• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ELIT 314
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
1509-1660 yılları İngiliz Şiirine ilişkin tarihsel ve kültürel açıdan genel bilgi vermek
Dersin İçeriği: 

16. ve 17. Yüzyıldan seçme şairler ve şiirleri

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simulasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Sözlu Soru-Cevap, C: Ödev, D: Presentasyon

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1)  Öğrencilerin edebi türleri tanımasını sağlar; türlerin ve alt türlerin özelliklerine vakıf olmalarını sağlamar; türler ve alt türler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları tesbit edebilmelerini sağlar.

1-2-4-7-8

1,3,12

A

2)  Öğrencilerin farklı edebi türlerin kökenleri ve tarih süresince gelişimleri hususunda bilgi sahibi olmalarını sağlar.

1-2-4-7-8

1,2,3

A

3)  Öğrencilerin edebi türlerin incelenmesi için gerekli bilgi ve terminoloji ile donanmalarını sağlar.

2-4-5-6-8-10

1,2,3

A

4)  Öğrencilerin edebi türlerin incelenmesi için gerekli analiz, karşılaştırmalı yaklaşım, yorumlama, bağlantı kurma ve kritik değerlendirme bilgi ve becerileri ile donanmalarını sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

5)  Öğrencilerin hemen tüm edebi türlerin örnek metinlerini olabildiğince yetkin bir biçimde inceleyerek sonuç çıkarabilmelerini ve bu alanda deneyim kazanmalarını sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ders Materyali

1

Giriş; Dönemin tarihsel açıdan incelenmesi.

Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir

2

Petrarch Geleneği. 8. Henry dönemi şiiri ve Petrarch geleneğinin İngiltere’ye gelmesi. Wyatt ve Surrey, Tottel

 

3

Elizabeth Dönemi şiiri. Sir Walter Raleigh: Ocean’s Love to Cynthia ve seçme şiirler; Sir Philip Sidney: Astrophill and Stella

 

4

Shakespeare Soneleri

 

5

Shakespeare, ‘Venus ve Adonis’

 

6

Spenser; ‘Amoretti’ ve “The Faerie Queene”’in belli kısımları

 

7

Ara Sınav

 

8

Jonson ve Drayton

 

9

Donne’un, Şarkı ve Soneleri

 

10

17. yy. dini şiiri: Donne, Crashaw, George Herbert, Marvell

 

11

Milton, ‘Lycidas’ ve seçme soneler 

 

12

Cavalier ve Royalist şiir: Lovelace, Suckling, Herrick

 

13

Andrew Marvell: aşk şiiri ve politik şiir

 

14

Katherine Philips

 

15

Final Sınavı

 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı/Notu

Sixteenth-century Poetry, ed. Emrys Jones, OUP;  Seventeenth Century Poetry The Annotated Anthology,  ed. Robert Cummings, Blackwell Publishers

Diğer Kaynaklar

 Ek şiirler

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

50

Kısa Sınav/Sınıf Performansı/Ödev

1

50

Dönem Ödevi

 

 

Dönem Sonu Sınavı

   

Toplam

 

100

Dönem Sonu Sınavının Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi

 

 

 

 

 X

 

2

Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi

 

 

 

 

 X

 

3

Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi

 

 

 

 

 X

 

4

Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi

 

 

 

 

 X

 

5

Mesleki etik ve sorumluluk bilinci

 

 X

 

 

 

 

6

Etkin iletişim kurma becerisi

 

 

 

 

 X

 

7

Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim

 

 

 

 

 X

 

8

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi

 

 

 

 

 X

 

9

Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma

 

 

 

 

 X

 

10

Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi

 

 

 

 

 X

 

 

ECTS

Etkinlik

Sayısı

Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav hafta/süre dahildir: 15X toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

3

45

Ara Sınav

1

10

10

Odev

1

10

10

Final

1

10

10

Toplam İş Yükü

 

 

120

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4.8

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5