Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu derste 20. Yy. Ve çağdaş Avrupa edebiyatı tartışılıp, çeşitli örnekler incelenecektir.
Dersin İçeriği:
Marcel Proust, Franz Kafka, James Joyce, Virginia Woolf, Thomas Mann, Umberto Eco, Milan Kundera gibi 20. Yy. ve çağdaş Avrupa yazarlarından romanlar okunup incelenecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Metin Incelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Sunum C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
1). 20. yy. Avrupa edebiyatını inceler | 1, 2, 4 | 1,2,3 | A |
2) 20. Yy. Avrupa edebiyatını çevreleyen entelektüel ve kültürel atmosfer ile ilgili bilgilendirir ve roman incelemesinde kullanılan konsept ve terminolojiye hakimiyet sağlar | 1, 7, 10 | 1,2,3 | A |
3) Avrupa edebiyatını anlaması için gerekli olan eleştirel düşünce becerisi, disiplinlerarası bir vizyon ve analitik yorumlama yetileriyle donatır. | 1, 2, 3 | 1,2,3 | A,C |
4) 20. Yy Avrupa romanlarından seçilmiş romanları inceler. | 1, 2, 7 | 1,2,3 | A,C |
5) Avrupa romanının gelimesini anlar. | 2, 3, 7 | 1,2,3 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Ders’e Giriş, ders amaçlarının, değerlendirme yöntemlerinin açıklanması | |
2 | Marcel Proust, In Search of Lost Time (1911-1922) | |
3 | Proust | |
4 | James Joyce, Portrait of the Artist as a Young Man (1914-15) | |
5 | Joyce | |
6 | Virginia Woolf, Mrs. Dalloway (1925) | |
7 | Woolf | |
8 | Franz Kafka, The Trial (1925) | |
9 | Thomas Mann, Death in Venice (1930) | |
10 | Günter Grass, The Tin Drum (1959) | |
11 | Umberto Eco, The Name of the Rose (1995) | |
12 | Jose Saramago Blindness (1995) | |
13 | Emine Sevgi Özdamar The Bridge of the Golden Hornv (1998) | |
14 | Milan Kundera The Unbearable Lightness of Being (2000) | |
15 | Sonuçlandirma |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Sınıf Performansı | 1 | 30 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Dönem Sonu Sınavının Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi | X | ||||||
Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | ||||||
Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | ||||||
Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | ||||||
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | ||||||
Etkin iletişim kurma becerisi | X | ||||||
Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | ||||||
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | ||||||
Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | ||||||
Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav hafta/süre dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |