• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
HIST 205
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Osmanlı Devleti’nin kurulduğu yıllarda Anadolu’nun durumu, hangi şartlar altında Osmanlı Beyliği’nin ortaya çıktığı ve Osmanlı Beyliği’nin kuruluşu ile tartışmalar hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi.
Dersin İçeriği: 

Osman ve Orhan Gazi dönemleri, XIV.Yüzyılda Bizans İmp., I.Murad Dönemi, Tımar ve Devşirme Sistemleri, Acemi ve Yeniçeri Ocakları, I.Bayezid ve Fetret Devri, Şeyh Bedreddin Olayı, Çelebi  Mehmed Dönemi, II.Murad Dönemi ve İstanbul’un Fethi Fatih Sultan Mehmet’e ayrıca 1600 yılına kadar geçen süre.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Dönem Ödevi, B: Derse Katılım ve Devam, C: Sunumlar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Kuruluşundan İstanbul’un fethine kadar olan süreçte Osmanlı Tarihi’ndeki siyasi ve sosyo-kültürel gelişmeler hakkında öğrencileri bilgilendirmek

1,2,3

A,B,C

Eleştirel bakış açısının kazandırılması.

1,2,3

A,B,C

Verilerin ulusal ve küresel tesiri ile sonuçlarını anlama becerisi.

1,2,3

A,B,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

XIII.Yüzyılda Anadolu’nun Siyasi, Sosyo-Ekonomik ve Dini Yapısı

 

2

Osmanlı Devletinin Kuruluşu İle İlgili Ortaya Atılan Görüşler

 

3

Osman Gazi Dönemi

 

4

Orhan Gazi Dönemi

 

5

XIV.Yüzyılda Bizans İmparatorluğu

 

6

Ara Sınav

 

7

I.Murad Dönemi

 

8

Tımar, Devşirme Sistemleri-Acemi ve Yeniçeri Ocakları- Devlet Örgütlenmesi

 

9

I.Bayezid Dönemi

 

10

Fetret Devri

 

11

Çelebi  Mehmed Dönemi ve Şeyh Bedreddin Olayı

 

12

II.Murad Dönemi

 

13

II.Bayezid dönemi ve I.Selim dönemi

 

14

Kanuni Sultan Süleyman Dönemi

 

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

 Fuad Köprülü, Osmanlı Devletinin Kuruluşu, 5.bs.,Ankara, TTK,1994.

Feridun M.Emecen, İlk Osmanlılar ve Batı Anadolu Beylikler Dünyası, Kitabevi, İstanbul, 2001.

AŞIKPAŞAZADE, Tevarih-i Ali Osman, (Neşr:Ali Bey) İstanbul, 1332.

MEHMED NEŞRİ, Kitab-ı Cihannüma, (Haz:Mehmet Altay-Köymen- Faik Reşit Unat) Ankara, TTK, 1981.

Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul, 2009.

Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu Klasik Çağ (1300-1600), Çev.Ruşen Sezer, 3.bs., YKY, İstanbul, 2003.

Robert Mantran (Yay.Yön.), Osmanlı İmp. Tarihi, C.I, 2.bs., Çev.Server Tanilli, Cem Yay., İstanbul, 1995.

Rudi Paul Lindner, Ortaçağ Anadolu’sunda Göçebeler ve Osmanlılar, Çev.Müfit Günay, İmge Kitabevi, Ankara, 2000.

Stanford J. Shaw, Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye, C.I, 2.bs., Çev. M.Harmancı, E Yay., İstanbul, 1994.

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Sunumlar

1

30

Dönem Ödevi

1

50

Derse Katılım ve Devam

2

20

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

 

1

2

3

4

5

 

1

Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

 

 

X

 

2

Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak.

 

 

 

X

 

 

3

İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

 

X

 

4

Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

X

 

 

5

Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

X

 

 

 

6

Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak.

 

 

 

X

 

 

7

Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak.

 

 

 

x

 

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

3

42

Arasınav

1

9

9

Sunum

1

10

10

okuma notları

14

1

14

Son sınav

1

11

11

Dönem ödevi

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

148

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5,92

Dersin AKTS Kredisi

 

 

6