• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ELIT 204
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders Amerikan edebiyatının unsurlarını, yazar ve yapıtlarını, 19. yüzyıl Amerikan İç Savaşı yıllarından başlayarak 20. yy’a ortalarına kadar gelen tarihi bir çerçeve içinde tanıtmayı amaçlar. Amerikan edebiyatının temel unsur, yazar ve eserlerini kronolojik sistemle tarama ve tanıma ve tarihsel dönemler içindeki gelişmesi hakkında nosyon kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği: 

Amerikan edebiyatında Realizm; Mark Twain: Huckleberry Finn; Bret Harte; William Dean Howells; Henry James: The Art of Fictıon; Amerikan edebiyatında Natüralizm; Frank Norris; Stephen Crane; Theodore Dreiser; Jack London; Gertrude Stein; Robert Frost; Sherwood Anderson: Winesburg, Ohio; Upton Sinclair: The Jungle; Wallace Stevens; William Carlos Williams; Ring Lardner; Sinclair Lewis; İmgecilik; Ezra Pound; T.S. Eliot; Eugene O’Neill: The Hairy Ape; Conrad Aiken; James Thurber; F. Scott Fitzgerald: The Great Gatsby; John Dos Passos; William Faulkner; Thornton Wilder: Our Town; Ernest Hemingway; John Steinbeck: The Grapes of Wrath; Harlem Rönesansı; Langston Hughes; Countee Cullen

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simulasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Sözlu Soru-Cevap, C: Ödev, D: Presentasyon

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:

1)  Öğrencilerin Amerikan edebiyatını tanımalarını, tarih içindeki gelişimini takip ederek anlayabilmelerini ve edebi dönemlerdeki eserlerin altyapısındakidüşünce çeşitlerini tanımalarını sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

2)  Öğrencilerin edebi dönemlerdeki çeşitli tarihsel ve kültürel, politik, ekonomik ve sosyal olguların etkisi altında gelişen edebiyat ekollerini ve tüm bu olguları çeşitli bakış açılarıyla Amerikan edebiyatına yansıtmış yazarları ve eserleri kronolojik bir düzen içerisinde tanımalarını sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

3)  Öğrencilerin edebi dönemlerin, bu dönemlerde üretilmiş eserlerin incelenmesi için gerekli bilgi ve terminoloji ile donanmalarını sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

4)  Öğrencilerin edebi türlerin incelenmesi için gerekli analiz, karşılaştırmalı yaklaşım, yorumlama, bağlantı kurma ve kritik değerlendirme bilgi ve becerileri ile donanmalarını sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

5)  Öğrencilerin edebi dönemlerin örnek metinlerini yetkin bir biçimde inceleyerek sonuç çıkarabilmelerini sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ders Materyali

1

Giriş; Dersin tanıtımı; Dersin amaçları, gerekleri, değerlendirme yöntemleri, materyal, ders akışı, çalışma yöntemleri ve ders/sınıf kuralları hususlarında bilgilendirme

Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir

2

(Amerikan edebiyatının gelişme ve olgunluk dönemleri (19. yy ve 20. yy) hakkında genel bilgi: dönemlerin tarihsel, politik, ekonomik, sosyal, kültürel ve edebi olgularının ana hatlarına genel bakış.)

American Literature 1865-1914: Historical Background of mid-19th century American Literature to WWI: Regionalism and Realism; Naturalism

MARK TWAIN (Samuel Langhorne Clemens, 1835-1910)  The Adventures of Huckleberry Finn

BRET HARTE (1836-1902)   The Outcasts of Poker Flat; Luck of Roaring Camp

WILLIAM DEAN HOWELLS (1837-1920)  The Rise of Silas Lapham; Novel-Writing and Novel-Reading

AMBROSE BIERCE (1842-1914?)  The Devil's Dictionary; The Baby Tramp

 

3

HENRY JAMES (1843-1916)  The Europeans; The Art of Fiction;

JOEL CHANDLER HARRIS (1848-1908)  Uncle Remus: His Songs and Sayings: The Wonderful Tar Baby Story

SARAH ORNE JEWETT (1849-1909)  A White Heron

KATE CHOPIN (1850-1904)  The Awakening

MARY E. WILKINS FREEMAN (1852-1930)  The Cat

 

4

BOOKER T. WASHINGTON (1856?-1915)  Up From Slavery: An Autobiography

CHARLES W. CHESNUTT (1858-1932)  The Goophered Grapevine from The Conjure Woman:

HAMLIN GARLAND (1860-1940)  A Red Man's View of Evolution; Drifting Crane; Under the Lion’s Paw

O. HENRY (William Sydney Porter, 1862-1910) To Him Who Waits; The Gift of the Magi

EDITH WHARTON (1862-1937)  The Seed of the Faith

W. E. B. DU BOIS (1868-1963)  The Souls of Black Folk

 

5

EMMA GOLDMAN (1869-1940)  Living My Life

FRANK NORRIS (1870-1902)  McTeague

STEPHEN CRANE (1871-1900)  The Red Badge of Courage; Maggie: A Girl of the Streets; A Dark Brown Dog

