7

Sözlü Olmayan İletişim ve Sözlü Olmayan İletişimde Kültürel Evrenseller

 

8

Ara Sınav

 

9

Eylem, Diğerleri ve kendini tanımlama

 

10

Aktarım ve Yorum (Anlamın Tarihi)

 

11

Aktarım ve Yorum (Yanlış anlama ve Yanlış Çeviri)

 

12

Postmodernizm, Popüler Kültür,

 

13

Kültürlerarası Çatışma ve Çok Kültürlülük

 

14

Gözden Geçirme

 

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

Barth, Fredrik 1969 Ethnic Groups and Boundaries. New York.

 

Humboldt, Wilhelm von 1997 On the national character of languages. In: T. Harden and D. Farrelly (ed.), 52–68. Essays on Language. Frankfurt: Peter Lang.

Diğer Kaynaklar

Bourdieu, Pierre 1984 Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste. Cambridge, Mass.: Harvard Univ. Press. Bourdieu, Pierre 1997 “Ortseffekte,” in: Pierre Bourdieu (ed.), Das Elend der Welt. Konstanz, 159–169. 

 

Gudykunst, William B. 2000 Methodological issues in conducting theory-based cross-cultural research. In: Helen Spencer-Oatey (ed.), Culturally Speaking. Managing Rapport through Talk across Cultures, 293–315. London: Continuum. 

 

Helen Spencer-Oatey and Helga Kotthoff Hymes, Dell 1974 “Ways of Speaking.” In: Richard Bauman und Joel Sherzer (eds.), Explorations in the Ethnography of Speaking, 433–451. Cambridge University Press.

 

 
 

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dokümanlar

YULearn

Ödevler

YULearn

Sınavlar

YULearn

 

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Sıra

Katkı Yüzdesi

Ara Sınav

1

20

Sınıf sunumları ve derse katılım

1

20

Ödev

1

20

Final Sınavı

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Antropolojinin temel kavramlarına, kuramsal bakış açılarına ve tarihsel gelişimine hakimiyet kazanır.

 

 

X

 

 

2

Antropolojinin alt alanlarını ve bu alanların kendine özgü yöntem ve uygulamalarını öğrenir.

 

 

X

 

 

3

Antropolojinin temel araştırma yöntemi olan etnografik çalışmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir ve buna göre saha çalışmasını tasarlar.

 

 

X

 

 

4

Antropolojinin bilgi ve becerilerini kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru üretir ve araştırma bulgularını değerlendirir.

 

 

 

X

 

5

Saha çalışması ve akademik araştırmada bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır.

 

 

X

 

 

6

Antropolojik kuram ve araştırma yöntemlerini kullanarak toplumsal sorunları tanımlar ve sosyal projeler geliştirir.

 

 

X

 

 

7

Güncel veri tabanlarını, bilgi kaynaklarını ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

 

 

 

X

 

8

Antropoloji dışındaki bilim dallarından yararlanarak disiplinler arası çalışmalar tasarlar ve çalışma gruplarında yer alır.

 

 

 

X

 

9

Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilincine sahip olup, bireysel ve kültürel farklılıklara önyargısız yaklaşır.

 

 

 

X

 

10

Akademik düzeyde İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade etme becerisi edinir.

 

 

 

 

X

 

 

ECTS

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

1

15

Ara Sınav

1

20

20

Ödev

1

15

15

Final

1

30

30

Toplam İş Yükü

 

 

125

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5