• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
HIST 209
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilerin orta düzeydeki Osmanlıca metinleri okumalarını, anlamalarını, bilgi çıkarmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: 

Tarih ağırlıklı olmak üzere makale, inceleme, sefername, seyahatname, sanat tarihi, kültür tarihi ile ilgili metinler okutulur.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Metin Okuma 3: Değerlendirme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Daha çok matbu metinler okumak.

1,2,3

A,C

2) Okunulan metinlerden bilgi çıkarmak.

1,2,3

A,C

3) Tarih ve kültür tarihi ile ilgili kaynakları, eser sahiplerini tanımak.

1,2,3

A,C

4)

1,2,3

A,C

5)

1,2,3

A,C

6)

1,2,3

A,C

7)

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

1

Farsça, Arapça tamlamaların az olduğu metinlerle başlayış.

2

Ebced Hesabı, Aruz vezni, manzum metin okuyarak uygulama yapmak

3

Osmanlıcada Farsçanın varlığı, Farsça tamlama, Farsça kelime türetme

4

Osmanlıcada Arapçanın varlığı

5

Arapça kalıplar, sağlam olan ve olmayan fiiller

6

Tarih ve edebiyat ile ilgili metin okumaları

7

ARA SINAV

8

Kâmusü’l-a’lâm gibi ansiklopedik metinlerden tarih ile ilgili maddelerin okunması

9

Profjeksiyon veya fotokopi ile kitabe okutulması.

10

Kurtuluş Savaşı, Birinci Dünya Savaşı, Anadolu Tarihi ile ilgili metin okumaları.

11

Farsça, Arapça tamlamaların çok olduğu metinlere geçiş.

12

Manzum metin okuması, vezin bulma yöntemleri.

13

Arapça, Farsça kelimelerin etimolojisi, çevrimyazı çalışması.

14

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

Prof. Dr. Mehmet Kanar, Çözümlü Osmanlı Türkçesi Metinleri.

Prof. Dr. Mehmet Kanar, Osmanlı Türkçesine Giriş

Diğer Kaynaklar

Daha çok tarihçi ve edebiyatçı akademisyenler tarafından yazılmış ders ve yardımcı ders kitapları.

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

Fotokopi yanında öğrencilere elektronik ortamda zengin bir malzeme baştan flaş diskle verilmektedir.

Ödevler

Ödev verilmemekte, sürekli uygulama yapılmaktadır.

Sınavlar

 

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Final

2

60

Ödev

1

 

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

 

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

 

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

 

 

x

 

2

Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak.

 

 

 

x

 

 

3

İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

 

x

 

4

. Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

x

 

 

5

Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

x

 

 

 

6

Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak.

 

 

 

x

 

 

7

Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak.

 

 

 

x

 

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

3

42

Arasınav

1

9

9

Sunum

1

10

10

okuma notları

14

1

14

Son sınav

1

11

11

Dönem ödevi

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

148

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5,92

Dersin AKTS Kredisi

 

 

6