Tarihsel ve sosyal arkaplanları ile Ortaçağ’ın önemli metinleri, 16.yüzyıl ve erken 17. Yüzyıl.Tarihsel ve sosyal arkaplanları ile Ortaçağ’ın önemli metinleri, 16.yüzyıl ve erken 17. Yüzyıl.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) İngiliz Edebiyatının tarih geleneğini inceler. |
1, 2, 4, 7 |
1,2,3 |
A |
2) Öğrencilere metinlerin üretildiği toplum hakkında genel bir bilgi kazandırır. |
1, 3, 7 |
1,2,3 |
A |
3) Öğrencileri her dönemdeki farklı tür önemli eserlerden örneklerle başlatır. |
1, 2, 3 |
1,2,3 |
A |
4) Önemli edebi figürlerin eserlerini tarihsel arkaplanda ve genel olarak dönemi içinde tanıtır. |
1, 2, 7 |
1,2,3 |
A |
5) Öğrenciyi gerekli eleştirel düşünce becerisi, analitik ve yorumlayıcı yetilerle donatarak seçilen metinleri okuma ve yazmalarını sağlar. |
2, 3, 4, 7, 10 |
1,2,3 |
A, C |
6) Edebi devamlılığı, metinler arasında bağlatı kurarak kavrayabilme yetisi oluşturur. |
2, 3, 7, 10 |
1,2,3 |
A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Genel bilgi; ders gereklilikleri; Materyel tanitimi; |
The Exeter Book |
2 |
Eski İngiliz Edebiyatının Tarihsel Arkaplanı |
Bede |
3 |
Anglo-Saxon Parodisinin Özellikleri; İngilizcenin değişimi |
Beowulf |
4 |
Ortaçağ Dunyasi Fransiz-Norman Ingilteresi Orta çağ İngiliz Edebiyatı; Ortaçağ Lirik Şiir |
Lord Randal The Battle of Maldon |
5 |
Şövelyelik Kodları & Saray Aşkı-Fikri, Anlatı Şiir Romans; Kral Arthur Hikayeleri |
|
6 |
Ortaçağ Romenceleri & the Alliterative Revival |
Sir Gawain and the Green Knight |
7 |
14. yy’dan 15. Yy’a gecis ve Ingiliz Edebiyati kavraminin dogusu: Chaucer |
Canterbury Tales |
8 |
Gizemcilik, Sir Thomas Malory |
Morte D’Arthur |
9 |
Rönesans; Humanizm; Reform, Tudors, Elizabeth Çağı’nın Dünya Görüşü |
History of the Kings of England, Brut, Roman de Brut, Utopia |
10 |
Shakespeare Dönemi ve Eserleri |
King Lear |
11 |
Bacon’ın Denemeleri |
On Travel; On Studies |
12 |
Rönesansın sonrası, Puritan Dönem & Commonwealth Devleti |
Pilgrim’s Progress, |
13 |
Lirik Şiir, Sone |
Spenser, Sydney, Shakespeare |
14 |
Metafizik şairler |
Donne, Marvell |
15 |
R John Milton |
Paradise Lost |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Bölümce hazırlanmıs ELIT 101 Ders Materyali |
Diğer Kaynaklar |
Norton Anthology of English Literature, 7th edition, ed. M. H. Abrams, |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Katılım, kısa sınavlar, ödev |
1 |
30 |
Yazılı Ödev |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI |
|
40 |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi |
X |
|||||
2 |
Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi |
X |
|||||
3 |
Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi |
X |
|||||
4 |
Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi |
X |
|||||
5 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci |
X |
|||||
6 |
Etkin iletişim kurma becerisi |
X |
|||||
7 |
Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
X |
|||||
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
X |
|||||
9 |
Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma |
X |
|||||
10 |
Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi |
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü(Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
4 |
60 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
20 |
Final |
1 |
25 |
25 |
Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |