• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ELIT 217
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders Elizabeth ve James dönemi tiyatrosunu, Thomas Kyd, Christopher Marlowe, Ben Jonson ve John Webster’ın eserleri üzerine odaklanarak incelemeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: 

Kyd, Marlowe, Jonson ve Webster’ın seçilmiş eserleri

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Test yapma, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1)Elizabeth ve James döneminin önemli dramatik eserlerini inceler.

1, 2

1,2,3

A

2) Öğrencileri, Elizabeth ve James dönemi tiyatrosunun entelektüel ve kültürel atmosferi ile ilgili bilgilendirir ve tiyatro oyunu incelemesinde kullanılan konsept ve terminolojiye hakimiyet sağlar.

1, 2, 3, 10

1,2,3

A

3) Öğrenciyi, Elizabeth ve James dönemi tiyatro eserlerini anlaması için gerekli olan eleştirel düşünce becerisi, disiplinlerarası bir vizyon ve analitik yorumlama yetileriyle donatır.

1, 2, 3, 10

1,2,3

A

4) Kyd, Marlowe, Jonson ve Webster’ın seçilmiş oyunlarını inceler.

1, 2

1,2,3

A

5) Öğrencileri, Elizabeth ve James dönemi tiyatrosunun sosyo-politik ve entelektüel atmosferi konusunda bilgilendirir.

1, 2, 3

1,2,3

A

6) Elizabeth ve James dönemi tiyatrosunun gelişiminin anlaşılmasını sağlar.

1, 2, 3

1,2,3

A

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık 

1

İngiliz Rönesans tiyatrosuna giriş; oyunların sahnelendiği koşullar, halk tiyatroları ve özel tiyatrolar, sansür

 

2

Elizabeth dönemi İngilteresi: Sosyo-politik bakış

Thomas Kyd: Yaşamı ve eserleri

Seneca ve intikam trajedisi

 

3

The Spanish Tragedy

 

4

The Spanish Tragedy

 

5

The Spanish Tragedy

 

6

Christopher Marlowe: yaşamı ve eserleri

Dr Faustus

 

7

Dr Faustus

 

8

Dr Faustus

 

9

ARA SINAV

 

10

James dönemi İngilteresi: Sosyo-politik bakış

Ben Jonson: Yaşamı ve eserleri

Volpone

 

11

Volpone

 

12

Volpone

 

13

John Webster: yaşamı ve eserleri

The Duchess of Malfi

 

14

The Duchess of Malfi

 

15

The Duchess of Malfi

REVİZYON

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

Seçilmiş oyunlar

Diğer Kaynaklar

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Katılım

1

20

Final

1

50

Toplam

 

100

FİNALİN BAŞARIYA ORANI

 

50

YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI

 

50

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi

     

X

 

2

Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi 

       

X

3

Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi

   

X

   

4

Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi

 

X

     

5

Mesleki etik ve sorumluluk bilinci

   

X

   

6

Etkin iletişim kurma becerisi

 

X

     

7

Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim

 

X

     

8

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi

   

X

   

9

Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma

       

X

10

Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi

   

X

   
 

ECTS

Etkinlik

SAYISI

Süresi (Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

4

60

Ara Sınav

2

8

16

Toplam İş Yükü

 

 

121

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4.84

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5