Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dinamik bir sistem olarak dil konusunda bilinçlendirme; dilin bileşenlerini anlama; dilbilimsel çözümlemede temel kavramlar; dilbilim ile dil öğretimi ve edebiyat çalışmaları arasındaki ilişkiyi anlama. Öğrencilere dilbilimle ilgili temel terminolojiyi verip dilin işleyişi ve yapısı üzerine temel bilgiler kazandırılacaktır. Dilbilim alanına giriş yaparak Dilbilimin diğer disiplinlerle ilişkisine dikkat çekmek, dilin işlevlerine ve Dilbilimin altalanlarına ilişkin bilgi sunmaktır. Öğrencilere dilbilimle ilgili temel terminolojiyi verip dilin işleyişi ve yapısı üzerine temel bilgiler kazandırılacaktır. Genel amaç bu unsurların tümü ile öğrencilerin üst dil bilinci oluşturmalarıdır. Ingiliz Dili ve Edebiyati programlarındaki bütün derslerin doğrudan/dolaylı bir amacı da yapılan ders etkinlikleriyle öğrencilerin Ingilizcelerinin gelişmesine katkıda bulunulmasıdır. Öğrencilerin öğrenecekleri dilbilim terminolojisine ek olarak, ders içi ve ders dışı etkinliklerle genel sözcük dağarcığını, konuşma ve okuma-anlama yetilerini geliştirmeleri söz konusudur. Böylece dilbilimin amaçları öğrencilerin dilbilimsel bilgi edinmesi, mesleki açıdan gelişmesi, bilinçlenmesi ve Ingilizcenin geliştirmesi şeklinde özetlenebilir.
Dersin İçeriği:
Dilbilime Giriş I dersinde temel olarak dil, bilim, dilbilim, amaç ve hedefler gibi konular, alt alanlar ve dilbilimsel yöntemler ile uygulamalı dilbilim gibi interdisipliner alanlara yönelik anlatımlar ve uygulamalar yapılmaktadır. Bu aşamada öğrencilerin temel dilbilimsel alanları/kavramları, yöntemleri, amaç ve hedefleri tanımaları ve bunları kendi İngilizce ifadeleriyle anlatabilmeleri yeterli görülmektedir. Temel alanların/kavramların tanınması gibi öğrenilmesi/ezberlenmesi gereken bilgilerin yanı sıra, bunların örneklenmesi ve uygulanması da önemlidir. Bu hedeflere yönelik olarak Sesbilim, Sesbilgisi, Biçimbilim, Sözdizim, Anlambilim alanlarında sunum ve çalışma yapılacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma,
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test yapma, B: Sunum, C: Ödev