III. Selim ve II. Mahmud Dönemi reformlar ve Batılaşma hareketleri işlenecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Modernleşme kavramı ve konu ile ilgili akademik yayınlar hakkında bilgi sahibi olabilmesi |
1,2,3 |
A,B,C |
Osmanlı Modernleşmesinde sarayın rolü konusunda fikir sahibi olabilmesi |
1,2,3 |
A,B,C |
Tanzimat Sonrasında Aydınların modernleşmedeki rolleri hakkında değerlendirmede bulunabilmesi |
1,2,3 |
A,B,C |
Osmanlı Toplumsal Yapısının dönüşümü hakkında analiz yapabilmesi |
1,2,3 |
A,B,C |
Osmanlı Modernleşmesinin temel özellikleri hakkında analiz yapabilmesi |
1,2,3 |
A,B,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
Hafta 1 |
Modernleşme kavramı |
|
Hafta 2 |
Osmanlı da Islahat Hareketleri |
|
Hafta 3 |
Lale Devrinden Nizam-ı Cedit e Batılılaşma |
|
Hafta 4 |
III. Selim ve II. Mahmut Dönemi Reformları |
|
Hafta 5 |
Modern Bürokrasinin ortaya çıkışı |
|
Hafta 6 |
Toplumsal Yapıda Çözülme |
|
hafta 7 |
Siyasi alanda Modernleşme |
|
Hafta 8 |
Sınav |
|
Hafta 9 |
Kültürel alanda Modernleşme |
|
Hafta 10 |
Osmanlı Aydını ve Modernleşmeye Etkileri |
|
Hafta 11 |
Örgütlenme ve Kamuoyu Bilinci |
|
Hafta 12 |
II.Abdulhamid dönemi |
|
Hafta 13 |
II.Meşrutiyet dönemi |
|
Hafta 14 |
Sınav |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
1. Kemal H. Karpat, Osmanlı Modernleşmesi, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara 2002 |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Sunumlar |
1 |
30 |
Dönem Ödevi |
1 |
50 |
Derse Katılım ve Devam |
2 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
2 |
Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak. |
|
|
|
X |
|
3 |
İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
4 |
Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
X |
|
5 |
Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
X |
|
|
6 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak. |
|
|
|
X |
|
7 |
Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak. |
|
|
|
x |
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Arasınav |
1 |
3 |
3 |
Sunum |
1 |
8 |
8 |
okuma notları |
14 |
2 |
28 |
Son sınav |
1 |
10 |
10 |
Dönem ödevi |
1 |
14 |
14 |
Toplam İş Yükü |
|
|
175 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |