Bu ders, kültürel grupların değerlerine, geleneklerine, ahlak ve iletişim şekillerine odaklanacaktır. Kültürlerin iletişimsel davranışlarını ve bu davranışların kültürden kültüre nasıl değiştiği açıklanacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
|
1,2,5,7 |
1,2,5 |
A,C |
|
1,2,5,7 |
1,2,5 |
A,C |
|
1,2,5,7 |
1,2,5 |
A,C |
|
1,2,5,7 |
1,2,5 |
A,C |
|
1,2,5,7 |
1,2,5 |
A,C |
|
1,2,5,7 |
1,2,5 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık[H1] |
1 |
Giriş: Kültürlerarası iletişimin ne olduğu ve kültür aşırı çalışmalarla ilgili kaynakçaların tanıtılması |
- |
2 |
“Kültür aşırı” ve “kültürlararası” kavramlarının tartışılması |
- |
3 |
Kültür/Bağlam/Güç ve Tarih |
- |
4 |
Kültürel Kimlik ve Kültürel Kimliğin Oluşumu |
- |
5 |
Yüksek ve düşük bağlamlı kültür sınıflandırılmaları |
- |
6 |
Sözlü Kodlar: Dil ve Kültür |
- |
7 |
Sözlü Olmayan İletişim ve Sözlü Olmayan İletişimde Kültürel Evrenseller |
|
8 |
Ara Sınav |
- |
9 |
Eylem, Diğerleri ve kendini tanımlama |
- |
10 |
Aktarım ve Yorum (Anlamın Tarihi) |
- |
11 |
Aktarım ve Yorum (Yanlış anlama ve Yanlış Çeviri) |
- |
12 |
Postmodernizm, Popüler Kültür, |
- |
13 |
Kültürlerarası Çatışma ve Çok Kültürlülük |
- |
14 |
Gözden Geçirme |
- |
Kaynaklar
Ders Notu |
Barth, Fredrik 1969 Ethnic Groups and Boundaries. New York Humboldt, Wilhelm von 1997 On the national character of languages. In: T. Harden and D. Farrelly (ed.), 52–68. Essays on Language. Frankfurt: Peter Lang. |
Diğer Kaynaklar |
Bourdieu, Pierre 1984 Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste. Cambridge, Mass.: Harvard Univ. Press. Bourdieu, Pierre 1997 “Ortseffekte,” in: Pierre Bourdieu (ed.), Das Elend der Welt. Konstanz, 159–169. Gudykunst, William B. 2000 Methodological issues in conducting theory-based cross-cultural research. In: Helen Spencer-Oatey (ed.), Culturally Speaking. Managing Rapport through Talk across Cultures, 293–315. London: Continuum. Helen Spencer-Oatey and Helga Kotthoff Hymes, Dell 1974 “Ways of Speaking.” In: Richard Bauman und Joel Sherzer (eds.), Explorations in the Ethnography of Speaking, 433–451. Cambridge University Press. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Farklı kültürlere ilişkin belgesel film gösterimi |
Ödevler |
Seçilen kültürler arasında karşılaştırmalara ilişkin bir rapor |
Sınavlar |
Kültürlerarası iletişim hakkında bilgi içerikli ara ve final sınavları |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Derse Katılım, Sınıf Sunumları ve Derse Devam |
1 |
20 |
Ödev |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Antropoloji disiplininin temel kuram ve kavramlarını, tarihi süreçte insanın fiziksel ve kültürel gelişimini, ortaya koyduğu kültür unsurlarını ve buna bağlı arkeolojik yaklaşımları özümser, |
|
|
X |
|
|
|
2 |
Antropolojik perspektifle güncel olayları analiz edebilme, eleştirel ve analitik düşünme becerisi edinir, |
|
|
|
X |
|
|
3 |
Etkin iletişim kurma ve bilgilerini sözlü - yazılı ifadeyle aktarabilme becerisi gelişir, |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Mesleki ve sosyal etik, sorumluluk bilinci kazanır, |
|
|
X |
|
|
|
5 |
Kültür olgusunun ayrıntılarını ve dinamiklerini inceleyerek; Türk kültürünün ve dünya kültürlerinin özelliklerini, coğrafi koşullarını, tarihsel süreçlerini ve değişim dinamiklerini algılayarak yorumlayabilme becerisi edinir, |
|
|
|
X |
|
|
6 |
Ülke ve dünya sorunlarını algılayabilmenin ötesinde; toplumsal duyarlılık bilinci ile mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür. |
|
|
X |
|
|
|
7 |
Yaşam boyu eğitim anlayışı içinde disiplin dışından gelen bilgi kaynaklarından yararlanabilme bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinir, |
|
|
|
|
X |
|
8 |
Antropolojik araştırmaya uygun konu belirleyebilir ve alan araştırması için gerekli yöntem, teknik ve kültürel donanımı edinir, |
|
|
|
X |
|
|
9 |
Bireysel ve takım çalışmalarında görev alabilme, bilimsel sorumlulukla olayları sorgulama, araştırma yetisi geliştirir. |
|
|
|
X |
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
- |
- |
- |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
- |
- |
- |
Ödev |
1 |
15 |
15 |
Final |
1 |
30 |
30 |
Toplam İş Yükü |
|
|
100 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |