• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ELIT 203
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders Amerikan edebiyatının unsurlarını, yazar ve yapıtlarını, 17. yüzyıl sömürge döneminden başlayarak 19. yüzyıl Amerikan İç Savaşı yıllarına kadar gelen tarihi bir çerçeve içinde tanıtmayı amaçlar. Amerikan edebiyatının temel unsur, yazar ve eserlerini taramak ve tanımak, tarihsel dönemler içindeki gelişmesini anlamak. Amerikanın keşfinden günümüze dek, Amerikan kültür ve edebiyatını oluşturan unsurları göz önüne alarak, Amerikan edebiyatının dönemler içindeki tarihi gelişimini, ve İngiliz Edebiyatının bir uzantısı konumundayken nasıl bir ulus edebiyatı haline geldiğini inceler ve örnek metinler üzerinde öğrencilerin edebi analiz ve yorum yeteneklerini ve geliştirmeyi hedefler.
Dersin İçeriği: 

17.yy Sömürge dönemi; Puritan edebiyatı; John Winthrop: Sermon; William Bradford: History; Anne Bradstreet; Edward Taylor; Samuel Sewall; William Byrd: Secret Diaries; Benjamin Franklin: Poor Richard’s Almanac; de Crevecoeur; Philip Freneau; The Connecticut Wits; Amerikan Romantisizmi; Washington Irving; James Fenimore Cooper; Ralph Waldo Emerson: Transendentalizm; Nathaniel Hawthorne; Henry Wadsworth Longfellow; Edgar Allan Poe: The Tell-Tale Heart; Harriet Beecher Stowe: Uncle Tom’s Cabin; Henry David Thoreau: Walden; Herman Melville & Moby Dick; Walt Whitman & Leaves of Grass; Emily Dickinson.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simulasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Sözlu Soru-Cevap, C: Ödev, D: Presentasyon

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1)  Öğrencilerin Amerikan edebiyatını tanımalarını, tarih içindeki gelişimini takip ederek anlayabilmelerini ve edebi dönemlerdeki eserlerin altyapısındakidüşünce çeşitlerini tanımalarını sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

2)  Öğrencilerin edebi dönemlerdeki çeşitli tarihsel ve kültürel, politik, ekonomik ve sosyal olguların etkisi altında gelişen edebiyat ekollerini ve tüm bu olguları çeşitli bakış açılarıyla Amerikan edebiyatına yansıtmış yazarları ve eserleri kronolojik bir düzen içerisinde tanımalarını sağlamar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

3)  Öğrencilerin edebi dönemlerin, bu dönemlerde üretilmiş eserlerin incelenmesi için gerekli bilgi ve terminoloji ile donanmalarını sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

4)  Öğrencilerin edebi türlerin incelenmesi için gerekli analiz, karşılaştırmalı yaklaşım, yorumlama, bağlantı kurma ve kritik değerlendirme bilgi ve becerileri ile donanmalarını sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

5)  Öğrencilerin edebi dönemlerin örnek metinlerini yetkin bir biçimde inceleyerek sonuç çıkarabilmelerini sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ders Materyali

1

Giriş; Dersin tanıtımı; Dersin amaçları, gerekleri, değerlendirme yöntemleri, materyal, ders akışı, çalışma yöntemleri ve ders/sınıf kuralları hususlarında bilgilendirme

Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir

2

(Başlangıç dönemi (17. yy) hakkında genel bilgilendirme: dönemin tarihsel, politik, ekonomik, sosyal, kültürel ve edebi olgularının ana hatlarına genel bakış.)

Colonial Period; English Colonists in Virginia and the Puritan Mission in New England: American Literature up to 1700: Historical Background of 17th century Early American Literature

Christopher Columbus (1451-1506) Letters

John Winthrop (1588-1649)  A Model of Christian Charity (The Arbella Sermon)

William Bradford (1590-1657)  History of Plymouth Plantation

 

3

Puritan Poetry; Captivity Narrative; Diary

Anne Bradstreet (1612-1672)  The Prologue; To My Dear and Loving Husband

Michael Wigglesworth (1631-1705)  The Day of Doom (Still Is the Night) Colonial Period 1700-1800--Varieties of Eighteenth-Century Religious Experience

Mary Rowlandson (1636-1711)  A Narrative of the Captivity and Restoration of Mrs. Mary Rowlandson

Edward Taylor (1642-1729)  God’s Determinations;

Samuel Sewall (1652 - 1730)  The Selling of Joseph; Diary

 

4

American Literature 1700-1820: Historical Background of 18th cent.; Religious Revival

