• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
HIST 433
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin İçeriği: 

20. yüzyılda Türk dünyasındaki siyasi ve kültürel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak. Küresel gelişmelerin Türk dünyasındaki değişime etkisini kavramak.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

  1. Türk dünyasını genel olarak tanır

1,2,3

A,C

  1. 20. yüzyılda Türk Dünyasındaki yeni kültürel ve siyasal değişimi (kırılma sürecini) kavramak

1,2,3

A,C

  1. 20.yüzyılda Türk dünyasının içinde bulunduğu siyasi ve kültürel durumu küresel-bölgesel gelişmeler içinde değerlendirme becerisi kazanmak

1,2,3

A,C

  1. Türk dünyasında Türkiye’nin yerini tespit etmek

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

20. yüzyıl Türk Dünyasının kapsadığı coğrafya

-

2

20. yüzyılın başında Türk Dünyasının içinde bulunduğu siyasi ve kültürel durum

Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma

3

Çarlık Rusyası’nın son döneminde Türkler

Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma

4

SSCB’nin kuruluşu

Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma

5

Rusya Türklerinin milli mücadele hareketleri

Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma

6

Kafkasya’da Türklerin bağımsızlık hareketleri

Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma

7

Basmacılık Hareketi

Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma

8

Vize

Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma

9

20. yüzyılda Türk Dünyası’nda Sürgünler

Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma

10

Türk Dünyasında bağımsızlık hareketleri 

Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma

11

Soğuk Savaş döneminde Türk Dünyası’nın bloklar arasındaki yeri

Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma

12

1991 yılında Sovyetler Birliğinin dağılmasının Türk Dünyası açısından değerlendirilmesi

Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma

13

Türkiye ve Türk Dünyası arasında ilişkilerin genel karakteri

Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma

14

Final

-

 

Kaynaklar

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

DEVLET, N., Çağdaş Türk Dünyası, İstanbul, 1993.

HAYİT, B., Türkistan Rusya ile Çin Arasında, Ankara, 1975. 
GOLDEN, P., Türk Halkları Tarihine Giriş, Ankara, 2002.

Saray, N., Çağdaş Türk Devletleri Tarihi, TTK, Ankara, 1990.

Nevzat,K., Türk Dünyası Tarihi ve Türk Medeniyetleri Üzerine Düşünceler, Ötüken neşriyat,

KIRIMLI, H., Kırım Tatarlarında Milli Kimlik ve Milli Hareketler 1905-1916, TTK yay., Ankara 1996.

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

-

Ödevler

-

Sınavlar

 
 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Final Sınavı

2

70

Ödev

 

 

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

70

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

30

Toplam

 

100

 

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

 

x

 

 

2

Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak.

 

 

 

x

 

 

3

İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

 

x

 

4

Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

 

x

 

5

Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

 

x

 

 

6

Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak.

 

 

 

 

x

 

7

Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak.

 

 

 

 

x

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

10

3

30

Arasınav

1

1

1

Sunum

0

0

0

okuma notları

1

1

1

Son sınav

1

1

1

Dönem ödevi

0

0

0

Toplam İş Yükü

 

 

75

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

3

Dersin AKTS Kredisi

 

 

3