Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Birinci sınıf öğrencilerine edebiyat ve İngiliz edebiyatı geleneği konusunda bir ders sunmak, çünkü bu eserler İngilizce anadilinde ilk edebi kaynaklardır.
Dersin İçeriği:
Çocuklar için yazılan edebi eserler ele alınarak çocuk edebiyatının genel edebiyat akımları arasındaki yeri tartışılacak, eserler üzerinde incelemeler yapılacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test yapma, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrencilere İngilizce çocuk edebiyatı konusunda genel bir fikir verilir. | 1-5, 6-10 | 1,2,3 | A |
2) İngiliz çocuklarının okudukları ilk eserleri incler. | 1-5, 6-10 | 1,2,3 | A |
3) İncelenen eserlerin kültürel kaynaklarını tanır. | 1-5, 6-10 | 1,2,3 | A |
4) Edebiyat geleneği ve İngilizcenin kurallarını balad, masal gibi farklı türler yoluyla tanımasını sağlar. | 1-5, 6-10 | 1,2,3 | A |
5) 19. Yy. Ve 20. Yy’ın ikinci yarısında üretilmiş olan edebi metinler arasındaki benzerlikleri inceler. | 1-5, 6-10 | 1,2,3 | A, C |
6) Edebi kaynakların ve dilin edebiyat üretiminde nasıl kullanıldığını anlar. | 1-5, 6-10 | 1,2,3 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel giriş | |
2 | Alice’s Adventures in Wonderland Ch 1-3 | |
3 | Alice’s Adventures in Wonderland Ch 4-6 | |
4 | Alice’s Adventures in Wonderland Ch 7-9 | |
5 | Alice’s Adventures in Wonderland Ch 10-12 | |
6 | Discussion on Alice’s Adventures in Wonderland | |
7 | Ara sınav | |
8 | Nursery Rhymes | |
9 | Fairy tales | |
10 | Fairy tales | |
11 | Oscar Wilde: The Happy Prince | |
12 | Ted Hughes: How the Whale Became | |
13 | Discussion on fairy tales and tales; comparitive studies | |
14 | Revizyon |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Texts of those works covered in the course |
Diğer Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Yazılı Ödev | 2 | 30 |
- | - | |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Yazılı Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |