• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
CPLT 393
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders 19. yy’dan günümüze kadar modern edebiyatın gelişimini inceler
Dersin İçeriği: 

Klasik ve çağdaş Avrupa ve dünya yazını, öncelikle de sürrealist ve büyülü gerçeklik türlerinin gelişimine yoğunlaşır

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Test yapma, B: Sunum, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1)Modern edebiyatın tarihini inceler. 

1-5, 6-10

1,2,3

A, B,C

2) Öğrenciler, edebi metinlerin konseptleri konusunda bilgilendirilir.

1-5, 6-10

1,2,3

A, B,C

3) Öğrenciler başarılı bir karşılaştırmalı edebiyat araştırması için gerekli eleştirel yaklaşım, disiplinlerarası vizyon ve analitik yöntemlerle donatılır.

1-5, 6-10

1,2,3

A, B,C

4)Modern edebiyatın farklı tanımlarını inceler.

1-5, 6-10

1,2,3

A, B,C

5)Edebiyat alanında farklı duruşları tartışıp inceler.

1-5, 6-10

1,2,3

A, B,C

6)İngiliz ve dünya edebiyatı alanında farklı görüşleri karşılaştırır.

1-5, 6-10

1,2,3

A, B,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık 

1

DERSE GENEL GİRİŞ

 

2

NIKOLAI GOGOL & THOMAS MANN

 

3

FRANZ KAFKA & BRUNO SCHULZ

 

4

JORGE LUIS BORGES & ITALO CALVINO

 

5

GABRIEL GARCIA MARQUEZ

 

6

CARLOS FUENTES

 

7

MIDTERM EXAM

 

8

MILAN KUNDERA

 

9

MILAN KUNDERA

 

10

TONI MORRISON

 

11

BEN OKRI

 

12

SALMAN RUSHDIE

 

13

EMINE SEVGI OZDAMAR

 

14

SONUÇ

 

15

REVİZYON

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

Young, Magical Realism

Diğer Kaynaklar

Gogol, “The Nose,” “The Overcoat”

Mann, “The Wardrobe”

Kafka, “The Country Doctor”

Schulz, The Street of Crocodiles

Borges, “The Aleph”

Calvino, “The Distance of the Moon”

Marquez, “A Very Old Man with Enormous Wings”

Fuentes, “Aura”

Kundera, The Book of Laughter and Forgetting (“The Angels”)

Morrison, Beloved

Okri, The Famished Road

Rushdie, East, West

Özdamar, The Bridge on the Golden Horn

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 
 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Yazılı Ödev (10) + Sunum (10) + Katılım (10)

1

30

Ara Sınav

1

30

Final

1

40

Toplam

 

100

FİNALİN BAŞARIYA ORANI

 

40

YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

a

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi

 

 

X

 

 

 

2

Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi 

 

 

 

X

 

 

3

Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi

 

 

 

X

 

 

4

Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi

 

X

 

 

 

 

5

Mesleki etik ve sorumluluk bilinci

 

X

 

 

 

 

6

Etkin iletişim kurma becerisi

 

 

X

 

 

 

7

Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim

 

 

 

X

 

 

8

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi

 

 

X

 

 

 

9

Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma

 

 

 

X

 

 

10

Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi

 

 

 

X

 

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi (Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

3

45

Sunum

1

15

15

Yazılı Ödev

1

20

20

 

 

 

 

Toplam İş Yükü

 

 

125

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5.0

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5