• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
HIST 381
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Görsel kültürün Osmanlı İmparatorluğunun onsekizinci yüzyılından Cumhuriyet döneminin yirminci yüzyıl ortalarına kadar modernleşme hareketleri ekseninde ele alınması
Dersin İçeriği: 

Onsekizinci yüzyıldan yirminci yüzyılın başına kadar Avrupa, Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye’de modernleşme, kentleşme, siyasi, toplumsal ve ekonomik gelişmeler bağlamında görsel kültür tarihi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav B: Derse Katılım ve Yoklama C: Sunum D: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) 1850 ve 1950 tarihleri arasındaki donemde sanat ve Mimarlık Tarihi’nin anlatılması

1,2,3

A,B, C, D

2) Sanat ve Mimarlık Tarihinde batılılaşma ve modernleşme sürecinin anlatılması

1,2,3

A,B, C, D

3) Sanat ve mimarlıkta millileşmenin süreklilikler ve kesintiler bakımından anlatılması 

1,2,3

A,B, C, D

4) Görsel tarihin anlatılması 

1,2,3

A,B, C, D

5) Osmanlı İmparatorluğunun son donemi ve Türkiye Cumhuriyetinin ilk dönemindeki temel entelektüel gelişmelerin anlatılması

1,2,3

A,B, C, D

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

Batılılaşma Dönemi ve Kurumları

 

3

Sanat hareketleri – Minyatür Duvar resmi Fotogerçekçilik

 

4

İlk modern ressamlar sergiler ve yabancı ressamlar

 

5

Osmanlı İmparatorluğunda Mimari Organizasyon

 

6

Geç Osmanlı Döneminde Mimari Üsluplar

 

7

Pera çevresi Levanten Sanatçılar Ondokuzuncu yüzyıl sonunda Üslup çeşitliliği

 

8

Oryantalizm, Turquerie, Sanat ve Mimarlıkta Egzotizm

 

9

Erken Cumhuriyet Döneminde Kültürel Politikalar Kurumlar ve Modernleşme Programı 

 

10

Birinci Ulusal Mimarlık Hareketi ve Mimarları

 

11

İkinci Ulusal Mimarlık Hareketi ve Mimarları

 

12

Erken Cumhuriyet Dönemi Sanatsal ve Düşünsel Akımlar

 

13

Erken Cumhuriyet Döneminde  Mimarlık ve Kentsel Planlama

 

14

Geç Osmanlı ve Erken Cumhuriyet Dönemlerinde Kadın Sanatçılar

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

Kıtap içi bölümlerden ve makalelerden oluşan ders kitabı

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

1850 ve 1950 arasında mimarlık ve sanatsal üsluplar önemli şahsiyetler ve yapıtlar üzerine araştırma ve sunum

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Final Sınavı

2

40

Yoklama Katılım ve Sunum

3

30

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

       
       

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

 

 

X

2

Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak.

 

 

 

X

 

3

İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

 

X

4

Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

X

 

5

Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

X

 

 

6

Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak.

 

 

 

X

 

7

Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak.

 

 

 

x

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

10

3

30

Arasınav

1

1

1

Sunum

0

0

0

okuma notları

1

1

1

Son sınav

1

1

1

Dönem ödevi

0

0

0

Toplam İş Yükü

 

 

75

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

3

Dersin AKTS Kredisi

 

 

3