• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ELIT 282
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders akademi, eğitim, çeviri, edebiyat, eleştiri, tiyatro ve benzer alanların alanların kurgu ve roman mecralarında mesleki faaliyet hedefleyen öğrencilere gerekli donanımı sağlayamayı amaçlar.
Dersin İçeriği: 

Kısa hikayenin tarihsel gelişimi, kaynakları incelenecek, modern edebiyattaki konumu seçilen eserler çerçevesinde tartışılacaktır. Türün önemli yazarlarının öykülerinden seçilmiş öyküler okunur ve incelenir. Kısa hikaye tanımı ve özellikleri; kısa hikayenin geçmiş formları ve bunların özellikleri. örnekleri; modern kısa hikayenin oluşumu; kısa hikaye inceleme yöntemleri ve terminoloji. Kısa hikayenin yapı taşları ve bunların iç ögelerinin tanınması. Türün önemli yazarlarının öykülerinden seçilmiş öyküler okunur ve incelenir. Öyküler Kurgubilim, Fantastik, Korku/Gerilim, vs gibi gerçekdışı ögeler içeren türlerden seçilmiş olup ders bu türlerin tanınması ve incelenmesi amaçlıdır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simulasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Sözlu Soru-Cevap, C: Ödev, D: Presentasyon

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1)  Öğrencilerin kısa öykü geleneğinin geçmişi ve ondokuzuncu yüzyıldan itibaren görülen modern öykü türünden önceki benzer örnekler ile kıyaslanınca, modern öykü türünün ne yenilikler getirdiği konularında bilgilenmelerini sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

2)  Öğrencilerin kısa hikaye türünde üretilmiş eserlerin incelenmesi için gerekli tür, alt tür ve öykü sanatı hususlarında bilgi ve terminoloji ile donanmalarını sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

3)  Öğrencilerin türün önemli yazarlarını tanımalarını ve bu yazarların türün gelişmesine olan çeşitli katkıları hususunda bilgilenmelerini sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

4)  Öğrencilerin roman incelenmesi için gerekli analiz, karşılaştırmalı yaklaşım, yorumlama, bağlantı kurma ve kritik değerlendirme bilgi ve becerileri ile donanmalarını sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

5)  Öğrencilerin bu kazanımlarını seçilmiş eserleri üzerinde uygulayarak deneyim kazanmalarına olanak tanımak ve modern kısa öykünün örneklerini yetkin bir biçimde inceleyerek sonuç çıkarabilmelerini sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ders Materyali

1

Giriş; Dersin tanıtımı; Dersin amaçları, gerekleri, değerlendirme yöntemleri, materyal, ders akışı, çalışma yöntemleri ve ders/sınıf kuralları hususlarında bilgilendirme

Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir

2

(Kısa öyküye genel bakış: Kısa öykü geleneğinin geçmişi ve ondokuzuncu yüzyıldan itibaren görülen modern öykü türünden önceki benzer örnekler ile kıyaslanınca, modern öykü türünün getirdiği yenilikler. Kısa hikaye türünde üretilmiş eserlerin incelenmesi için gerekli tür, alt tür ve öykü sanatı hususlarında bilgi ve terminoloji. Gerçekdışı/düşgücü ögeler içeren yaratıcı kısa öykü.)

The Short Story—Overview and Introduction: background & early forms: parable, fable and tale (“The Prodigal Son” & “The Widow of Ephesus”, etc.). The Modern Short Story; Designs in Short Fiction

 

3

The Act of Reading Fiction: Understanding literature:

Experıence, Interpretatıon, Evaluatıon

“The Chaser” by John Collier (4 pp.)

 

4

The Elements of Fiction: Setting, plot, character, point of view, theme, etc.

Designs in Short Fiction; Speculative Fiction

“The Monkey’s Paw” by W.W. Jacobs (4 pp.)

 

5

“The Monkey’s Paw” cont.

 

6

“The Reluctant Orchid” by Arthur C. Clarke (4 pp.)

 

7

Poem: Anonymous 16th century “The Demon Lover”

“The Demon Lover” by Elizabeth Bowen (4 pp.)

 

8

ARA SINAV

Dönem Ödevi ve görüşme

 

9

“The Manuscript of Dr. Arness” by Gahan Wilson (2 pp.)

 

10

“The Lottery” by Shirley Jackson (4 pp.)

 

11

“The Lottery” cont.

 

12

“Its a Good Life” by Jerome Bixby (8 pp.)

 

13

“Its a Good Life” cont.

 

14

“Its a Good Life” cont.

 

15

“The Wheelbarrow Boy” by Richard Parker (1.5 pp.)

 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı/Notu

 

Diğer Kaynaklar

 

a

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Kısa Sınav/Sınıf Performansı/Ödev

1

30

Dönem Ödevi

1

10

Dönem Sonu Sınavı

1

30

Toplam

 

100

Dönem Sonu Sınavının Başarıya Oranı

 

30

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

70

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi

 

 

X

 

 

2

Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi

 

 

 

X

 

3

Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi

 

X

 

 

 

4

Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi

 

X

 

 

 

5

Mesleki etik ve sorumluluk bilinci

 

 

 

X

 

6

Etkin iletişim kurma becerisi

 

 

X

 

 

7

Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim

 

X

 

 

 

8

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi

 

 

X

 

 

9

Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma

 

 

X

 

 

10

Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi

 

X

 

 

 

a

ECTS

Etkinlik

Sayısı

Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav hafta/süre dahildir: 15X toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

3

45

Ödev

10

1.5

15

Dönem Ödevi

1

10

10

Toplam İş Yükü

 

 

115

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4.60

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5