• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ELIT 108
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilerin edebiyat terimlerini ve edebi metinleri okuma yöntemlerini, ve şiir, drama ve düzyazının çeşitlerini öğrenmelerini amaçlar.
Dersin İçeriği: 

Öğrencilerin edebiyat terimlerini ve edebi metinleri okuma yöntemlerini öğrenmelerini amaçlamaktadır. Bu dersin ilk yarısı şiir ve drama üzerinde yoğunlaşırken, ikinci yarıda düzyazı türlerinde yazılmış eserler ele alınır

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simulasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Sözlu Soru-Cevap, C: Ödev, D: Presentasyon

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1)  Öğrencilerin edebi türleri tanımasını sağlar; türlerin ve alt türlerin özelliklerine vakıf olmalarını sağlamar; türler ve alt türler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları tesbit edebilmelerini sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

2)  Öğrencilerin farklı edebi türlerin kökenleri ve tarih süresince gelişimleri hususunda bilgi sahibi olmalarını sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

3)  Öğrencilerin edebi türlerin incelenmesi için gerekli bilgi ve terminoloji ile donanmalarını sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

4)  Öğrencilerin edebi türlerin incelenmesi için gerekli analiz, karşılaştırmalı yaklaşım, yorumlama, bağlantı kurma ve kritik değerlendirme bilgi ve becerileri ile donanmalarını sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

5)  Öğrencilerin hemen tüm edebi türlerin örnek metinlerini olabildiğince yetkin bir biçimde inceleyerek sonuç çıkarabilmelerini ve bu alanda deneyim kazanmalarını sağlar.

1-2

5-10

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ders Materyali

1

Giriş; Dersin tanıtımı; Dersin amaçları, gerekleri, değerlendirme yöntemleri, materyal, ders akışı, çalışma yöntemleri ve ders/sınıf kuralları hususlarında bilgilendirme

Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir

2

(Türler hakkında genel bilgilendirme: Türlerin ve alt türlerin ayırıcı özellikleri; tarih süreçlerinde türlerin gelişimine genel bakış.)

Literary Genres Overview

Historical Background: Aristotle’s Genres classification

The Epic, the Lyric and the Dramatic

Classification by Type

Poetry: A Poem is an Experience

 

3

Poetry: A Poem Looks Like a Poem

Poems that Tell a Story

The Purpose of a Poem

How to Talk about a Poem

Metaphor and Simile

 

4

Poetry: Poetry Analysis; Poetic Devices

The Sonnet

Meter

 

5

Poetry: “The Eagle” by Alfred Lord Tennyson

“On Feelings” by D.H. Lawrence

“The Mirror” by Sylvia Plath

 

6

Drama Overview

Elements of Drama – Checklist

Greek Theater: Antigone by Sophocles

 

7

Drama: The Rising of the Moon by Isabelle Augusta Persse, Lady Gregory

 

8

Drama: Pygmalion by Bernard Shaw

ARA SINAV

 

9

Prose Fiction: The Short Story Overview

Fiction Study Terminology

“The Lumber Room” by Roald Dahl

(“Thus I Refute Beelzy” by John Collier)

(“The Bass, the River and Sheila Mant” by WD Wetherell)

 

10

Prose Fiction

The Novel Overview

Frankenstein by Mary Shelley

 

11

Prose Fiction: Robinson Crusoe by Daniel Defoe

 

12

Prose Fiction: Gulliver's Travels by Jonathan Swift

 

13

Prose Nonfiction Overview

Essay Overview:

Essays: “Of Travel,” “Revenge” & “Studies” by Francis Bacon

 

14

Letter: Samuel Johnson’s Letter to the Earl of Chesterfield

The Earl of Chesterfield’s Letter to His Son, Philip Stanhope

Biography: Samuel Johnson by Boswell

 

15

History: The Decline and Fall of the Roman Empire by Gibbon

Diary: Pepys’ Diary

(Supplement: “The Education of Women” by Daniel Defoe)

 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı/Notu

Ders Notu dersin kodu ve adı ile öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir

Diğer Kaynaklar

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Kısa Sınav/Sınıf Performansı/Ödev

1

40

Dönem Ödevi

 

 

Dönem Sonu Sınavı

1

30

Toplam

 

100

Dönem Sonu Sınavının Başarıya Oranı

 

30

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

70

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi

 

 

X

 

 

2

Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi

 

 

 

X

 

3

Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi

 

X

 

 

 

4

Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi

 

 

X

 

 

5

Mesleki etik ve sorumluluk bilinci

 

 

 

X

 

6

Etkin iletişim kurma becerisi

 

X

 

 

 

7

Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim

 

X

 

 

 

8

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi

 

 

X

 

 

9

Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma

 

X

 

 

 

10

Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi

 

 

X

 

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

Sayısı

Süresi

(Saat)

Toplam İş Yükü (Saat)

Ders Süresi (Sınav hafta/süre dahildir: 15X toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

3

45

Ara Sınav

1

40

40

Dönem Sonu Sınavı

1

60

60

Toplam İş Yükü

 

 

190

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7.6

Dersin AKTS Kredisi

 

 

8