Tarih ağırlıklı olmak üzere makale, inceleme, sefername, seyahatname, sanat tarihi, kültür tarihi ile ilgili metinler okutulur.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Daha çok matbu metinler okumak. |
1,2,3 |
A,C |
2) Okunulan metinlerden bilgi çıkarmak. |
1,2,3 |
A,C |
3) Tarih ve kültür tarihi ile ilgili kaynakları, eser sahiplerini tanımak. |
1,2,3 |
A,C |
4) |
1,2,3 |
A,C |
5) |
1,2,3 |
A,C |
6) |
1,2,3 |
A,C |
7) |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
1 |
Farsça, Arapça tamlamaların az olduğu metinlerle başlayış. |
2 |
Ebced Hesabı, Aruz vezni, manzum metin okuyarak uygulama yapmak |
3 |
Osmanlıcada Farsçanın varlığı, Farsça tamlama, Farsça kelime türetme |
4 |
Osmanlıcada Arapçanın varlığı |
5 |
Arapça kalıplar, sağlam olan ve olmayan fiiller |
6 |
Tarih ve edebiyat ile ilgili metin okumaları |
7 |
ARA SINAV |
8 |
Kâmusü’l-a’lâm gibi ansiklopedik metinlerden tarih ile ilgili maddelerin okunması |
9 |
Profjeksiyon veya fotokopi ile kitabe okutulması. |
10 |
Kurtuluş Savaşı, Birinci Dünya Savaşı, Anadolu Tarihi ile ilgili metin okumaları. |
11 |
Farsça, Arapça tamlamaların çok olduğu metinlere geçiş. |
12 |
Manzum metin okuması, vezin bulma yöntemleri. |
13 |
Arapça, Farsça kelimelerin etimolojisi, çevrimyazı çalışması. |
14 |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Prof. Dr. Mehmet Kanar, Çözümlü Osmanlı Türkçesi Metinleri. Prof. Dr. Mehmet Kanar, Osmanlı Türkçesine Giriş |
Diğer Kaynaklar |
Daha çok tarihçi ve edebiyatçı akademisyenler tarafından yazılmış ders ve yardımcı ders kitapları. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Fotokopi yanında öğrencilere elektronik ortamda zengin bir malzeme baştan flaş diskle verilmektedir. |
Ödevler |
Ödev verilmemekte, sürekli uygulama yapılmaktadır. |
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Final |
2 |
60 |
Ödev |
1 |
|
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
|
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
|
|
x |
|
2 |
Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak. |
|
|
|
x |
|
|
3 |
İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
|
x |
|
4 |
. Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
x |
|
|
5 |
Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
x |
|
|
|
6 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak. |
|
|
|
x |
|
|
7 |
Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak. |
|
|
|
x |
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Arasınav |
1 |
9 |
9 |
Sunum |
1 |
10 |
10 |
okuma notları |
14 |
1 |
14 |
Son sınav |
1 |
11 |
11 |
Dönem ödevi |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
148 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,92 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |