• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ANT 157
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Öğrenciler genel olarak arkeoloji hakkında detaylı bilgi sahibi olacaklardır. Bölgedeki önemli arkeolojik alanlar hakkında detaylı bilgi sahibi olur. Çağlar boyunca kültürlerin oluşumu hakkında bilgi sahibi olur. Arazi kazı teknikleri hakkında özel bilgi sahibi olur. Objelerin korunması ve arkeolojik alanların konservasyonu hakkında detaylı bilgi sahibi olur. Bu konulardaki küresel çalışmalar hakkında güncel bilgilere sahip olur.
Dersin İçeriği: 

Bu dersin temel amacı, geçmiş kültürleri ve olası uygulamaları ortaya çıkarmak için bir araç olarak arkeoloji alanını ilgili çoklu boyutlarıyla ayrıntılı olarak keşfetmektir. Uluslararası bir akademik disiplin olarak, ders birkaç ana bileşeni kapsayacaktır: temel arkeolojik terminolojilere giriş, kazı teknikleri, alan koruma, toplum ve kültür oluşturma.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders 2. Vaka Çalışması 3. Gösterme 4. Saha/Arazi Çalışması 5. Öğrenci Faaliyetleri/Projeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Sınav B. Devamlılık/Derse Katılım C. Saha Çalışması/Örnek Olay İncelenmesi D. Ödev E. Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Program Çıktıları

 

 

Öğretim Yöntemleri

 

 

Ölçme Yöntemleri

 

1- Öğrenciler genel olarak arkeoloji hakkında detaylı bilgi sahibidirler.

1-10

1

A, E

2 -Bölgedeki belli başlı arkeolojik alanlar hakkında detaylı bilgi sahibidirler.

1-10

1,2,3,5

A, E

3- Çağlar boyunca kültürlerin oluşumu hakkında bilgidirler.

1-10

1,2,3,5

A, E

4- Zeminde kazı teknikleri hakkında özel bilgiye sahiptirler.

1-10

1,2,3,5

A, E

5- Objelerin korunması ve arkeolojik alanların konservasyonu hakkında detaylı bilgiye sahiptirler.

1-10

1,2,3,5

A, E

6- Bu konulardaki küresel çalışmalar hakkında güncel bilgilere sahiptirler.

1-10

1,2,3,5

A, E

 

 

Dersin Akışı

 

 

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Genel Tanıtım

Archaeology: Theories, Methods, and Practice. Chapter 1. General Introduction to the course, history of Archaeology

2

Arkeoloji ve kanıtlar

Archaeology: Theories, Methods, and Practice. Chapter 2. What is Left? The Variety of the Evidence

3

Arkeolojik Alanlar

Archaeology: Theories, Methods, and Practice. Chapter 3. where? Survey and Excavation of Sites and Features

4

Tarihlendirme Yöntemleri

Archaeology: Theories, Methods, and Practice. Chapter 4. WHEN? Dating Methods and Chronology

5

Sosyal arkeoloji

Archaeology: Theories, Methods, and Practice. Chapter 5. how were societies organized? Social Archaeology

6

Arkeolojik alanların tartışılması + Video

Discussion of archaeological sites + Video

7

Kazı Çalışması Yürütmek

Türkiyede kazı çalışmalarına örnekler

8

Çevresel arkeoloji

Archaeology: Theories, Methods, and Practice. Chapter 6. what was th e environment? Environmental Archaeology

9

Geçim ve Beslenme

Archaeology: Theories, Methods, and Practice. Chapter 7. what did they eat? Subsistence and Diet

10

Geçmiş toplumların teknolojisi

Archaeology: Theories, Methods, and Practice. Chapter 8. how did they make and use tools? Technology

11

Ticaret ve takas

Archaeology: Theories, Methods, and Practice. Chapter 9. What contact did they have? Trade and Exchange

12

Bilişsel arkeoloji ve sanat

Archaeology: Theories, Methods, and Practice. Chapter 10. What did they think? Cognitive archaeology, art, and religion

13

Arkeolojide etik

Archaeology: Theories, Methods, and Practice. Chapter 14. Whose past? Archaeology and the public

14

Kültürel miras yönetimi

Archaeology: Theories, Methods, and Practice. Chapter 15. the future of the past: how to manage the heritage

 

Kaynaklar

 

KAYNAKLAR

Ders Notu

Text Book: Colin Renfrew and Paul Bahn (2020) Archaeology: Theories, Methods, and Practice. Eighth Edition. Thames & Hudson Ltd, London.

Diğer Kaynaklar

Wendy Ashmore and Robert Sharer (2010) Discovering Our Past. A Brief Introduction to Archaeology. McGraw-Hill, Higher Education, New York. Ian Hodder (2012) Reading the Past. Cambridge University Press, Cambridge Carl Knapptt (2011) An Archaeology of Interaction: Network Perspective on Material Culture and Society. Oxford University Press, Oxford.

 

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dokümanlar

YULearn

Ödevler

YULearn

Sınavlar

YULearn

 

 

 

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Sıra

Katkı Yüzdesi

Ara Sınav

1

40

Sınıf Sunumları

1

10

Final Sınavı

1

50

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Antropolojinin temel kavramlarına, kuramsal bakış açılarına ve tarihsel gelişimine hakimiyet kazanır.       x  
2 Antropolojinin alt alanlarını ve bu alanların kendine özgü yöntem ve uygulamalarını öğrenir.         x
3 Antropolojinin temel araştırma yöntemi olan etnografik çalışmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir ve buna göre saha çalışmasını tasarlar.     x    
4 Antropolojinin bilgi ve becerilerini kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru üretir ve araştırma bulgularını değerlendirir.         x
5 Saha çalışması ve akademik araştırmada bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır.         x
6 Antropolojik kuram ve araştırma yöntemlerini kullanarak toplumsal sorunları tanımlar ve sosyal projeler geliştirir.       x  
7 Güncel veri tabanlarını, bilgi kaynaklarını ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.         x
8 Antropoloji dışındaki bilim dallarından yararlanarak disiplinler arası çalışmalar tasarlar ve çalışma gruplarında yer alır.       x  
9 Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilincine sahip olup, bireysel ve kültürel farklılıklara önyargısız yaklaşır.         x
10 Akademik düzeyde İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade etme becerisi edinir.         x

ECTS

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 40 40
Sunuşlar 1 24 24
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü     188
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7.52
Dersin AKTS Kredisi     8