Bu derste karşılaştırmalı edebiyat alanını belirleyen kavramların incelenmesi yoluna gidilecektir. Bu kapsamda ulusal edebiyat, dünya edebiyatı ve kolonicilik sonrası edebiyatı gibi konular üzerinde durulacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
|
1,2,3,4,5,7,8 |
1,2,3 |
B,C, D |
||
1)Karşılaştırmalı edebiyat’ın tarihini keşfetmelerini sağlar. |
1,2,3,4,5,7,8 |
1,2,3 |
B,C, D |
|
2) Öğrencilere entelektüel ve kültürel bir birikimle dünya edebiyatı ve karşılaştırmalı edebiyatı tanıtma ve onların terminolojiye hakim olmasını sağlar. |
1,2,3,4,5,7,8 |
1,2,3 |
B,C, D |
|
3) Öğrencilerin karşılaştırmalı edebiyat çerçevesinde kritik etme yeteneği, analitik bakış, disiplinlerararası vizyon, yorumlama ve değerlendirme becerisini genişletir. |
1,2,3,4,5,7,8 |
1,2,3 |
B,C, D |
|
4)Karşılaştırmalı edebiyat’ın dünya edebiyatı içerisindeki farklı tanımlarını analiz eder. |
1,2,3,4,5,7,8 |
1,2,3 |
B,C, D |
|
5)Karşılatırmalı edebiyatın farklı biçimlerini değerlendirir |
1,2,3,4,5,7,8 |
1,2,3 |
B,C, D |
|
6)Alternatif örnekleri karşılaştırır. |
1,2,3,4,5,7,8 |
1,2,3 |
B,C,D |
Dersin Akışı
Hafta |
Konu |
Ders Materyalleri |
1 |
GENEL GİRİŞ |
Ders materyalleri dersin hocası tarafından sağlanacaktır. |
2 |
KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYATIN 19. YY’DA ORTAYA ÇIKIŞI |
|
3 |
EKOLLER: FRANSIZ |
|
4 |
ALMAN OKULU |
|
5 |
HERDER |
|
6 |
GOETHE |
|
7 |
||
8 |
||
9 |
ANGLO-AMERİKAN YAKLAŞIM: GAYLEY, POSNETT |
|
10 |
RENE WELLEK |
|
11 |
DAVID DAMROSH |
|
12 |
“KÜRESELLEŞME” ÇAĞINDA KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT |
|
13 |
CHARLES BERNHEIMER |
|
14 |
HAUN SAUSSY: ACLA REPORT 2003 |
|
|
SONUÇ |
|
Kaynaklar
Ders Kitabı |
|
Ek Kaynaklar |
Auerbach, Erich: “Philology and Weltliteratur”, translated by Maire and Edward Said, in: The Central Review, 1969 [1952], pp. 1-17. Bassnett, Susan: Comparative Literature: A Critical Introduction, Blackwell Publishers, Oxford 1993. Bernheimer, Charles (Ed.): Comparative Literature in the Age of Multiculturalism, The Johns Hopkins University Press, London 1995. Damrosch, David: What is World Literature, Princeton, NJ: Princeton University Press, 2003. Goethe, Johann Wolfgang von: Conversations with Eckermann, Being Appreciations and Criticisms on Many Subjects. With an Introduction by Wallace Wood. New York: M. Walter Dunne, 1901. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Sunum |
1 |
30 |
Katilim, Ödev |
1 |
30 |
Ödev |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI |
|
40 |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İngiliz ve Dünya Edebiyatı’nın yanında sosyal bilimleri kültür etik ve politika incelenir. |
X |
|||||
2 |
Edebiyatla ilgili görüş bildirme ve analiz etme yeteneği kazandırma. |
X |
|||||
3 |
Disiplinlerarası okuma sağlama |
X |
|||||
4 |
Temel edebiyat kuramlarını geliştirme. |
X |
|||||
5 |
Profesyonel ve etik sorumluluğa farkındalık sağlama. |
X |
|||||
6 |
Etkili iletişim becerileri. |
X |
|||||
7 |
Gelişen edebiyat hareketlerini takip etme |
X |
|||||
8 |
Derste öğrendiğini hayatta pratik etme farkındalığı sağlama |
X |
|||||
9 |
Çağdaş edebiyat ve kültürel çalışmalara dair genel bilgi sahibi olma. |
X |
|||||
10 |
Edebiyat ve estetik anlamında araştırma yapma ve kaynak tarama. |
X |
ECTS
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
Sunum |
1 |
10 |
10 |
Ödev |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
115 |
||
Toplam İş Yükü / 25 (h) |
4.6 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |