• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
HIST 116
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, Tarih alanında akademik araştırmaların nasıl yapılacağı, konu belirleme, kaynaklara ulaşım, bilimsel metin yazımı gibi konuları ele almaktır.
Dersin İçeriği: 

Tarih yazıcılığına giriş ve araştırma metodları üzerine konulardan oluşmuştur.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Dönem Ödevi, B: Derse Katılım ve Devam, C: Sunumlar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Tarihte Araştırma Yöntemlerinin kapsamı ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olması

1,2,3

A,B,C

Bilimsel bir araştırmanın ve bilimsel bir metnin yazımının nasıl yapılacağını kavraması

1,2,3

A,B,C

Konu seçimi ve kaynaklara ulaşımı açıklaması

1,2,3

A,B,C

Bir akademik araştırmadaki etik değerleri açıklaması

1,2,3

A,B,C

Toplanan akademik malzemeyi analiz etmesi

1,2,3

A,B,C

Araştırma konusunun kapsadığı dönemi ve koşullarını analiz etmesi 

1,2,3

A,B,C

Yapılan araştırmayı benzer çalışmalarla kıyaslayarak değerlendirmesi 

1,2,3

A,B,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş : Tarih Nedir? Tanımlar ve Kavramlar

 

2

Tarihin telakkisi ve gelişmesi

 

3

Tarihin faydalandığı ilimler

 

4

Tarihin Kaynakları

 

5

Kaynakların Tenkidi  ve Yöntem Tartışmaları – İç Tenkit

 

6

Kaynakların Tenkidi ve Yöntem Tartışmaları – Dış Tenkit

 

7

Vize Sınavı

 

8

Konunun Tesbiti ve Sınırlarının Çizilmesi

 

9

Bibliyografyanın Tesbiti ve Toplanması

 

10

Arşiv Malzemesinin Tesbiti ve Toplanması

 

11

Eserin kaleme alınması

 

12

Öğrenci Sunumları

 

13

Genel Değerlendirme

 

14

Final

 

 

 

 

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

 

 ÇANDAROĞLU, G., Tarih Metodu (Yazma-Araştırma), İstanbul, 2003.

 

TOGAN,  Z. V.,  Tarihte Usul, İstanbul, 1997.

 

KÜTÜKOĞLU, M., Tarih Araştırmalarında Usül, Ankara, 2014.

 

TÜTENGİL, C. O., Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metod, İstanbul, 1981.

 

ÖZLEM, D., Tarih Felsefesi, İzmir, 1984.

 

CARR, H. E,Tarih Nedir?

TOGAN, Z. V., Tarihte Usul

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

Ödevler

Sınavlar

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Sunumlar

1

30

Dönem Ödevi

1

50

Derse Katılım ve Devam

2

20

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

 

1

2

3

4

5

 

1

Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

 

 

X

 

2

Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak.

 

 

 

X

 

 

3

İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

 

X

 

4

Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

X

 

 

5

Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

X

 

 

 

6

Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak.

 

 

 

X

 

 

7

Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak.

 

 

 

x

 

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

3

42

Arasınav

1

9

9

Sunum

1

10

10

okuma notları

14

1

14

Son sınav

1

11

11

Dönem ödevi

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

148

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5,92

Dersin AKTS Kredisi

 

 

6