Klasik ve çağdaş Avrupa ve dünya yazını, öncelikle de sürrealist ve büyülü gerçeklik türlerinin gelişimine yoğunlaşır
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1)Modern edebiyatın tarihini inceler. |
1-5, 6-10 |
1,2,3 |
A, B,C |
2) Öğrenciler, edebi metinlerin konseptleri konusunda bilgilendirilir. |
1-5, 6-10 |
1,2,3 |
A, B,C |
3) Öğrenciler başarılı bir karşılaştırmalı edebiyat araştırması için gerekli eleştirel yaklaşım, disiplinlerarası vizyon ve analitik yöntemlerle donatılır. |
1-5, 6-10 |
1,2,3 |
A, B,C |
4)Modern edebiyatın farklı tanımlarını inceler. |
1-5, 6-10 |
1,2,3 |
A, B,C |
5)Edebiyat alanında farklı duruşları tartışıp inceler. |
1-5, 6-10 |
1,2,3 |
A, B,C |
6)İngiliz ve dünya edebiyatı alanında farklı görüşleri karşılaştırır. |
1-5, 6-10 |
1,2,3 |
A, B,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
DERSE GENEL GİRİŞ |
|
2 |
NIKOLAI GOGOL & THOMAS MANN |
|
3 |
FRANZ KAFKA & BRUNO SCHULZ |
|
4 |
JORGE LUIS BORGES & ITALO CALVINO |
|
5 |
GABRIEL GARCIA MARQUEZ |
|
6 |
CARLOS FUENTES |
|
7 |
MIDTERM EXAM |
|
8 |
MILAN KUNDERA |
|
9 |
MILAN KUNDERA |
|
10 |
TONI MORRISON |
|
11 |
BEN OKRI |
|
12 |
SALMAN RUSHDIE |
|
13 |
EMINE SEVGI OZDAMAR |
|
14 |
SONUÇ |
|
15 |
REVİZYON |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Young, Magical Realism |
Diğer Kaynaklar |
Gogol, “The Nose,” “The Overcoat” Mann, “The Wardrobe” Kafka, “The Country Doctor” Schulz, The Street of Crocodiles Borges, “The Aleph” Calvino, “The Distance of the Moon” Marquez, “A Very Old Man with Enormous Wings” Fuentes, “Aura” Kundera, The Book of Laughter and Forgetting (“The Angels”) Morrison, Beloved Okri, The Famished Road Rushdie, East, West Özdamar, The Bridge on the Golden Horn
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Yazılı Ödev (10) + Sunum (10) + Katılım (10) |
1 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Final |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI |
|
40 |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
a
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi |
|
|
X |
|
|
|
2 |
Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi |
|
|
|
X |
|
|
3 |
Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi |
|
|
|
X |
|
|
4 |
Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi |
|
X |
|
|
|
|
5 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci |
|
X |
|
|
|
|
6 |
Etkin iletişim kurma becerisi |
|
|
X |
|
|
|
7 |
Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
|
|
|
X |
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
|
|
X |
|
|
|
9 |
Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma |
|
|
|
X |
|
|
10 |
Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi |
|
|
|
X |
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
Sunum |
1 |
15 |
15 |
Yazılı Ödev |
1 |
20 |
20 |
|
|
|
|
Toplam İş Yükü |
|
|
125 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5.0 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |