Tezer Özlü, Sevgi Soysal, Ingeborg Bachmann ve Sylvia Plath metinlerini okuma ve çözümleme.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
1) Feminist edebiyat teorisinin tarihi ve kültürel çatısını oluşturacak genel bilgiyi sağlar ve öğrenciyi feminist edebiyat örnekleri ile tanıştırır. | 1,2,3,4,5,7,8 | 1,2,3 | B,C |
2) Öğrencileri feminist edebiyat teorisini sosyal, politik ekonomik etkiler ile çeşitli edebiyat trendleri, ekolleri ve hareketleri etkisi altında incelemeye hazırlar. | 1,2,3,4,5,7,8 | 1,2,3 | B,C |
3) Feminist edebiyat teorisinin örnekleriyle birlikte anlama ve değerlendirme, feminist edebiyatta nasıl örnekler verildiğini inceleme. | 1,2,3,4,5,7,8 | 1,2,3 | B,C |
4) Öğrencilerin kazanımı feminist edebiyat teorisine hakim olma ve termonolijye hakim olarak edebiyat eserleri içerisinde feminist edebiyata yakın olanları ayırt edebilme. | 1,2,3,4,5,7,8 | 1,2,3 | B,C |
5) Öğrencilerin feminist edebiyat çerçevesinde kritik etme yeteneği, analitik bakış, disiplinlerararası vizyon, yorumlama ve değerlendirme becerisini genişletir. | 1,2,3,4,5,7,8 | 1,2,3 | B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 | Genel Giriş | |
2 | Kadın Edebiyatı’nda Feminist Yaklaşımlar | |
3 | Karşılaştırmalı Edebiyat Nedir? | |
4 | Tezer Özlü “Eski Bahçe Eski Sevgi” (Öykü) | |
5 | Tezer Özlü “Çocukluğun Soğuk Gecesi” (Roman) | |
6 | Tezer Özlü | |
7 | Ingeborg Bachmann “Malina” | |
8 | Ingeborg Bachmann | |
9 | Ingeborg Bachmann | |
10 | Sevgi Soysal “Tante Rosa” (Öykü), | |
11 | Sevgi Soysal | |
12 | Sylvia Plath okuma ve analiz etme. | |
13 | “Johnny Panic and the Bible of Dreams” | |
14 | Sylvia Plath | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
Önerilen Kaynaklar | |
Warhol, Robyn R./Price Herndl, Diana(eds.): Feminisms, An Anthology of Literary Theory and Criticism, New Jersey 1991. | |
Aytaç, Gürsel: Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Ankara 1997.
Bachmann, Ingeborg: Malina, çev. Ahmet Cemal. Benstock, Shari (ed.): Feminist Issues in Literary Scholarship, Indiana University Press, 1987. Cixous, Hélène: The Laugh of the Medusa (1975), in: Warhol/Price Herndl, pp. 334-349. Eagleton, Mary: Feminist Literary Criticism, London/New York 1991. Felski, Rita: Beyond Feminist Aesthetics, Feminist Literature and Social Change, New York 1989. Flammang, Janet A.: „Feminist Theory: The Question of Power“, in: Forsas-Scott, Helena (ed.): Textual liberation: European feminist writing in the twentieth century, London 1991. Gardiner Kegan, Judith: „Mind mother: psychoanalysis and feminism“, in: Greene/Coppélia, pp. 113-145. Gilbert, Sandra M./Gubar, Susan: The Madwoman in the Attic, 1979. Greene, Gayle/Kahn, Coppélia (eds.): Making a Difference: Feminist Literary Criticism, London/New York 1985. Humm, Maggie: Feminist Criticism: Women as Contemporary Critics, London 1986. Irigaray, Luce: „This Sex Which Is Not One“ (1977), in: Warhol/Price Herndl, pp. 350-356. Kaplan, Cora: „Pandora’s box: subjectivity, class and sexuality in socialist feminist criticism, in: Greene/Coppélia, pp. 146-176. Kaplan, Janet Sydney: „Varieties of feminist cirticism“, in: Greene/Coppélia, ibid., pp. 37-58. Kristeva, Julia: „Women’s Time“ (1981), in: Warhol/Price Herndl, pp. 443-462. Moi, Toril: Sexual/Textual Politics: Feminist Literary Theory, London 1985. Özlü, Tezer: Çocukluğun Soğuk Gecleri, Özlü, Tezer: “Eski Bahçe Eski Sevgi” (Short Stories) Plath, Sylvia: Ariel, Suhrkamp Verlag, Frankfurt am Main 1974. Showalter, Elaine (ed.): Speaking of Gender, New York/London 1989. Showalter, Elaine: „The Female Tradition“ from „A Literature of Their Own“ (1977), in: Warhol/Price Herndl, pp. 269-288. Showalter, Elaine: “A Criticism of Our Own: Autonomy and Assimilation in Afro-American and Feminist Literary Theory“, in: Warhol/Price Herndl, pp. 168-288. Soysal, Sevgi: Tante Rosa,
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara sınav | 1 | 30 |
Derste gösterdiği performans | 1 | 30 |
Final sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | ||||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS/İş Yükü Tablosu | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |