Bu ders İslamiyet'in Orta Asya'da tam manası ile yayılmaya başladığı 10. Yüzyıldan günümüze kadar olan tarihini konuları içermektedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) 12. Yüzyıldan itibaren Orta Asya tarihini bilebilme. |
1,2,3 |
A,C |
2) Orta Asya'da İslamiyet'in yerleşmesinden sonra değişen dengeleri ve tarihi seyri fark edebilme. |
1,2,3 |
A,C |
3) İslamiyet'in Orta Asya kültüründe yaptığı değişiklikleri analiz edebilme. |
1,2,3 |
A,C |
4)12. yüzyıldan 16. Yüzyıla kadar Orta Asya tarihine dair olan eserlerin bilgisini haiz olabilme. |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Türklerin İslamiyete Girişi |
Okumaların tartışılması |
2 |
Karahanlı ve Gazneli vs. diğer ilk Müslüman devletleri |
Okumaların tartışılması |
3 |
Harezmşahlar |
Okumaların tartışılması |
4 |
Cengiz Han ve Moğollar |
Okumaların tartışılması |
5 |
Altınordu, Çağatay, Kubilay devletleri |
Okumaların tartışılması |
6 |
İlhanlılar |
Okumaların tartışılması |
7 |
Karadenizin kuzeyindeki hanlıklar |
Okumaların tartışılması |
8 |
Buhara hanlığı |
Ödev konularının tartışılması |
9 |
Hiyve Hanlığı |
Okumaların tartışılması |
10 |
Hokand Hanlığı |
Okumaların tartışılması |
11 |
Kazak hanlığı |
Okumaların tartışılması |
12 |
Kaşgar ve Turfan'daki Uygur Hanlıkları
|
Okumaların tartışılması |
13 |
Rusların Orta Asya'ı işgal etmeleri |
Okumaların tartışılması |
14 |
Rus İstilası sonrası Türkistan hanlıkları |
Ödev konularının tartışılması |
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
TAŞAĞIL A., Çin Kaynaklarına Göre Türk Boyları, Ankara, 2000. TAŞAĞIL A., Gök-Türkler I, II, III, Ankara, 2012. SÜMER, F., Oğuzlar, Istanbul, 1992. KURAT, A. N., IV.-XVIII. Yüzyıllarda Karadeniz Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri, Ankara, 1972. RASONY, L., Tarihte Türklük, Ankara, 1993. GOLDEN, Peter B., Türk Halkları Tarihine Giriş (Çev. Osman Karatay), Ankara, 2002.
BARFIELD, T. J., The Perilous Frontier: Nomadic Empires and China 221 B.C. to A.D. 1757, 1992.
CHRISTIAN, D., A History of Russia, Central Asia and Mongolia, 1998.
KAFESOĞLU, İ., Türk Milli Kültürü, İstanbul, 2004.
TOGAN, A. Z. V., Umumi Türk Tarihine Giriş, İstanbul, 1970.
İstoriya Sibiri, I-V, Leningrad 1968-1969
ŞAHMATOV, V. F., Kazahskaya Pastbişçho-koçevaya Obşçina, Alma-Ata 1964.
VERNADSKY, G., Rusya Tarihi, İstanbul 2009.
KURAT, A. N., Rusya Tarihi, Ankara 1987.
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Final Sınavı |
2 |
70 |
Ödev |
|
|
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
70 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
30 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak. |
|
|
|
|
x |
|
3 |
İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
|
x |
|
4 |
Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
x |
|
|
5 |
Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
X |
|
|
|
6 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak. |
|
|
x |
|
|
|
7 |
Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak. |
|
|
x |
|
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Arasınav |
1 |
2 |
2 |
Sunum |
1 |
3 |
3 |
okuma notları |
14 |
1 |
14 |
Son sınav |
1 |
5 |
5 |
Dönem ödevi |
1 |
9 |
9 |
Toplam İş Yükü |
|
|
103 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,12 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |