• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ANT 317
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Bu ders, temel ilgi alanları ve teorik yaklaşımlarıyla başlangıcından günümüze kırsal antropolojiyi tanıtmayı ve ‘kırsal’ı tanımlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Ders, kırsal topluluklarda halk takvimi ve cinsiyete dayalı ilişkilere ilişkin bazı çalışmaları içermektedir. Kırsal yaşamdaki güncel konuların yanı sıra, tarımın mevcut politik ekonomisi, küresel gıda sistemi ve kırsal alanlar için sürdürülebilir kalkınma gibi konular da ele alınmaktadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders 2. Vaka Çalışması 3. Gösterme 4. Saha/Arazi Çalışması 5. Öğrenci Faaliyetleri/Projeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Sınav B. Devamlılık/Derse Katılım C. Saha Çalışması/Örnek Olay İncelenmesi D. Ödev E. Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Program Çıktıları

 

 

Öğretim Yöntemleri

 

 

Ölçme Yöntemleri

 

1- Kırsalı tanımlamak için üretilen yaklaşımları, tarihi süreci öğrenir.

1,2,3,4,5,6,7,8,9

1,2,3,5

A, B, E

2- Türkiye’de toplumsal çalışmaların tarihsel sürecini yorumlar.

1,2,3,4,5,6,7,8

1,2,3,5

A, B, E

3- Kırsal yaşamın toplumsal cinsiyet rollerine etkilerini sorgular.

1,2,3,4,5,6,7,8,9

1,2,3,5

A, B, E

4- Küresel gıda pazarı ve yeşil devrim hakkında bilgi sahibi olur.

1,2,3,4,5,6,7,8

1,2,3,5

A, B, E

5- Neoliberal politikaların Türkiye kırsalı üzerindeki etkilerini anlar.

1,2,3,4,6,7,8

1,2,3,5

A, B, E

6- Dünyada ve Türkiye’de kırsal alanda ortaya çıkan sorunları tanımlar ve alternatif çözüm yollarına dair bilgi edinir.

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

1,2,3,5

A, B, E

 

Dersin Akışı

 

 

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

Kır Sosyolojisi Tarihi

 

3

Toplumsal çalışmalar

 

4

Türkiye’de Toplumsal Çalışmalar

 

5

Kırsalın Tanımı

 

6

Hava Durumu, İklim

 

7

Doğa-Kültür, Toplumsal Cinsiyet

 

8

Küresel Gıda Dünyası

 

9

Kalkınma, Kadın ve Ekoloji

 

10

Globalleşme ve Türkiye Kırsalı

 

11

Türkiye’nin Neoliberal Süreç Deneyimi

 

12

Sürdürülebilir Kalkınma

 

13

Sürdürülebilir Kalkınma

 

14

Final Projesinin Sunumları

 

 

 

Kaynaklar

 

KAYNAKLAR

Ders Notu

-Hillyard. Sam. 2007. The Sociology of Rural Life. Oxford: Berg.,

-Kevin M. Fitzpatrick and Don Willis (Eds.). 2015.  A Place-Based Perspective of Food in Society. Palgrave Macmillan.

-Rosaldo, Michelle Z. and Louise Lamphere (Ed.). Women, Culture, and Society. Stanford University Press

-Öztürk Murat. 2012.  Agriculture, Peasantry, and Poverty in Turkey in the Neo-Liberal Age. Wageningen Academic Publisher.

-Strauss, Sarah, and Benjamin S. Orlove (Ed.). 2003. Weather, Climate, Culture. Oxford: Berg

Diğer Kaynaklar

-Aydın, Zülküf. 2010. "Neo-Liberal Transformation of Turkish Agriculture." in Journal of Agrarian Change, Vol. 10 No. 2, pp: 149–187.

- Keyder, Çağlar, and Zafer Yenal. 2011." Agrarian Change under Globalization: Markets and Insecurity in Turkish Agriculture." in Journal of Agrarian Change, Vol. 11 No. 1, pp: 60–86.

-Kolars, John. 1962.  Community Studies in Rural Turkey. Annals of the Association of American Geographers, Dec. 1962, Vol. 52, No. 4 (Dec., 1962), pp. 476-489

-Magnarella , Paul. 2003. Turkish-American Intellectual Exchange and Community Research in Turkey (1930- 1980). The Turkish Studies Association Journal, Vol. 27, No. 1/2 (2003), pp. 69-89.

-Silverstein, Brian. The Social Life of Numbers:  Statistics, Reform and the Remaking of Rural Life in Turkey. Palgrave Macmillan.

 

 

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dokümanlar

YULearn

Ödevler

YULearn

Sınavlar

YULearn

 

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Sıra

Katkı Yüzdesi

Ara Sınav

1

30

Sınıf Sunumları ve Derse Devam

1

20

Final Projesi

1

50

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Antropolojinin temel kavramlarına, kuramsal bakış açılarına ve tarihsel gelişimine hakimiyet kazanır.

 

 

 

X

 

2

Antropolojinin alt alanlarını ve bu alanların kendine özgü yöntem ve uygulamalarını öğrenir.

 

 

 

X

 

3

Antropolojinin temel araştırma yöntemi olan etnografik çalışmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir ve buna göre saha çalışmasını tasarlar.

 

 

X

 

 

4

Antropolojinin bilgi ve becerilerini kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru üretir ve araştırma bulgularını değerlendirir.

 

 

 

 

X

5

Saha çalışması ve akademik araştırmada bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır.

 

 

 

X

 

6

Antropolojik kuram ve araştırma yöntemlerini kullanarak toplumsal sorunları tanımlar ve sosyal projeler geliştirir.

 

 

 

 

X

7

Güncel veri tabanlarını, bilgi kaynaklarını ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

 

 

 

X

 

8

Antropoloji dışındaki bilim dallarından yararlanarak disiplinler arası çalışmalar tasarlar ve çalışma gruplarında yer alır.

 

 

X

 

 

9

Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilincine sahip olup, bireysel ve kültürel farklılıklara önyargısız yaklaşır.

 

 

 

X

 

10

Akademik düzeyde İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade etme becerisi edinir.

 

 

 

X

 

 

 

ECTS

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

3

42

Ara Sınav

1

43

43

Final Projesi

1

75

75

Toplam İş Yükü

 

 

200

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

8

Dersin AKTS Kredisi

 

 

8