Türklerin İslam dinine girişleri ve ilk Müslüman Türk devletlerinin (Karahanlılar, Gazneliler vd.) siyasi tarihi ve kültürleri ele alınacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
İslam öncesi Türk inancının özelliklerini bilir |
1,2,3 |
A,B,C |
Türklerin İslama girişini kolaylaştıran hususları bilir |
1,2,3 |
A,B,C |
İlk Müslüman Türk devletlerinin siyasi yapılarını bilir |
1,2,3 |
A,B,C |
İlk Müslüman Türk devletlerinin siyasi, sosyal ve kültürel yapılarını bilir |
1,2,3 |
A,B,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Müslüman Araplarla Türklerin ilk karşılaşması-Talas Savaşı'nın Türk Tarihi Açısından Önemi |
|
2 |
Türklerin İslamiyeti seçmesini kolaylaştıran sebepler |
|
3 |
Tolunoğulları; siyasi, sosyal ve ekonomik yapısı |
|
4 |
Akşitler; siyasi, sosyal ve ekonomik yapısı |
|
5 |
Karahanlılar; siyasi, sosyal ve ekonomik yapısı |
|
6 |
Gazneliler; siyasi, sosyal ve ekonomik yapısı |
|
7 |
Büyük Selçuklu Devleti; siyasi, sosyal ve ekonomik yapısı |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Harzemşahlar; siyasi, sosyal ve ekonomik yapısı |
|
10 |
Eyyubiler; siyasi, sosyal ve ekonomik yapısı |
|
11 |
Memlükler; siyasi, sosyal ve ekonomik yapısı |
|
12 |
Türk-İslam devletlerinde kültür ve medeniyet Devlet yönetimi |
|
13 |
Din ve inanış Sosyal ve iktisadi hayat |
|
14 |
Final |
|
Kaynaklar
Erdoğan Merçil, İlk Müslüman Türk Devletleri, İstanbul,1985 -İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul,1983 - İsmail Hami Danişmend,Türk Irkı Nasıl Müslüman Oldu, İstanbul, 1975.
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Ödevler |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Sunumlar |
1 |
30 |
Dönem Ödevi |
1 |
50 |
Derse Katılım ve Devam |
2 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak. |
|
|
|
X |
|
|
3 |
İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
X |
|
|
5 |
Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
X |
|
|
|
6 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak. |
|
|
|
X |
|
|
7 |
Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak. |
|
|
|
x |
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Arasınav |
1 |
3 |
3 |
Sunum |
1 |
8 |
8 |
okuma notları |
14 |
2 |
28 |
Son sınav |
1 |
10 |
10 |
Dönem ödevi |
1 |
14 |
14 |
Toplam İş Yükü |
|
|
175 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |