• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
HIST 301
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Türkiye’nin batılılaşma süreci ile elde ettiği birikimin incelenmesi. Atatürk ilkeleri ve inkılâpları ile sağlanan iktisadi sosyal ve kültürel değişimin tahlili. Türkiye’nin jeopolitik ve stratejik özelliğinin iktisadi ve sosyal yapısı üzerindeki etkileri. Sanayileşme kalkınma programlarının çok partili hayata geçme çabalarının ve ortaya çıkan fikir hareketlerinin incelenmesi
Dersin İçeriği: 

Osmanlı devletinden devralınan ekonomik ve soysal mirasın cumhuriyet döneminde nasıl yeniden biçimlendirildiğini belirtmek

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Dönem Ödevi, B: Derse Katılım ve Devam, C: Sunumlar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Osmanlı toplumunu tanıyabilme

1,2,3

A,B,C

Osmanlı ekonomisi hakkında bilgi sahibi olma

1,2,3

A,B,C

Osmanlı toplumundaki sınıflar hakkında bilgi sahibi olma

1,2,3

A,B,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Osmanlı İmparatorluğu içerisinde yaşayan gruplar, bu grupların ödedikleri vergiler, askeri-sınıf reaya ayrımı, bu sınıfların geçimlerini sağlama biçimleri

 

2

Osmanlı İmparatorluğu'nda yaşayan gayrimüslimler, millet sistemi, millet sisteminin iflası ve Islahat Fermanı

 

3

Osmanlı İmparatorluğu'ndaki meslek örgütleri ve loncalar. Bu sistemin kökenleri.

 

4

Osmanlı İmparatorluğu'nda timar sistemi bu sistemin ortaya çıkışı, gelişimi ve bozulması. İltizam ve Malikane sitemleri.

 

5

Büyük Kaçgun, Küçük Buzulçağ ve Sonuçları

 

6

Klasik Dönem Osmanlı ekonomisinin genel karakteri

 

7

Midterm (ARA SINAV)

 

8

Modern Dönem Osmanlı Ekonomisinin Klasik Karakterleri

 

9

Avrupalı ülkere verilen imtiyazlar. Bu ülkelerin imtiyazları elde etme tarihleri ve şekilleri.

 

10

Osmanlı İmparatorluğu'nda ticaret ve Hayriye Tüccarları

 

11

Osmanlı İmparatorluğu'nda tarım; tarımın gelişimi ve 1856 Arazi Kanunnamesi

 

12

Ayan sınıfının ortaya çkıkışı ve gelişimi. Devlet içerisindeki güçleri ve elde ettikleri güç ve devletin buna takındığı tavır.

 

13

Genel Değerlendirme

 

14

Final

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

HALAÇOĞLU, Yusuf, XIV-XVII. Yüzyıllarda Osmanlılarda Devlet Teşkilatı ve Sosyal Yapı,
İNALCIK, Halil, Osmanlı İmparatorluğu’nun Sosyal ve Ekonomik Tarihi c. 1, 1300-1600
GENÇ, Mehmet, Osmanlı İmparatorluğu’nda Devlet ve Ekonomi
PAMUK, Şevket, Osmanlı İmparatorluğu’nda Paranın Tarihi

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

Ödevler

Sınavlar

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Sunumlar

1

30

Dönem Ödevi

1

50

Derse Katılım ve Devam

2

20

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

 

1

2

3

4

5

 

1

Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

 

 

X

 

2

Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak.

 

 

 

X

 

 

3

İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

 

X

 

4

Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

X

 

 

5

Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

X

 

 

 

6

Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak.

 

 

 

X

 

 

7

Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak.

 

 

 

x

 

 

                 
 

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

14

3

42

Ara Sınav

1

3

3

Kısa Sınav

 

 

 

Ödev

5

7

35

Final

1

3

3

Toplam İş Yükü

 

 

125

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

125

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5