THEODORE DREISER (1871-1945)  Sister Carrie

JACK LONDON (1876-1916)  The Call of the Wild; The Law of Life;

 

6

American Literature 1914-1945: Historical Background of American Literature 20th century, first half: Modernism; 1920s: The Jazz Age; Prohibition; 1929: The Crash; 1930s: Depression; Harlem Renaissance

EDWIN ARLINGTON ROBINSON (1869-1935)  Richard Cory

WILLA CATHER (1873-1947)  The Treasure of Far Island

GERTRUDE STEIN (1874-1946)  Tender Buttons

AMY LOWELL (1874-1925)  Decade; Aubade; The Red Lacquer Music-Stand

 

7

ROBERT FROST (1874-1963)  The Road Not Taken; Fire and Ice; Stopping by the Woods

SHERWOOD ANDERSON (1876-1941)  Winesburg, Ohio

CARL SANDBURG (1878-1967)  The Fog; Choose

UPTON SINCLAIR (1878-1968)  The Jungle

WALLACE STEVENS (1879-1955)  The Snow Man

VACHEL LINDSAY (1879-1931) The Congo

SARA TEASDALE (1884-1933) Dust

 

8

ARA SINAV

WILLIAM CARLOS WILLIAMS (1883-1963)  The Red Wheelbarrow; The Use of Force

ELINOR WYLIE (1885-1928)  Quarrel; Sea Lullaby; Pretty Words

RING LARDNER (1885-1933)  Haircut

SINCLAIR LEWIS (1885-1951) Babbitt

 

9

Imagism and the Imagists

EZRA POUND (1885-1972)  A Pact; L’Art, 1910; The Tea Shop

JOYCE KILMER (1886-1918)  Trees

H. D. (HILDA DOOLITTLE) (1886-1961)  Heat

JOHN HALL WHEELOCK (1886-1962)  Earth

ROBINSON JEFFERS (1887-1962)  Fire On The Hills

 

10

MARIANNE MOORE (1887-1972)  Poetry

T. S. ELIOT (1888-1965)  The Waste Land; The Love Song of J. Alfred Prufrock

EUGENE O’NEILL (1888-1953)  The Hairy Ape

JOHN CROWE RANSOM (1888-1974)  Blue Girls

CLAUDE MCKAY (1889-1948)  Harlem Shadows

CONRAD AIKEN (1889-1973)  The House of Dust

 

11

H. P. LOVECRAFT (1890-1937)  The Colour Out of Space

KATHERINE ANNE PORTER (1890-1980)  Pale Horse, Pale Rider: Old Mortality; Ship of Fools

EDNA ST. VINCENT MILLAY (1892-1950)  First Fig; Renascence

ARCHIBALD MACLEISH (1892-1982)  Ars Poetica

JAMES THURBER (1894–1961)  The Unicorn in the Garden; The Secret Life of Walter Mitty

 

12

E. E. CUMMINGS (1894-1962)  hist…whist; Me up at does

JEAN TOOMER (1894-1967)  Reapers

F. SCOTT FITZGERALD (1896-1940)  The Great Gatsby

JOHN DOS PASSOS (1896-1970)  Three Soldiers

WILLIAM FAULKNER (1897-1962)  A Rose for Emily;

 

13

THORNTON WILDER (1897-1975) Our Town

HART CRANE (1899-1932)  Carmen de Boheme

ERNEST HEMINGWAY (1899-1961)  The Killers;

 

14

ALLEN TATE (1899-1979)  The Mediterranean

THOMAS WOLFE (1900-1938)  Of Time and the River

JOHN STEINBECK (1902-1968)  The Grapes of Wrath

 

15

LANGSTON HUGHES (1902-1967)  Dream Variations; Way Down in South Dixie

NATHANEAL WEST (1903-1940)  Day of the Locust

COUNTEE CULLEN (1903-1946)  Yet Do I Marvel

 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı/Notu

Norton Anthology of American Literature

Diğer Kaynaklar

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Kısa Sınav/Sınıf Performansı/Ödev

1

40

Dönem Ödevi

 

 

Dönem Sonu Sınavı

1

30

Toplam

 

100

Dönem Sonu Sınavının Başarıya Oranı

 

30

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

70

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi

 

 

X

 

 

2

Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi

 

 

 

X

 

3

Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi

 

X

 

 

 

4

Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi

 

X

 

 

 

5

Mesleki etik ve sorumluluk bilinci

 

 

 

X

 

6

Etkin iletişim kurma becerisi

 

 

X

 

 

7

Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim

 

 

X

 

 

8

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi

 

 

X

 

 

9

Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma

 

 

 

X

 

10

Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi

 

 

X

 

 

 

ECTS

Etkinlik

Sayısı

Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav hafta/süre dahildir: 15X toplam ders saati)

15

4

60

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

6

90

Ödev

16

4

64

Toplam İş Yükü

 

 

214

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

8.5

Dersin AKTS Kredisi

 

 

9