Tarih yazıcılığına giriş ve araştırma metodları üzerine konulardan oluşmuştur.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Tarihte Araştırma Yöntemlerinin kapsamı ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olması |
1,2,3 |
A,B,C |
Bilimsel bir araştırmanın ve bilimsel bir metnin yazımının nasıl yapılacağını kavraması |
1,2,3 |
A,B,C |
Konu seçimi ve kaynaklara ulaşımı açıklaması |
1,2,3 |
A,B,C |
Bir akademik araştırmadaki etik değerleri açıklaması |
1,2,3 |
A,B,C |
Toplanan akademik malzemeyi analiz etmesi |
1,2,3 |
A,B,C |
Araştırma konusunun kapsadığı dönemi ve koşullarını analiz etmesi |
1,2,3 |
A,B,C |
Yapılan araştırmayı benzer çalışmalarla kıyaslayarak değerlendirmesi |
1,2,3 |
A,B,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş : Tarih Nedir? Tanımlar ve Kavramlar |
|
2 |
Tarihin telakkisi ve gelişmesi |
|
3 |
Tarihin faydalandığı ilimler |
|
4 |
Tarihin Kaynakları |
|
5 |
Kaynakların Tenkidi ve Yöntem Tartışmaları – İç Tenkit |
|
6 |
Kaynakların Tenkidi ve Yöntem Tartışmaları – Dış Tenkit |
|
7 |
Vize Sınavı |
|
8 |
Konunun Tesbiti ve Sınırlarının Çizilmesi |
|
9 |
Bibliyografyanın Tesbiti ve Toplanması |
|
10 |
Arşiv Malzemesinin Tesbiti ve Toplanması |
|
11 |
Eserin kaleme alınması |
|
12 |
Öğrenci Sunumları |
|
13 |
Genel Değerlendirme |
|
14 |
Final |
|
|
|
|
Kaynaklar
Ders Notu |
ÇANDAROĞLU, G., Tarih Metodu (Yazma-Araştırma), İstanbul, 2003.
TOGAN, Z. V., Tarihte Usul, İstanbul, 1997.
KÜTÜKOĞLU, M., Tarih Araştırmalarında Usül, Ankara, 2014.
TÜTENGİL, C. O., Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metod, İstanbul, 1981.
ÖZLEM, D., Tarih Felsefesi, İzmir, 1984.
CARR, H. E,Tarih Nedir? TOGAN, Z. V., Tarihte Usul |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Ödevler |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Sunumlar |
1 |
30 |
Dönem Ödevi |
1 |
50 |
Derse Katılım ve Devam |
2 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak. |
|
|
|
X |
|
|
3 |
İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
X |
|
|
5 |
Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
X |
|
|
|
6 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak. |
|
|
|
X |
|
|
7 |
Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak. |
|
|
|
x |
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Arasınav |
1 |
9 |
9 |
Sunum |
1 |
10 |
10 |
okuma notları |
14 |
1 |
14 |
Son sınav |
1 |
11 |
11 |
Dönem ödevi |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
148 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,92 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |