Ders, öğrencilerin bulgularını akademik dil kullanarak yazılı olarak ifade etmelerini desteklemektir. Öğrenci görsel ve yazılı içeriğin açık ve tutarlı kullanılmasına özen göstermelidir. Değerlendirme etik kriterler, yazının yapısı ve sonuçlar ile araştırma soruları arasındaki bağlantıyla ilgilidir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Program Çıktıları
|
Öğretim Yöntemleri
|
Ölçme Yöntemleri
|
1- Araştırma konusu belirlemeyi ve araştırma sorusu oluşturmayı öğrenirler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1,2,4,5 | D, E |
2- Sahaya çıkma gözlem yapma ve mülakat yapma deneyimi yaşarlar. | 1,2,3,4,5,6,9 | 1,2,3,4 | D, E |
3- Konuya uygun örneklem seçmeyi ve veri toplamayı deneyimlerler. | 1,2,3,4,5,6,9 | 1,2,4 | D, E |
4- Literatür taraması yapmayı ve metne dönüştürmeyi öğrenirler. | 1,2,4,6,7,8 | 1,2,3,4,5 | D, E |
5- Bilgi kaynaklarını, bilişim tekniklerini kullanarak veri analiz etmeyi öğrenirler. | 1,2,4,7,8,10 | 1,2,4,5 | D, E |
6- İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade etme becerisi ile bir sosyal araştırma projesi yürütmenin keyfini ve zorluklarını deneyimlerler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1,2,3,4,5 | D, E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Araştırma Sorusu- Argümanı | |
3 | Literatür Taraması | |
4 | Literatür Taraması | |
5 | Saha araştırması -Gözlem Notları | |
6 | Saha Araştırması -Örneklem | |
7 | Görüşme kayıt çözümlemesi | |
8 | Ödev | Tez Birinci Taslak metin |
9 | Etik değerlendirme | |
10 | Tez Yazımı- Bulguların Analizi | |
11 | Tez Yazımı- Bulguların Analizi | |
12 | Ödev | İkinci Tez Taslak Metin |
13 | Görsel malzemenin sunumu ve APA atıf tekniği | |
14 | Tezlerin sunumu |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Booth, Wayne C. et al. 2016. The Craft of Research. The University of Chicago Press.
Machi, Lawrence A., and Brenda T. McEvoy. 2022. The Literature Review Six Steps to Success. Fourth Ed. Corwin Press. Flick, Uwe (Ed.). 2022 The Sage Handbook of Qualitative Research Design. Sage Publication. 2010. A Student’s Guide to Reading and Writing in Social Anthropology. Harvard College. APA Style Common Reference Examples Guide |
Diğer Kaynaklar |
Altuntek, N. Serpil. (2015) Yöntembilim Üzerine Antropolojik Okumalar-Dipnot Yayınları.
Barnard, Alan, Jonathan Spencer. (2010). The Routledge Encyclopedia of Social and Cultural Anthropology-Routledge Coffey Amanda, Paul Atkinson (1996). Making sense of qualitative data complementary research strategies-SAGE Publications. Emerson, R. M., Fretz, R. I., Shaw, L. L. 2008. Bütün Yönleriyle Alan Çalışması, Etnografik Alan Notları Yazımı, Çev. A. Erkan Koca, Birleşik Yayınları, Ankara, Georges, Robert A., and Jones, Michael O. 1980. People Studying People: The Human Element in the Field. University of California Press. Marcus, George E. (1998). Ethnography through Thick and Thin-Princeton University Press Pink, Sarah.2009. Doing Sensory Ethnography. Sage Publication. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | YULearn |
Ödevler | YULearn |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sıra | Katkı Yüzdesi |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Derse Katılım, Sınıf Sunumları ve Derse Devam | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Antropolojinin temel kavramlarına, kuramsal bakış açılarına ve tarihsel gelişimine hakimiyet kazanır. | X | ||||
2 | Antropolojinin alt alanlarını ve bu alanların kendine özgü yöntem ve uygulamalarını öğrenir. | X | ||||
3 | Antropolojinin temel araştırma yöntemi olan etnografik çalışmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir ve buna göre saha çalışmasını tasarlar. | X | ||||
4 | Antropolojinin bilgi ve becerilerini kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru üretir ve araştırma bulgularını değerlendirir. | X | ||||
5 | Saha çalışması ve akademik araştırmada bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
6 | Antropolojik kuram ve araştırma yöntemlerini kullanarak toplumsal sorunları tanımlar ve sosyal projeler geliştirir. | X | ||||
7 | Güncel veri tabanlarını, bilgi kaynaklarını ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | ||||
8 | Antropoloji dışındaki bilim dallarından yararlanarak disiplinler arası çalışmalar tasarlar ve çalışma gruplarında yer alır. | X | ||||
9 | Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilincine sahip olup, bireysel ve kültürel farklılıklara önyargısız yaklaşır. | X | ||||
10 | Akademik düzeyde İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade etme becerisi edinir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 46 | 46 |
Final | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |