Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Öğrencilere, kendilerini İngilizce’de yazılı şekilde ifade edebilme olanağı ve metinlerini birbirleri ile paylaşma fırsatı verir.
Dersin İçeriği:
Kişisel makale, akademik makale, kurgu, serbest yazı, gramer, yazma oyunu
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test yapma, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yazmaktan keyif almayı sağlar. | 2,3,10 | 2 | C |
Her öğrencinin İngilizcesini geliştirmesine yardımcı olur. | 2,6,10 | 2 | C |
Öğrencilerin metinlerini birbirleriyle paylaşmalarını; birbirlerini dinlemelerini ve saygı duymalarını sağlar. | 5,6,8,10 | 3 | B |
Öğrencilerin kendilerini bir yazar topluluğu üyesi gibi hissetmelerini sağlar. | 5,6,8 | 3 | B |
Çeşitli edebi metinlere ve resimlere aşınaklık sağlar. | 2,5,7,8,10 | 2 | C |
Her öğrenci için kendi eşsiz “seslerinin” farkına varmalarını ya da onu bulmalarını sağlar. | 6,8 | 2 | C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Lütfen kendiniz hakkında bir sayfa kadar yazınız. | |
2 | Lütfen yazma tecrübeleriniz hakkında yazınız. | |
3 | Lütfen sevdiğiniz bir yer hakkında yazınız. | |
4 | Lütfen bildiğiniz bir masalı yeniden yazınız. | |
5 | Lütfen yazdığınız masalı, hakiyedeki bir karakterin ya da bir eşyanın gözünden yazınız. | |
6 | Lütfen masalınızdan üç karakter ve\ ya eşya seçiniz ve detaylı bir şekilde tasvir ediniz. | |
7 | Lütfen masalınızdaki önemli bir detayı değiştiriniz. | |
8 | Lütfen Honore de Fragonard’ın “The Swing” isimli resimini tavir ediniz. | |
9 | Lüfen John Updike’in “Snapshots” şiirine bir cevap yazınız. | |
10 | Lütfen “Snapshots” şiirinden esinlenerek yeni bir şiir yazınız. | |
11 | Lütfen ‘A Time When …’ile başlayan aklınıza gelen bir deneyiminizi yazınız. | |
12 | Lütfen Virginia Woolf’un “A Haunted House” adlı kısa hikayesi hakkında bir makale yazınız. | |
13 | Lütfen sizin için çok önemli olan birisi hakkında yazınız. | |
14 | Lütfen Adolf Menzel’ın “The Balcony Room”adlı resminden esinlenerek bir hikaye yazınız. |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Teresa Ferster Glazier, The Least You Should Know About English |
Diğer Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Yazılı Ödevler | 14 | 100 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | ||
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 100 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | The ability to apply knowledge of English and world literature and social sciences to topics including culture, society, ethics, politics etc. | X | |||||
2 | The ability to review, analyse and apply the relevant literature. | X | |||||
3 | The ability to carry out interdisciplinary reading and analysis. | X | |||||
4 | The ability to utilise the basic concepts and issues of literary theories in developing life strategies | X | |||||
5 | Awareness of professional ethics and responsibility | X | |||||
6 | Effective communication skills. | X | |||||
7 | A sufficiently broad education to understand the global and social impact of literary movements. | X | |||||
8 | An awareness of the importance of lifelong learning and the ability to put it into practice. | X | |||||
9 | A knowledge of issues in contemporary literature and of the cultural issues of the period. | X | |||||
10 | The ability to use sources and modern tools in order to carry out research in the areas of literature and aesthetics. | X | |||||
11 |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Course Duration (Including the exam week: 15X Total course hours) | 15 | 3 | 45 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 15 | 3 | 45 |
Mid-terms | |||
Homework | 10 | 3 | 30 |
Final examination | |||
Total Work Load | 120 | ||
Total Work Load / 25 (h) | 4.8 | ||
ECTS Credit of the Course | 5 |