• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
HIST 208
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Modern Avrupanın oluşum süreci açısından, 1649 İngiliz İhtilali, 1776 Amerikan İhtilali, 1789 Fransız İhtilali, 1830-48 İhtilalleri, Paris Komünü, Milliyetçilik hareketleri, Sanayi İnkılabı, Sosyalizm, muhafazakârlık, Avrupada Denge Arayışları, I. Dünya Savaşı, Rus İhtilali ve Avrupada İkinci Dünya Savaşı öncesi gelişmeler, Avrupa Birliğinin ortaya çıkış süreci ve bunlar arasındaki ilişkileri ve dönemlerine etkileri hakkında ayrıntılı bilgi vermek
Dersin İçeriği: 

Fransız Devrimi; yeni ekonomik,siyasal ve toplumsal düzen; Avrupa’da endüstrileşme, kentleşme hareketleri; toplumsal hareketler; kültürel akımlar; önde gelen aktörler

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Dönem Ödevi, B: Derse Katılım ve Devam, C: Sunumlar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Avrupa’nın politik ve sosyal tarihinin anlatılması

1,2,3

A,B,C

Avrupa’nın kültürel tarihinin anlatılması

1,2,3

A,B,C

Avrupa’daki temel entelektüel gelişmelerin anlatılması 

1,2,3

A,B,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

1649 İngiliz İhtilali

 

2

Aydınlanma Çağı ve Osmanlıya etkileri

 

3

Fransız İhtilalinden Önce Avrupa

 

4

Fransız İhtilali ve Gelişimi

 

5

İhtilalin Sürecinde Koalisyon Savaşları ve İhtilalin Osmanlıya Etkileri

 

6

Sanayi İnkılabı ve Viyana Sistemi

 

7

Avrupada Milliyetçilik, Romantizm, Sosyalizm ve Muhafazakârlık Üzerine

 

8

Ara Sınav

 

9

İtalyan ve Alman Birliği

 

10

Birinci Dünya Savaşı ve Rus İhtilali

 

11

İki Büyük Savaş Arası Avrupa: Siyasi, Ekonomik ve Sosyo-kültürel Tablo Üzerine Bazı Tespitler

 

12

Öğrenci Sunumları

 

13

Genel Değerlendirme

 

14

Final

 

 

 

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

 

 1) Norman Davies, Avrupa Tarihi, İmge Yayınları, İstanbul 2011.

2) William H. Mc Neill, Dünya Tarihi, İstanbul 1994.

3) J. M. Roberts, Dünya Tarihi-Tarihöncesi Çağdan 18. yüzyıla, C.I, İstanbul 2011.

 4) Marc Bloch, Feodal Toplum, Ankara 1983.

5) Ömer Lütfi Barkan, ?Türkiyede `Servaj Var mıydı??, Belleten, C. XX, S. 76, Ankara 1956, s. 239.

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Sunumlar

1

30

Dönem Ödevi

1

50

Derse Katılım ve Devam

2

20

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

 

1

2

3

4

5

 

1

Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

 

 

X

 

2

Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak.

 

 

 

X

 

 

3

İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

 

X

 

4

Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

X

 

 

5

Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

X

 

 

 

6

Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak.

 

 

 

X

 

 

7

Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak.

 

 

 

x

 

 

                 
 

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

5

70

Arasınav

1

3

3

Sunum

1

8

8

okuma notları

14

2

28

Son sınav

1

10

10

Dönem ödevi

1

14

14

Toplam İş Yükü

 

 

175

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7