• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ELIT 402
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders öğrencinin, edebiyat metini ya da bir filme Çağdaş Edebiyat kuramları uygulayarak, uygun bir araştırma yazısı yazmasını amaçlar. Dönemim sonunda, öğrenciler her bir teoriyi özetleyebilecek ve ayırt edici örneklerle tanımlayabilecektir. Öğrenciler, her bir teoriyi eleştirel bir şekilde analiz etmeli ve her teoriyi analiz etmeli, birden fazla teoriyi karşılaştırmalı analiz etmeli ve derslerde olduğu gibi her birini tanımlamalıdır.
Dersin İçeriği: 

Dersin ilk bölümünde öğrenciler Structuralism, Post-structuralism, Feminism, Post-colonialism teorilerini işleyecekler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Test yapma, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

  1. Temel konseptleri ve çağdaş edebiyat teorileri konularını anlama yetisi  kazandırır.

1, 2, 3, 4, 7, 9, 10

1,2,3

B,C

  1. Edebiyat hareketleri üstündeki küresel ve sosyal etkileri anmak için gerekli bir genel eğitim verir.

1, 3, 7, 9, 10

1,2,3

B,C

3.    Çağdaş Edebiyat konuları ve kültürel konularda bilgi verir.

7, 9, 10

1,2,3

B,C

  1. Araştırma yazısı yazarken teorik bir çerçeve kullanabilmesini sağlar.

2, 3, 10

1,2,3

B,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık 

1

Giriş Dersi I-Liberal-humanism

 

2

Giriş Dersi II – Çağdaş Edebiyat teorilerine giriş

 

3

Structuralism

 

4

Structuralism – metin analizi

 

5

Post-structuralism

 

6

Post-structuralism – metin analizi

 

7

Feminism

 

8

Feminism  - metin analizi

 

9

Post-colonialism

 

10

Post-colonialism – metin analizi

 

11

Ek Okumalar - Structuralism and Post-structuralism

 

12

Ek Okumalar  - Feminism

 

13

Ek Okumalar - Post-colonialism

 

14

Sonuç

 
 

Kaynaklar

Ders Notu

  1. Beginning Theory-Peter Barry

Diğer Kaynaklar

  1. A Reader’s Guide to Contemporary Literary Theories-Raman Selden
  2. Practising Theory and Reading Literature-Raman Selden
  3. Literary Theory-An Anthology-Julie Rivkin and Michael Ryan
 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 
 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

50

Kısa sınavlar

2

20

Yazılı Ödev

1

30

Toplam

 

100

FİNALİN BAŞARIYA ORANI

 

40

YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI

 

60

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi

       

X

2

Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi 

       

X

3

Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi

     

X

 

4

Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi

       

X

5

Mesleki etik ve sorumluluk bilinci

       

X

6

Etkin iletişim kurma becerisi

     

X

 

7

Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim

   

X

   

8

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi

       

X

9

Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma

       

X

10

Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi

       

X

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi (Saat)

Toplam İş Yükü (Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

7

105

Ödev

5

10

50

Sınav

 

20

40

Toplam İş Yükü

   

240

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

9,6

Dersin AKTS Kredisi

 

 

10