20. yüzyıl’ın başından başlayarak modern dönem edebiyatı incelenecektir Savaş dönemlrinde üretilen edebiyatın yanısıra ıki Dünya Savaşı arasındaki dönemin edebiyatı da dersin ana teması olacaktır. İkinci Dünya Savaşı’nı takip eden dönem ve çağdaş edebiyatın incelenmesi de dersin kapsamı içindedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
1) Öğrencilerin edebi türleri tanımasını sağlar; türlerin ve alt türlerin özelliklerine vakıf olmalarını sağlar; türler ve alt türler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları tesbit edebilmelerini sağlar. |
1, 2, 3, 4, 7, 9 |
1,2,3 |
A, B, C |
2) Öğrencilerin farklı edebi türlerin kökenleri ve tarih süresince gelişimleri hususunda bilgi sahibi olmalarını sağlar. |
1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9 |
1,2,3 |
A, B |
3) Öğrencilerin edebi türlerin incelenmesi için gerekli bilgi ve terminoloji ile donanmalarını sağlar. |
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 |
1,2,3 |
A, B |
4) Öğrencilerin edebi türlerin incelenmesi için gerekli analiz, karşılaştırmalı yaklaşım, yorumlama, bağlantı kurma ve kritik değerlendirme bilgi ve becerileri ile donanmalarını sağlar. |
1 - 10 |
1,2,3 |
A, B, C |
5) Öğrencilerin hemen tüm edebi türlerin örnek metinlerini olabildiğince yetkin bir biçimde inceleyerek sonuç çıkarabilmelerini ve bu alanda deneyim kazanmalarını sağlar. |
1 - 10 |
1,2,3 |
A, B, C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ders Materyali |
1 |
Giriş; Dersin tanıtımı; Dersin amaçları, gerekleri, değerlendirme yöntemleri, materyal, ders akışı, çalışma yöntemleri ve ders/sınıf kuralları hususlarında bilgilendirme |
|
2 |
1. Dünya Savaşı ve şiiri |
|
3 |
Modernizm: Okuma Parçası: James Joyce (Dubliners) |
|
4 |
Ders ve okuma parçası: Virginia Woolf (A Room of one’s Own/Mrs. Dalloway) |
|
5 |
Dystopia edebiyatı: Aldous Huxley Brave New World |
|
6 |
1920 ve 1930daki Avrupada Totalitaryanizm: Okuma Parçası George Orwell Animal Farm |
|
7 |
George Orwell: 1984 |
|
8 |
Vize |
|
9 |
Postmodern Çağı: Tarihsel/Teorik bir Bakış |
|
10 |
Sömürge sonrası kuramları: Said ve Bhabha |
|
11 |
Salman Rushdie: Midnight’s Children |
|
12 |
Salman Rushdie: Imaginary Homelands |
|
13 |
Öğrenci sunumları |
|
14 |
Öğrenci sunumları |
|
15 |
Öğrenci sunumları |
|
Kaynaklar
Ders Kitabı/Notu |
Peter Barry: Beginning Theory; Post- War Literature 1 and 2 |
Diğer Kaynaklar |
George Orwell 1984, Animal Farm; James Joyce Dubliners; Aldous Huxley Brave New World; Virginia Woolf A Room of one’s Own/Mrs. Dalloway; Salman Rushdie: Midnight’s Children |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Sunum |
1 |
10 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
50 |
|
|
|
Toplam |
|
100 |
Dönem Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi |
X |
|
|
|
|
|
2 |
Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi |
X |
|
|
|
|
|
3 |
Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi |
X |
|
|
|
|
|
4 |
Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi |
X |
|
|
|
|
|
5 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci |
X |
|
|
|
|
|
6 |
Etkin iletişim kurma becerisi |
X |
|
|
|
|
|
7 |
Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
X |
|
|
|
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
X |
|
|
|
|
|
9 |
Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma |
X |
|
|
|
|
|
10 |
Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi |
X |
|
|
|
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav hafta/süre dahildir: 15X toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
Ara Sınav |
1 |
15 |
10 |
Ödev |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
130 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5.2 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |