Klasik dönemden Batı Edebiyatının önemli metinleri çalışılacak ve tartışılacak.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Batı Edebiyatı’nın tarihsel geleneğini tanıtır. |
1, 2, 4 |
1,2,3 |
A |
2) Öğrencilerin, Batı Edebiyatının entelektüel ve kültürel arkaplanından bilgi edinmesi, ve bir edebiyat metnini incelerken kullanılan terimlere, konseptlere aşina olmasını sağlar. |
1, 7, 10 |
1,2,3 |
A |
3) Öğrenciyi Batı Edebiyatını anlaması için gerekli eleştirel düşünce becerisi, analitik ve yorumlayıcı yetilerle donatarak seçilen metinleri okuma ve yazma ile anlamasını sağlar. |
1, 2, 3 |
1,2,3 |
A, C |
4) The Epic of Gilgamesh, Iliad, Odyssey gibi Batı Edebiyatının önemli eserlerini analiz eder. |
1, 2, 7 |
1,2,3 |
A,C |
5) Öğrencileri Klasik Çağın şaheserleri üzerine bilgi ile donatır. |
2, 3, 7 |
1,2,3 |
A |
6) Farklı temaların, türlerin ve edebi geleneklerin değişimini anlatır. |
2, 3, 7 |
1,2,3 |
A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş, ders nesnelerinin açıklanması, ders gereklilikleri |
|
2 |
Mezopotamya Kültürü and the Epic of Gilgamesh The Epic of Gilgamesh, pp. 18-30 |
|
3 |
The Epic of Gilgamesh devam: The Epic of Gilgamesh, pp. 30-47 |
|
4 |
The Bible - The Old Testament The Old Testament, pp. 51-59 |
|
5 |
Antik Yunan Kültürü, Homer, ve the Iliad The Iliad, Book I, pp. 104-120; Book IV, pp. 120-131 |
|
6 |
The Iliad devam: Book IX, lines: 136-206, 267-522, 598-638, 768-801, pp. 131-150 Book XXII, lines: 293-476, pp. 176-189 Book XXIV, lines: 1-223, 550-794, pp. 189-206 |
|
7 |
The Odyssey Book I pp. 209-220 Book IV pp. 242-262, lines 27-280, 614-648 Book IX pp. 303-316 |
|
8 |
The Odyssey devam: Book XI pp. 331-347, lines 1-250, 425-718 Book XXII pp. 478-491 |
|
9 |
Vize |
|
10 |
Antik Yunan Trajedisi, Sophocles, ve Oedipus the King Oedipus the King, pp. 599-612 |
|
11 |
Antik Yunan Komedisi, Aristophanes, and Lysistrata Lysistrata pp. 674-726 |
|
12 |
Virgil, ve the Aeneid The Aeneid, Book I pp. 817-825, Book IV pp. 847-868 |
|
13 |
The Aeneid devam: The Aeneid, Book VI pp. 868-886, Book XII pp. 890-895 |
|
14 |
Ovid ve Metamorphoses Metamorphoses, Book Ipp. 899-908, Book X pp. 927-928 |
|
15 |
Sonuçlandirma |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Norton Anthology of World Masterpieces 7th Edition Vol. I |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Katılım |
1 |
30 |
Final |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI |
|
40 |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi |
X |
|||||
2 |
Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi |
X |
|||||
3 |
Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi |
X |
|||||
4 |
Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi |
X |
|||||
5 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci |
X |
|||||
6 |
Etkin iletişim kurma becerisi |
X |
|||||
7 |
Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
X |
|||||
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
X |
|||||
9 |
Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma |
X |
|||||
10 |
Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi |
X |
|||||
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü(Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
Ara Sınav |
1 |
25 |
25 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
40 |
40 |
Toplam İş Yükü |
|
|
155 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6.2 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |