Tarihsel ve sosyal arkaplanları ile Restorasyon Döneminin önemli eserleri, Augustan Dönemi, Geçiş Dönemi, Romantik Dönem, Viktorya Çağı.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) İngiliz Edebiyatının tarih geleneğini keşfeder. |
1, 2, 4, 7 |
1,2,3 |
A |
2) Öğrencilere metinlerin üretildiği toplum hakkında genel bir bilgi kazandırır. |
1, 3, 7 |
1,2,3 |
A |
3) Öğrencileri her dönemdeki farklı tür önemli eserlerden örneklerle başlatır. |
1, 2, 3 |
1,2,3 |
A |
4) Önemli edebi figurlerin eserlerini tarihsel arkaplanda ve genel olarak dönemi içinde tanıtır. |
1, 2, 7 |
1,2,3 |
A |
5) Öğrenciyi gerekli eleştirel düşünce becerisi, analitik ve yorumlayıcı yetilerle donatarak seçilen metinleri okuma ve yazma ile anlamalarını sağlar. |
2, 3, 4, 7, 10 |
1,2,3 |
A, C |
6) Edebi devamlılığı, metinler arasında bağlatı kurarak kavrayabilme yetisi oluşturur. |
2, 3, 7, 10 |
1,2,3 |
A |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Genel bilgi; ders gereklilikleri; Metaryeller; |
|
2 |
Restorasyon Dönemi: Tarihsel Arkaplan, Edebi Metinlere Genel Bakış |
Dryden |
3 |
Hiciv Şiiri, The Heroic Couplet, Dryden |
Absolom and Achitophel |
4 |
Augustan Dönemi |
Mac Flecknoe |
5 |
Daniel Defoe The Literary Periodical, the Essay |
Robinson Crusoe |
6 |
Alexander Pope: an Essay on Man The Mock Heroic Poem: The Rape of the Lock |
The Education of Women |
7 |
Klasisizm’den Romantizm’e Geçiş Klasisizm’ın Alacakaranlığı |
Gulliver’s Tales, the Dictionary |
8 |
Vize |
|
9 |
Romanın başlangıcı Romantizmin Şafağı |
Castle of Otranto, Frankenstein |
10 |
Romantik Dönem Blake: Songs of Innocence and Experience Birinci Jenerasyon |
Wordsworth |
11 |
İkinci Jenerasyon: Byron, Shelley, Keats |
Coleridge, Byron |
12 |
Viktorya Dönemi: Roman; Austen, Bronte, Dickens, Elior, Hardy |
Shelley, Keats |
13 |
Viktorya Dönemi |
Bronte, Dickens |
14 |
The Dramatic Monologue; The Pre-Raphaelites |
Browning, Arnold |
15 |
Revizyon |
Kaynaklar
Ders Notu |
The Norton Anthology of English Literature, 7th edition, ed. M. H. Abrams, vol 2 |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Katılım, kısa sınavlar, ödev |
1 |
30 |
Yazılı Ödev |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI |
|
40 |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi |
X |
|||||
2 |
Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi |
X |
|||||
3 |
Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi |
X |
|||||
4 |
Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi |
X |
|||||
5 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci |
X |
|||||
6 |
Etkin iletişim kurma becerisi |
X |
|||||
7 |
Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
X |
|||||
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
X |
|||||
9 |
Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma |
X |
|||||
10 |
Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi |
X |
|||||
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
Ara Sınav |
1 |
30 |
30 |
Final |
1 |
45 |
45 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
165 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6.6 |
|
|
|
6 |