Bu ders Avrupa’ya göç etmiş olan Hunların, Avarların, Sabarlaınr, Bulgarların, Peçeneklerin, Bulgarların, Uzların ve Kıpçakların tarihini içermektedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Avrupa Türk tarihini bilebilme. |
1,2,3 |
A,C |
2) Avrupa yönüne doğru yapılan Türk göçlerini bilebilme. |
1,2,3 |
A,C |
3) Avrupa’ya yapılan göçlerin nedenlerini kavrayabilme. |
1,2,3 |
A,C |
4) Türklerin Avrupa’da görünmelerinden itibaren günümüze değin Avrupa’daki gelişim ve değişimleri analiz edebilme. |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Türklerin doğudan batıya göçleri |
Okumaların tartışılması |
2 |
Hun öncesi Doğu Avrupa ve kavimler göçünün Avrupa tarihindeki etkisi |
Okumaların tartışılması |
3 |
Hunlar |
Okumaların tartışılması |
4 |
Avarlar |
Okumaların tartışılması |
5 |
Sabarlar |
Okumaların tartışılması |
6 |
Hazarlar |
Okumaların tartışılması |
7 |
Ogurlar-Büyük Bulgar devleti |
Okumaların tartışılması |
8 |
Tuna Bulgar devleti |
Ödev konularının tartışılması |
9 |
İdil Bulgar Devleti |
Okumaların tartışılması |
10 |
Peçenekler ve Uzlar |
Okumaların tartışılması |
11 |
Kuman Kıpçaklar I |
Okumaların tartışılması |
12 |
Kuman Kıpçaklar II |
Okumaların tartışılması |
13 |
Macarlar ve diğer Fin Ugor kabileleri |
Okumaların tartışılması |
14 |
Genel değerlendirme |
Ödev konularının tartışılması |
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
TAŞAĞIL A., Çin Kaynaklarına Göre Türk Boyları, Ankara, 2000. TAŞAĞIL A., Gök-Türkler I, II, III, Ankara, 2012. SÜMER, F., Oğuzlar, Istanbul, 1992. KURAT, A. N., IV.-XVIII. Yüzyıllarda Karadeniz Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri,Ankara, 1972. RASONY, L., Tarihte Türklük, Ankara, 1993. GOLDEN, Peter B., Türk Halkları Tarihine Giriş (Çev. Osman Karatay), Ankara, 2002.
BARFIELD, T. J., The Perilous Frontier: Nomadic Empires and China 221 B.C. to A.D. 1757, 1992.
CHRISTIAN, D., A History of Russia, Central Asia and Mongolia, 1998.
KAFESOĞLU, İ., Türk Milli Kültürü, İstanbul, 2004.
TOGAN, A. Z. V., Umumi Türk Tarihine Giriş, İstanbul, 1970. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Final Sınavı |
2 |
70 |
Ödev |
|
|
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
70 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
30 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak. |
|
|
|
|
x |
|
3 |
İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
|
x |
|
4 |
Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
|
x |
|
5 |
Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak. |
|
|
|
x |
|
|
6 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak. |
|
|
|
|
x |
|
7 |
Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak. |
|
|
x |
|
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Arasınav |
1 |
3 |
3 |
Sunum |
1 |
8 |
8 |
okuma notları |
14 |
2 |
28 |
Son sınav |
1 |
10 |
10 |
Dönem ödevi |
1 |
14 |
14 |
Toplam İş Yükü |
|
|
175 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |