• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
CPLT 392
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Amacı: 
Karşılaştırmalı Edebiyatın ortaya çıkışını ve gelişimini tarihsel bir bakış açısı ile tartışmak
Dersin İçeriği: 

Bu derste karşılaştırmalı edebiyat alanını belirleyen kavramların incelenmesi yoluna gidilecektir. Bu kapsamda ulusal edebiyat, dünya edebiyatı ve kolonicilik sonrası edebiyatı gibi konular üzerinde durulacaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Test yapma B: Sunum C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

 

1,2,3,4,5,7,8

1,2,3

B,C, D

1)Karşılaştırmalı edebiyat’ın tarihini keşfetmelerini sağlar. 

1,2,3,4,5,7,8

1,2,3

B,C, D

2) Öğrencilere entelektüel ve kültürel bir birikimle dünya edebiyatı ve karşılaştırmalı edebiyatı tanıtma ve onların terminolojiye hakim olmasını sağlar.

1,2,3,4,5,7,8

1,2,3

B,C, D

3) Öğrencilerin karşılaştırmalı edebiyat çerçevesinde kritik etme yeteneği, analitik bakış, disiplinlerararası vizyon, yorumlama ve değerlendirme becerisini genişletir.

1,2,3,4,5,7,8

1,2,3

B,C, D

4)Karşılaştırmalı edebiyat’ın dünya edebiyatı içerisindeki farklı tanımlarını analiz eder.

1,2,3,4,5,7,8

1,2,3

B,C, D

5)Karşılatırmalı edebiyatın farklı biçimlerini değerlendirir

1,2,3,4,5,7,8

1,2,3

B,C, D

6)Alternatif örnekleri karşılaştırır.

1,2,3,4,5,7,8

1,2,3

B,C,D

 

Dersin Akışı

Hafta

Konu

Ders Materyalleri

1

GENEL GİRİŞ

Ders  materyalleri dersin hocası tarafından sağlanacaktır.

2

KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYATIN 19. YY’DA ORTAYA ÇIKIŞI

 

3

EKOLLER: FRANSIZ

 

4

ALMAN OKULU

 

5

HERDER

 

6

GOETHE

 

7

   

8

   

9

ANGLO-AMERİKAN YAKLAŞIM: GAYLEY, POSNETT

 

10

RENE WELLEK

 

11

DAVID DAMROSH

 

12

“KÜRESELLEŞME” ÇAĞINDA KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT

 

13

CHARLES BERNHEIMER

 

14

HAUN SAUSSY: ACLA REPORT 2003

 

 

SONUÇ

 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı

 

Ek Kaynaklar

Auerbach, Erich: “Philology and Weltliteratur”, translated by Maire and Edward Said, in: The Central Review, 1969 [1952], pp. 1-17.

Bassnett, Susan: Comparative Literature: A Critical Introduction, Blackwell Publishers, Oxford 1993.

Bernheimer, Charles (Ed.): Comparative Literature in the Age of Multiculturalism, The Johns Hopkins University Press, London 1995.

Damrosch, David: What is World Literature,  Princeton, NJ: Princeton University Press, 2003.

Goethe, Johann Wolfgang von: Conversations with Eckermann, Being Appreciations and Criticisms on Many Subjects. With an Introduction by Wallace Wood. New York: M. Walter Dunne, 1901.

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 
 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Sunum

1

30

Katilim, Ödev

1

30

Ödev

1

40

Toplam

 

100

FİNALİN BAŞARIYA ORANI

 

40

YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

İngiliz ve Dünya Edebiyatı’nın yanında sosyal bilimleri kültür etik ve politika incelenir.

     

X

 

2

Edebiyatla ilgili görüş bildirme ve analiz etme yeteneği kazandırma.

     

X

 

3

Disiplinlerarası okuma sağlama

     

X

 

4

Temel edebiyat kuramlarını geliştirme.

   

X

   

5

Profesyonel ve etik sorumluluğa farkındalık sağlama.

       

X

6

Etkili iletişim becerileri.

   

X

   

7

Gelişen edebiyat hareketlerini takip etme

 

X

     

8

Derste öğrendiğini hayatta pratik etme farkındalığı sağlama

       

X

9

Çağdaş edebiyat ve kültürel çalışmalara dair genel bilgi sahibi olma.

     

X

 

10

Edebiyat ve estetik anlamında araştırma yapma ve kaynak tarama. 

 

X

     
 

ECTS

Etkinlikler

Sayısı

Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

3

45

Sunum

1

10

10

Ödev

1

15

15

       

Toplam İş Yükü

   

115

Toplam İş Yükü / 25 (h)

   

4.6

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5

a