Cotton Mather (1663-1728)  The Wonders of the Invisible World;  (The Devil in New England)

Sarah Kemble Knight (1666-1727) Private Journal

William Byrd (1674-1744)  The Secret Diaries of William Byrd of Westover

 

5

Jonathan Edwards (1703-1758)  Sinners in the Hands of an Angry God

Benjamin Franklin (1706-1790)  Poor Richard’s Almanac; Remarks Concerning the Savages of North America

J. Hector St. Jean de Crevecoeur (1735-1813)  Letters From an American Farmer

Thomas Paine (1737-1809)  Common Sense; The Rights of Man

 

6

Thomas Jefferson (1743-1826)  The Declaration of Independence

Olaudah Equiano (1745?-1797)  Narrative of the Life of Olaudah Equiano, or Gustavus Vassa, the African

American Romanticism

Philip Freneau (1752-1832)  “To A Honey Bee”; “The House of Night”

 

7

Jonathan Edwards (1703-1758)  Sinners in the Hands of an Angry God

Benjamin Franklin (1706-1790)  Poor Richard’s Almanac; Remarks Concerning the Savages of North America

J. Hector St. Jean de Crevecoeur (1735-1813)  Letters From an American Farmer

Thomas Paine (1737-1809)  Common Sense; The Rights of Man

 

8

Phillis Wheatley (c.1753-1784)  Poems: “On Being Brought from Africa”

The Connecticut Wits (The Hartford Wits)

The New Republic and the Beginnings of the Novel; Drama; Poetry; Early American Romanticism; Summary up to War of Independence;

ARA SINAV

 

9

American Literature 1820-1865; Historical Background; The New York Knickerbocker Group

Washington Irving (1783-1859)  The Legend of Sleepy Hollow

James Fenimore Cooper (1789-1851)

William Cullen Bryant (1794-1878)  “Abraham Lincoln”

Early Nineteenth Century - American Transcendentalism

Ralph Waldo Emerson (1803-1882)  “Self Reliance”

 

10

Nathaniel Hawthorne (1804-1864)  “Young Goodman Brown”

Fireside Poets / Schoolroom Poets

Henry Wadsworth Longfellow (1807-1882)  “A Psalm of Life”

John Greenleaf Whittier (1807-1892)  Snow-Bound, A Winter Idyl

 

11

Edgar Allan Poe (1809-1849)  “Annabel Lee”;  “The Raven”; “The Tell-Tale Heart”

Oliver Wendell Holmes (1809-1894)  Prologue to a Play

Harriet Beecher Stowe (1811-1896)  Uncle Tom’s Cabin

 

12

Harriet Jacobs (1813-1897)—Linda Brent—  Incidents in the Life of a Slave Girl

Henry David Thoreau (1817-1862)  Walden

 

13

Frederick Douglass (1817-1895)  Narrative of the Life of Frederick Douglass, An American Slave

Emergence of new American Poetic Voices

James Russell Lowell (1819-1891)  A Fable for Critics; “An Autograph”

 

14

Herman Melville (1819-1891)  Moby Dick

Walt Whitman (1819-1892)  Leaves of Grass; Song of Myself; “O Captain, My Captain”

 

15

Fitz James O'Brien (1828-1862)  The Demon of the Gibbet;

Emily Dickinson (1830-1886)  “I Like a Look of Agony”; “I’ve Seen a Dying Eye”; “Apparently with No Surprise”; “A Narrow Fellow in the Grass”

 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı/Notu

Norton Anthology of American Literature

Diğer Kaynaklar

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi

 

 

X

 

 

2

Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi

 

 

 

X

 

3

Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi

 

X

 

 

 

4

Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi

 

X

 

 

 

5

Mesleki etik ve sorumluluk bilinci

 

 

 

X

 

6

Etkin iletişim kurma becerisi

 

 

X

 

 

7

Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim

 

 

X

 

 

8

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi

 

 

X

 

 

9

Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma

 

 

 

X

 

10

Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi

 

 

X

 

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

Etkinlik

Sayısı

Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav hafta/süre dahildir: 15X toplam ders saati)

15

4

60

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

5

75

Ödev

16

4

64

Toplam İş Yükü

 

 

184

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7.96

Dersin AKTS Kredisi

 

 

8

 

ECTS

Etkinlik

Sayısı

Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav hafta/süre dahildir: 15X toplam ders saati)

15

4

60

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

5

75

Ödev

16

4

64

Toplam İş Yükü

 

 

184

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7.96

Dersin AKTS Kredisi

 

 

8