• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ANT 317
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu derste, özellikle Anadolu’daki kırsal toplum yapısını öğretmek amaçlanır.
Dersin İçeriği: 

Derste,  kırsal üretim ekonomisi, sosyal organizasyon, pazar ekonomisi, kır- kent ilişkisi, geleneksel kültürel etkinlikler, inanışlar ve uygulamalar,  kırsal üretiminde yaşanan modernleşme süreci ve değişimler, dünya ekonomisi bağlamında değerlendirilerek, yaşanan tarihsel süreç antropolojik veriler üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Ödev D. Boşluk –doldurma E. Doğru –Yanlış F. Sözlü sınav G. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1-Kır ve kent çalışmalar arasındaki fark anlaşılır.

1,3,6,7,8

1,2,4,5

A,C

2-Kırsal yaşamın genel tanımı, geleneksel özellikleri öğrenilir

1,2,3,6,7,8

       1,2,4,5

A,C

3- Kırsal alan çalışmalarında kullanılan teknikler öğrenilir.

1,3,4,7,8,9,10

1,2,4,5

A,C

4- Kırsal alan çalışmalarında güncel sorun ve konular ortaya çıkmış olur.

1,4,6,7,8,11

1,2,4,5

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Kırsal yaşamın genel tanımı, geleneksel özellikleri ve kırsalda antroplojik çalışmalar

 

2

Geçim kaynakları ve yöntemleri

 

3

Aile, akrabalık ve arkadaşlık ilişkileri

 

4

Beslenme

 

5

Sağlık

 

6

Toplumsal cinsiyet

 

7

Din, büyü, hürafeler; günlük yaşamda inançsal uygulamalar

 

8

Toplumsal etkinlikler: Tören ve ayinler

 

9

Ara sınav

 

10

Çatışmaların çözümü

 

11

Günlük yaşam akışının antropolojisi

 

12

Kültürel üretimler ve tüketim

 

13

Ulaşım ve iletişim

 

14

Doğa ile kültür arasında kırsal yaşamın dönüşümü

 
 

Kaynaklar

Ders Notu

 

-David L. Brown ,Kai A. Schafft. 2011. Rural People and Communities in the 21st Century: Resilience and Transformation Paperback  2011

-Carol Delaney, Belma T. Akşit,    Bahattin Akşit, 1993. Culture and Economy. Changes in Turkish Villages.

Diğer Kaynaklar

 

Kimberly Hart. 2012. What Josephine Saw: Twentieth Century Photographic Visions of Rural Anatolia.

Azade Akar. 1992.   Authentic Turkish Designs (Dover Pictorial Archive)

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

Kitaplar ve makaleler

Ödevler

Etnografik araştırma sunumu

Sınavlar

Bitirme ödevi

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Sunum ve Katılım

1

30

Final

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Antropoloji disiplininin temel kuram ve kavramlarını, tarihi süreçte insanın fiziksel ve kültürel gelişimini, ortaya koyduğu kültür unsurlarını ve buna bağlı arkeolojik yaklaşımları özümser,

 

 

 

X

 

2

Antropolojik perspektifle güncel olayları analiz edebilme, eleştirel ve analitik düşünme becerisi edinir,

 

 

 

X

 

3

Etkin iletişim kurma ve bilgilerini sözlü - yazılı ifadeyle aktarabilme becerisi gelişir, 

 

 

X

 

 

4

Mesleki ve sosyal etik, sorumluluk bilinci kazanır,

 

 

 

X

 

5

Kültür olgusunun ayrıntılarını ve dinamiklerini inceleyerek; Türk kültürünün ve dünya kültürlerinin özelliklerini, coğrafi koşullarını, tarihsel süreçlerini ve değişim dinamiklerini algılayarak yorumlayabilme becerisi edinir,

 

 

 

X

 

6

Ülke ve dünya sorunlarını algılayabilmenin ötesinde; toplumsal duyarlılık bilinci ile mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür,

 

 

 

X

 

7

Yaşam boyu eğitim anlayışı içinde disiplin dışından gelen bilgi kaynaklarından yararlanabilme bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinir,

 

 

 

X

 

8

Antropolojik araştırmaya uygun konu belirleyebilir ve alan araştırması için gerekli yöntem, teknik ve kültürel donanımı edinir,

 

 

 

X

 

9

Bireysel ve takım çalışmalarında görev alabilme, bilimsel sorumlulukla olayları sorgulama, araştırma yetisi geliştirir.

 

 

 

X

 
 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

1

14

Ara Sınav

1

15

15

Ödev

1

10

10

Final

1

19

19

Toplam İş Yükü

 

 

100

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4

Dersin AKTS Kredisi

 

 

4