Ortaçağ’dan Rönesansa kadar Batı Edebiyatından önemli eserleri incelemek ve tartışmak.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Batı Edebiıryatı’nın tarihsel geleneğini tanıt. |
1, 2, 4 |
1,2,3 |
A |
2) Öğrencilerin, Batı Edebiyatının entelektüel ve kültürel arkaplanından bilgi edinmesi, ve bir edebiyat metnini incelerken kullanılan terimlere, konseptlere aşina olmasını sağlar. |
1, 7, 10 |
1,2,3 |
A |
3) Öğrenciyi Batı Edebiyatını anlaması için gerekli eleştirel düşünce becerisi, analitik ve yorumlayıcı yetilerle donatarak seçilen metinleri okuma ve yazmasını sağlar. |
1, 2, 3 |
1,2,3 |
A, C |
4) Dante, Boccaccio gibi Batı Edebiyatının önemli metinlerini analiz eder. |
1, 2, 7 |
1,2,3 |
A, C |
5) Öğrencileri Ortaçağ ve Rönesansın şaheserleri hakkında bilgi ile donatır. |
2, 3, 7 |
1,2,3 |
A |
6) Romanın gelişimini anlatır. |
2, 3, 7 |
1,2,3 |
A |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
|
1 |
Derse Giriş, ders nesnelerinin açıklanması, ders gereklilikleri |
||
2 |
Ders: Ortaçağ |
||
3 |
Ders: Marie de France Seminer okuması: Lanval pp. 1170-1176 Laüstic pp. 1176-1178 |
||
4 |
Ders: Dante Alighieri ve the Divine Comedy Seminer okuması: Inferno Canto V pp. 1315-1318 |
||
5 |
Ders: Dante Alighieri ve the Divine Comedy devam Seminer okuması: Inferno Canto XIX pp. 1357-1360 Inferno Canto XXVI pp. 1380-1383 |
||
6 |
Ders: Giovanni Boccaccio ve the Decameron Seminer okuması: The First Story of the First Day pp. 1431-1440 The Ninth Story of the Fourth Day pp. 1440-1443 The Sixth Story of the Ninth Day pp. 1447-1450 |
||
7 |
Vize |
||
8 |
Ders: Rönesansın Şaheserleri |
||
9 |
Francis Petrach ve the Canzoniere Seminer okuması: Sonnets 3, 34, 61, 62, 90, 189, and 333 pp. 1674-1678 |
||
10 |
Ders: Desiderius Erasmus ve the Praise of Folly Seminer okuması: The Praise of Folly, pp. 1682-1705 |
||
11 |
Ders: Niccolo Machiavelli ve the Prince Seminer okuması: The Prince, Chapters 7, 15, 16, 17, 18 pp. 1709-1717 |
||
12 |
Ders: Michel de Montaigne ve the Essays Seminer okuması: “Of Canniballs” pp. 1933-1942 |
||
13 |
Ders: Miguel De Cervantes and Don Quixote Seminer okuması: Don Quixote Part I, Chapters 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 pp. 1969-2000 |
||
14 |
Ders: Miguel De Cervantes ve Don Quixote devam Seminer okuması: Don Quixote Part II, Chapters 12, 13, 14, 15, 16, 17 pp. 2029-2060 |
||
15 |
Sonuç |
Kaynaklar
Ders Notu |
Norton Anthology of World Masterpieces 7th Edition |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Katılım |
1 |
30 |
Final |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI |
|
40 |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi |
X |
|||||
2 |
Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi |
X |
|||||
3 |
Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi |
X |
|||||
4 |
Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi |
X |
|||||
5 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci |
X |
|||||
6 |
Etkin iletişim kurma becerisi |
X |
|||||
7 |
Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
X |
|||||
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
X |
|||||
9 |
Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma |
X |
|||||
10 |
Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi |
X |
|||||
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
Sunum |
1 |
30 |
30 |
Ödev |
1 |
45 |
45 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
165 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6.6 |
|
|
|
6 |