• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
CPLT 285
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu derste 20. Yy. Ve çağdaş Avrupa edebiyatı tartışılıp, çeşitli örnekler incelenecektir.
Dersin İçeriği: 

Marcel Proust, Franz Kafka, James Joyce, Virginia Woolf, Thomas Mann, Umberto Eco, Milan Kundera gibi 20. Yy. ve çağdaş Avrupa yazarlarından romanlar okunup incelenecektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Metin Incelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Sunum C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
1). 20. yy. Avrupa edebiyatını inceler 1, 2, 4 1,2,3 A
2)  20. Yy. Avrupa edebiyatını çevreleyen entelektüel ve kültürel atmosfer ile ilgili bilgilendirir ve roman incelemesinde kullanılan konsept ve terminolojiye hakimiyet sağlar 1, 7, 10 1,2,3 A
3) Avrupa edebiyatını anlaması için gerekli olan eleştirel düşünce becerisi, disiplinlerarası bir vizyon ve analitik yorumlama yetileriyle donatır. 1, 2, 3 1,2,3 A,C
4) 20. Yy Avrupa romanlarından seçilmiş romanları inceler. 1, 2, 7 1,2,3 A,C
5) Avrupa romanının gelimesini anlar. 2, 3, 7 1,2,3 A

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1 Ders’e Giriş, ders amaçlarının, değerlendirme yöntemlerinin açıklanması  
2 Marcel Proust,  In Search of Lost Time (1911-1922)  
3 Proust  
4 James Joyce,  Portrait of the Artist as a Young Man (1914-15)  
5 Joyce  
6 Virginia Woolf,  Mrs. Dalloway (1925)  
7 Woolf  
8 Franz Kafka,  The Trial (1925)  
9 Thomas Mann, Death in Venice (1930)  
10 Günter Grass, The Tin Drum (1959)  
11 Umberto Eco, The Name of the Rose (1995)  
12 Jose Saramago Blindness (1995)  
13 Emine Sevgi Özdamar The Bridge of the Golden Hornv (1998)  
14 Milan Kundera The Unbearable Lightness of Being (2000)  
15 Sonuçlandirma  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Sınıf Performansı 1 30
Dönem Sonu Sınavı  1 40
     
Toplam   100
Dönem Sonu Sınavının Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi  
1 2 3 4 5  
İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi          
Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi          
Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi          
Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi X          
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci          
Etkin iletişim kurma becerisi   X        
Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim   X        
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi          
Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma          
Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi     X      

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Sayısı Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav hafta/süre dahildir: 15X toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Sunum 1 20 20
Ödev 1 20 20
Toplam İş Yükü     130
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.2
Dersin AKTS Kredisi     5