Öğrencilerin edebiyat terimlerini ve edebi metinleri okuma yöntemlerini öğrenmelerini amaçlamaktadır. Bu dersin ilk yarısı şiir ve drama üzerinde yoğunlaşırken, ikinci yarıda düzyazı türlerinde yazılmış eserler ele alınır
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
1) Öğrencilerin edebi türleri tanımasını sağlar; türlerin ve alt türlerin özelliklerine vakıf olmalarını sağlamar; türler ve alt türler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları tesbit edebilmelerini sağlar. |
1-2 5-10 |
1,2,3 |
A,C |
2) Öğrencilerin farklı edebi türlerin kökenleri ve tarih süresince gelişimleri hususunda bilgi sahibi olmalarını sağlar. |
1-2 5-10 |
1,2,3 |
A,C |
3) Öğrencilerin edebi türlerin incelenmesi için gerekli bilgi ve terminoloji ile donanmalarını sağlar. |
1-2 5-10 |
1,2,3 |
A,C |
4) Öğrencilerin edebi türlerin incelenmesi için gerekli analiz, karşılaştırmalı yaklaşım, yorumlama, bağlantı kurma ve kritik değerlendirme bilgi ve becerileri ile donanmalarını sağlar. |
1-2 5-10 |
1,2,3 |
A,C |
5) Öğrencilerin hemen tüm edebi türlerin örnek metinlerini olabildiğince yetkin bir biçimde inceleyerek sonuç çıkarabilmelerini ve bu alanda deneyim kazanmalarını sağlar. |
1-2 5-10 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ders Materyali |
1 |
Giriş; Dersin tanıtımı; Dersin amaçları, gerekleri, değerlendirme yöntemleri, materyal, ders akışı, çalışma yöntemleri ve ders/sınıf kuralları hususlarında bilgilendirme |
Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir |
2 |
(Türler hakkında genel bilgilendirme: Türlerin ve alt türlerin ayırıcı özellikleri; tarih süreçlerinde türlerin gelişimine genel bakış.) Literary Genres Overview Historical Background: Aristotle’s Genres classification The Epic, the Lyric and the Dramatic Classification by Type Poetry: A Poem is an Experience |
|
3 |
Poetry: A Poem Looks Like a Poem Poems that Tell a Story The Purpose of a Poem How to Talk about a Poem Metaphor and Simile |
|
4 |
Poetry: Poetry Analysis; Poetic Devices The Sonnet Meter |
|
5 |
Poetry: “The Eagle” by Alfred Lord Tennyson “On Feelings” by D.H. Lawrence “The Mirror” by Sylvia Plath |
|
6 |
Drama Overview Elements of Drama – Checklist Greek Theater: Antigone by Sophocles |
|
7 |
Drama: The Rising of the Moon by Isabelle Augusta Persse, Lady Gregory |
|
8 |
Drama: Pygmalion by Bernard Shaw ARA SINAV |
|
9 |
Prose Fiction: The Short Story Overview Fiction Study Terminology “The Lumber Room” by Roald Dahl (“Thus I Refute Beelzy” by John Collier) (“The Bass, the River and Sheila Mant” by WD Wetherell) |
|
10 |
Prose Fiction The Novel Overview Frankenstein by Mary Shelley |
|
11 |
Prose Fiction: Robinson Crusoe by Daniel Defoe |
|
12 |
Prose Fiction: Gulliver's Travels by Jonathan Swift |
|
13 |
Prose Nonfiction Overview Essay Overview: Essays: “Of Travel,” “Revenge” & “Studies” by Francis Bacon |
|
14 |
Letter: Samuel Johnson’s Letter to the Earl of Chesterfield The Earl of Chesterfield’s Letter to His Son, Philip Stanhope Biography: Samuel Johnson by Boswell |
|
15 |
History: The Decline and Fall of the Roman Empire by Gibbon Diary: Pepys’ Diary (Supplement: “The Education of Women” by Daniel Defoe) |
|
Kaynaklar
Ders Kitabı/Notu |
Ders Notu dersin kodu ve adı ile öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Kısa Sınav/Sınıf Performansı/Ödev |
1 |
40 |
Dönem Ödevi |
|
|
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
|
30 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
70 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi |
|
|
X |
|
|
|
2 |
Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi |
|
|
|
X |
|
|
3 |
Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi |
|
X |
|
|
|
|
4 |
Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi |
|
|
X |
|
|
|
5 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci |
|
|
|
X |
|
|
6 |
Etkin iletişim kurma becerisi |
|
X |
|
|
|
|
7 |
Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
|
X |
|
|
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
|
|
X |
|
|
|
9 |
Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma |
|
X |
|
|
|
|
10 |
Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi |
|
|
X |
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav hafta/süre dahildir: 15X toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
Ara Sınav |
1 |
40 |
40 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
60 |
60 |
Toplam İş Yükü |
|
|
190 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7.6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
8 |