• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
HIST 115
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Türklerin İslamiyet girişini ve ilk Türk-İslam devletlerinin siyasi sosyal ve ekonomik yapılarını kavratmak
Dersin İçeriği: 

Türklerin İslam dinine girişleri ve ilk Müslüman Türk devletlerinin (Karahanlılar, Gazneliler vd.) siyasi tarihi ve kültürleri ele alınacaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Dönem Ödevi, B: Derse Katılım ve Devam, C: Sunumlar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

İslam öncesi Türk inancının özelliklerini bilir

1,2,3

A,B,C

Türklerin İslama girişini kolaylaştıran hususları bilir

1,2,3

A,B,C

İlk Müslüman Türk devletlerinin siyasi yapılarını bilir

1,2,3

A,B,C

İlk Müslüman Türk devletlerinin siyasi, sosyal ve kültürel  yapılarını bilir

1,2,3

A,B,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Müslüman Araplarla Türklerin ilk karşılaşması-Talas Savaşı'nın Türk Tarihi Açısından Önemi

 

2

Türklerin İslamiyeti seçmesini kolaylaştıran sebepler

 

3

Tolunoğulları; siyasi, sosyal ve ekonomik yapısı

 

4

Akşitler; siyasi, sosyal ve ekonomik yapısı

 

5

Karahanlılar; siyasi, sosyal ve ekonomik yapısı

 

6

Gazneliler; siyasi, sosyal ve ekonomik yapısı

 

7

Büyük Selçuklu Devleti; siyasi, sosyal ve ekonomik yapısı

 

8

Ara Sınav

 

9

Harzemşahlar; siyasi, sosyal ve ekonomik yapısı

 

10

Eyyubiler; siyasi, sosyal ve ekonomik yapısı

 

11

Memlükler; siyasi, sosyal ve ekonomik yapısı

 

12

Türk-İslam devletlerinde kültür ve medeniyet Devlet yönetimi

 

13

Din ve inanış Sosyal ve iktisadi hayat

 

14

Final

 

 

Kaynaklar

Erdoğan Merçil, İlk Müslüman Türk Devletleri, İstanbul,1985 -İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul,1983 - İsmail Hami Danişmend,Türk Irkı Nasıl Müslüman Oldu, İstanbul, 1975.

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

Ödevler

Sınavlar

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Sunumlar

1

30

Dönem Ödevi

1

50

Derse Katılım ve Devam

2

20

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

 

1

2

3

4

5

 

1

Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

 

 

X

 

2

Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak.

 

 

 

X

 

 

3

İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

 

X

 

4

Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

X

 

 

5

Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

X

 

 

 

6

Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak.

 

 

 

X

 

 

7

Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak.

 

 

 

x

 

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

5

70

Arasınav

1

3

3

Sunum

1

8

8

okuma notları

14

2

28

Son sınav

1

10

10

Dönem ödevi

1

14

14

Toplam İş Yükü

 

 

175

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7