Eugene Ionesco, Bertolt Brecht, Tom Stoppard ve Edward Bond’un seçilmiş eserleri.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Eugene Ionesco, Bertolt Brecht, Tom Stoppard ve Edward Bond’un önemli dramatik eserlerini inceler. |
1, 2 |
1,2,3 |
A |
2) Öğrencileri, yirminci yüzyıl tiyatrosunu şekillendirmiş olan entellektüel akımlar ile ilgili bilgilendirir ve tiyatro oyunu incelemesinde kullanılan konsept ve terminolojiye hakimiyet sağlar. |
1, 2, 3, 10 |
1,2,3 |
A |
3) Öğrenciyi, yirminci yüzyıl tiyatrosunda Shakespeare’in etkisini anlaması için gerekli olan eleştirel düşünce becerisi, disiplinlerarası bir vizyon ve analitik yorumlama yetileriyle donatır. |
1, 2, 3, 10 |
1,2,3 |
A |
4) Eugene Ionesco, Bertolt Brecht, Tom Stoppard ve Edward Bond’un seçilmiş oyunlarını inceler. |
1, 2 |
1,2,3 |
A |
5) Öğrencileri, yirminci yüzyıl tiyatrosunun sosyo-politik ve entelektüel atmosferi konusunda bilgilendirir. |
1, 2, 3 |
1,2,3 |
A |
6) Yirminci yüzyıl tiyatrosunda adaptasyonun bir dramatik tür olarak gelişiminin anlaşılmasını sağlar. |
1, 2, 3 |
1,2,3 |
A |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Shakespeare’in yirminci yüzyıl tiyatrosuna bırakmış olduğu miras: genel bir değerlendirme |
|
2 |
Bir dramatik tür olarak adaptasyon |
|
3 |
Hicivsel adaptasyon Eugene Ionesco, Macbett |
|
4 |
Ionesco, Macbett |
|
5 |
Ionesco, Macbett |
|
6 |
Absürdist adaptasyon Tom Stoppard, Rosencrantz and Guildernstern are Dead |
|
7 |
Rosencrantz and Guildernstern are Dead |
|
8 |
Rosencrantz and Guildernstern are Dead |
|
9 |
ARA SINAV |
|
10 |
Marxism ve Shakespeare Bertolt Brecht’in Shakespeare tiyatrosu ile ilgili düşünceleri Brecht on Shakespeare eserinden parçalar |
|
11 |
Brecht, Coriolanus |
|
12 |
Brecht, Coriolanus
|
|
13 |
Edward Bond ve ‘Rasyonel Tiyatro’ Bond, Lear |
|
14 |
Bond, Lear |
|
15 |
REVİZYON |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Seçilmiş oyunlar |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Katılım |
1 |
20 |
Final |
1 |
50 |
Toplam |
|
100 |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI |
|
50 |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi |
X |
|||||
2 |
Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi |
X |
|||||
3 |
Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi |
X |
|||||
4 |
Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi |
X |
|||||
5 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci |
X |
|||||
6 |
Etkin iletişim kurma becerisi |
X |
|||||
7 |
Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
X |
|||||
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
X |
|||||
9 |
Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma |
X |
|||||
10 |
Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi |
X |
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
4 |
60 |
Ara Sınav |
2 |
8 |
16 |
Toplam İş Yükü |
|
|
121 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4.84 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |