• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
HIST 306
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Osmanlı Modernleşmesinin özellikleri ve etkilerini incelemektir. Klasik yapıdan kopuş süreci ve Batılılaşma çabalarını sonuçları ile birlikte değerlendirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: 

III. Selim ve II. Mahmud Dönemi reformlar ve Batılaşma hareketleri işlenecektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Dönem Ödevi, B: Derse Katılım ve Devam, C: Sunumlar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Modernleşme kavramı ve konu ile ilgili akademik yayınlar hakkında bilgi sahibi olabilmesi

1,2,3

A,B,C

Osmanlı Modernleşmesinde sarayın rolü konusunda fikir sahibi olabilmesi

1,2,3

A,B,C

Tanzimat Sonrasında Aydınların modernleşmedeki rolleri hakkında değerlendirmede bulunabilmesi

1,2,3

A,B,C

Osmanlı Toplumsal Yapısının dönüşümü hakkında analiz yapabilmesi

1,2,3

A,B,C

Osmanlı Modernleşmesinin temel özellikleri hakkında analiz yapabilmesi

1,2,3

        A,B,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

Hafta 1

 Modernleşme kavramı

 

 Hafta 2

 Osmanlı da Islahat Hareketleri

 

 Hafta 3

 Lale Devrinden Nizam-ı Cedit e Batılılaşma

 

 Hafta 4

 III. Selim ve II. Mahmut Dönemi Reformları

 

 Hafta 5

 Modern Bürokrasinin ortaya çıkışı

 

 Hafta 6

 Toplumsal Yapıda Çözülme

 

 hafta 7

 Siyasi alanda Modernleşme

 

 Hafta 8

 Sınav

 

 Hafta 9

 Kültürel alanda Modernleşme

 

 Hafta 10

 Osmanlı Aydını ve Modernleşmeye Etkileri

 

 Hafta 11

 Örgütlenme ve Kamuoyu Bilinci

 

 Hafta 12

 II.Abdulhamid dönemi

 

 Hafta 13

 II.Meşrutiyet dönemi

 

 Hafta 14

 Sınav

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

 

 1. Kemal H. Karpat, Osmanlı Modernleşmesi, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara 2002
2. Kemal H. Karpat, Osmanlı da Değişim, Modernleşme ve Uluslaşma, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara 2006
3. Niyazi Berkes, Türkiye de Çağdaşlaşma, Yayına Hazırlayan: Ahmet Kuyaş, YKY, İstanbul 2002
4. François Georgeon-Paul Dumont, Osmanlı İmparatorluğu nda Yaşamak, İletişim Yayınları, İstanbul 2000
5. Selim Deringil, Simgeden Millete, II. Abdülhamid den Mustafa Kemal e Devlet ve Millet, İletişim Yayınları, İstanbul 2007
6. İlhan Tekeli-Selim İlkin, Osmanlı İmparatorluğu nda Eğitim ve Bilgi Üretim Sisteminin Oluşumu ve Dönüşümü, Ankara 1993
7. Ali Akyıldız, Osmanlı Bürokrasisi ve Modernleşme, İletişim Yayınları, İstanbul 2004
8. Suavi Aydın, Modernleşme ve Milliyetçilik, Gündoğan Yayınları, Ankara 1993
9. François Georgeon, Osmanlı-Türk Modernleşmesi (1900-1930), YKY, İstanbul 2006

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Sunumlar

1

30

Dönem Ödevi

1

50

Derse Katılım ve Devam

2

20

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

 

 

X

2

Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak.

 

 

 

X

 

3

İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

 

X

4

Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak.

 

 

 

X

 

5

Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak.

 

 

X

 

 

6

Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak.

 

 

 

X

 

7

Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak.

 

 

 

x

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

5

70

Arasınav

1

3

3

Sunum

1

8

8

okuma notları

14

2

28

Son sınav

1

10

10

Dönem ödevi

1

14

14

Toplam İş Yükü

 

 

175

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7