• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ELIT 211
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders 18. yy’da roman türünün ortaya çıkışını ve ilk İngiliz eserlerinden iki temel örneği tüm kitap olarak inceleyerek; ayrıca roman türünü anlamak, tanımlamak için çeşitli örnekler üzerinde metin okuma, inceleme ve yorumlama çalışmaları yaparak; bu çalışmaları yapabilecek bakış açılarını, analiz yöntemlerini ve terminolojiyi öğrenciye kazandırmak kadar, roman zevkini geliştirmeyi de amaçlar.
Dersin İçeriği: 

Roman türünün başlangıcı, ilk örneklerinden okumalar ve roman incelemesi üzerine kurulu bu derste her dönemde her yaştan insanın ilgisini çekmiş Robinson Crusoe (Daniel Defoe) ve Gulliver’in Seyahatleri (Jonathan Swift) gibi iki temel eser tümüyle okunarak incelenmektedir. Ayrıca kısa örneklemeler alınan eserler üzerinde inceleme ve çalışma yapılır: Moll Flanders (Daniel Defoe); The Vicar of Wakefield (Oliver Goldsmith); Clarissa (Samuel Richardson); Tom Jones (Henry Fielding); Humphry Clinker (Tobias Smollet); Tristram Shandy (Laurence Sterne).

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simulasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Sözlu Soru-Cevap, C: Ödev, D: Presentasyon

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:

1)  Öğrencilerin edebi dönemi, dönem edebiyatının ana hatları, roman geleneğinin geçmişi ve onsekizinci yüzyılda oluşan modern roman türünden önceki benzer örnekler ile kıyaslanınca, modern roman türünün ne yenilikler getirdiği konularında bilgilenmelerini sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

2)  Öğrencilerin bu dönemde üretilmiş eserlerin incelenmesi için gerekli tür, alt tür ve roman sanatı hususlarında bilgi ve terminoloji ile donanmalarını sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

3)  Öğrencilerin dönemin önemli yazarlarını tanımalarını ve bu yazarların roman türünün gelişmesine olan çeşitli katkıları hususunda bilgilenmelerini sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

4)  Öğrencilerin roman incelenmesi için gerekli analiz, karşılaştırmalı yaklaşım, yorumlama, bağlantı kurma ve kritik değerlendirme bilgi ve becerileri ile donanmalarını sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

5)  Öğrencilerin bu kazanımlarını dönemin seçilmiş eserleri üzerinde uygulayarak deneyim kazanmalarına olanak tanımak ve onsekizinci yüzyıl romanlarından örnek metinleri yetkin bir biçimde inceleyerek sonuç çıkarabilmelerini sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ders Materyali

1

Giriş; Dersin tanıtımı; Dersin amaçları, gerekleri, değerlendirme yöntemleri, materyal, ders akışı, çalışma yöntemleri ve ders/sınıf kuralları hususlarında bilgilendirme

Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir

2

Roman geleneğinin geçmişi ve onsekizinci yüzyılda oluşan modern roman türünden önceki benzer örnekler ile kıyaslanınca, modern roman türünün getirdiği yenilikler, ortaya çıkan alt türler. Dönemin önemli yazarları, yaşam öyküleri ve edebi özellikleri ve bu yazarların roman türünün gelişmesine olan çeşitli katkıları.

 

3

Daniel Defoe biography;

Robinson Crusoe: Chapters 1 & 2 (12+18=30 pages)

Retrospective narrative: the memoir novel; Background/Influences; self-criticism

 

4

Robinson Crusoe cont.: Chapters 3-4-5-6 (13+15+11+14=53 pages)

Analysis of 17th century philosophy and traditions within the context of the story

 

5

Robinson Crusoe cont.: Chapters 7-8-9-10 (11+11+20+16=58 pages)

Attitude to Slavery; Leitmotif; Religious philosophy; Self-sufficiency

 

6

Robinson Crusoe cont.: Chapters 11-12-13 (20+22+14=56 pages)

Puritan work ethics & philosophy; Defoe as Dissenter; perseverance

 

7

Robinson Crusoe cont.: Chapters 14-15-16 (11+18+16=45 pages)

Primitivism: Treatment of Friday; The Concept of the Noble Savage

 

8

Robinson Crusoe cont. Chapters 17 & 18 (20+30=50 pages)

Themes & Commentary: Account book: debit vs credit; Emperialism/Colonialism;plot analysis;

ARA SINAV

 

9

Dönem Ödevi ve görüşme

Moll Flanders, excerpt: Chapter 1-2-3

 

10

Jonathan Swift biography;

Gulliver’s Travels; political satire; Part I, “Lilliput” Chapters 1-8

 

11

Gulliver’s Travels cont.; Part II, “Brobdingnag”: Chapters 1-8

 

12

Gulliver’s Travels cont.; Part IV, “Land of the Houyhnhnms”: Chapters 1-8

Oliver Goldsmith biography; The Vicar of Wakefield; excerpt; Fatalism: Bearing Misfortunes with Resignation and Fortitude

 

13

Gulliver’s Travels cont.; “Land of the Houyhnhnms”: Chapters -9-12;

Samuel Richardson Biography; Clarissa; Pamela: The Epistolary Novel; The Sentimental Novel; Treatment of Virtue & Morality

 

14

Gulliver’s Travels cont.; Part III, “Laputa, etc” (Synopsis); Swift’s love of paradox and of his misanthropy; the pessimistic vs the utopic; Themes & Commentary

Henry Fielding biography; Tom Jones; Joseph Andrews; the Picaresque/burlesque/mock epic/parody

 

15

Tobias Smollet biography; Humphry Clinker; , excerpt; Stereotypes: The Jack-of-all-trades, the Misanthrope and the Virago

Laurence Sterne biography; Tristram Shandy, The novel novel

 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı/Notu

Norton Anthology of English Literature

(All articles on the eighteenth century, fiction and novel)

(All sections on novelists active in the eighteenth century)

Ders Notu dersin kodu ve adı ile öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir

Diğer Kaynaklar

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

a

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Kısa Sınav/Sınıf Performansı/Ödev

1

30

Dönem Ödevi

1

10

Dönem Sonu Sınavı

1

30

Toplam

 

100

Dönem Sonu Sınavının Başarıya Oranı

 

30

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

70

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi

 

 

X

 

 

2

Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi

 

 

 

X

 

3

Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi

 

X

 

 

 

4

Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi

 

X

 

 

 

5

Mesleki etik ve sorumluluk bilinci

 

 

 

X

 

6

Etkin iletişim kurma becerisi

 

 

X

 

 

7

Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim

 

X

 

 

 

8

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi

 

 

X

 

 

9

Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma

 

 

X

 

 

10

Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi

 

X

 

 

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

Sayısı

Süresi (Saat)

Toplamİş Yükü (Saat)

Ders Süresi (Sınav hafta/süre dahildir: 15X toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

3

45

Ara Sınav

1

15

15

Dönem Sonu Sınavı

1

30

30

Toplam İş Yükü

 

 

135

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5.4

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5