20. yüzyılda Türk dünyasındaki siyasi ve kültürel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak. Küresel gelişmelerin Türk dünyasındaki değişime etkisini kavramak.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
|
1,2,3 |
A,C |
|
1,2,3 |
A,C |
|
1,2,3 |
A,C |
|
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
20. yüzyıl Türk Dünyasının kapsadığı coğrafya |
- |
2 |
20. yüzyılın başında Türk Dünyasının içinde bulunduğu siyasi ve kültürel durum |
Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma |
3 |
Çarlık Rusyası’nın son döneminde Türkler |
Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma |
4 |
SSCB’nin kuruluşu |
Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma |
5 |
Rusya Türklerinin milli mücadele hareketleri |
Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma |
6 |
Kafkasya’da Türklerin bağımsızlık hareketleri |
Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma |
7 |
Basmacılık Hareketi |
Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma |
8 |
Vize |
Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma |
9 |
20. yüzyılda Türk Dünyası’nda Sürgünler |
Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma |
10 |
Türk Dünyasında bağımsızlık hareketleri |
Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma |
11 |
Soğuk Savaş döneminde Türk Dünyası’nın bloklar arasındaki yeri |
Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma |
12 |
1991 yılında Sovyetler Birliğinin dağılmasının Türk Dünyası açısından değerlendirilmesi |
Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma |
13 |
Türkiye ve Türk Dünyası arasında ilişkilerin genel karakteri |
Ön Hazırlık: İlgili konuda okuma |
14 |
Final |
- |
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
DEVLET, N., Çağdaş Türk Dünyası, İstanbul, 1993. HAYİT, B., Türkistan Rusya ile Çin Arasında, Ankara, 1975. Saray, N., Çağdaş Türk Devletleri Tarihi, TTK, Ankara, 1990. Nevzat,K., Türk Dünyası Tarihi ve Türk Medeniyetleri Üzerine Düşünceler, Ötüken neşriyat, KIRIMLI, H., Kırım Tatarlarında Milli Kimlik ve Milli Hareketler 1905-1916, TTK yay., Ankara 1996.
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
- |
Ödevler |
- |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Final Sınavı |
2 |
70 |
Ödev |
|
|
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
70 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
30 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
|
x |
|
|
2 |
Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak. |
|
|
|
x |
|
|
3 |
İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
|
x |
|
4 |
Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
|
x |
|
5 |
Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
|
x |
|
|
6 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak. |
|
|
|
|
x |
|
7 |
Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak. |
|
|
|
|
x |
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
3 |
30 |
Arasınav |
1 |
1 |
1 |
Sunum |
0 |
0 |
0 |
okuma notları |
1 |
1 |
1 |
Son sınav |
1 |
1 |
1 |
Dönem ödevi |
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
|
|
75 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
3 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |