• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
ELIT 383
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders akademi, eğitim, çeviri, edebiyat, eleştiri, tiyatro ve benzer alanların alanların kurgu ve roman mecralarında mesleki faaliyet hedefleyen öğrencilere gerekli donanımı sağlayamayı amaçlar. Ayrıca roman türünün giderek artan popülaritesini anlamak ve İngiliz yazarlarının eserlerinden örnekler inceleyerek roman türünü daha iyi anlamak, tanımlamak için örnekler üzerinde metin okuma, inceleme ve yorumlama çalışmaları yaparak; bu çalışmaları yapabilecek bakış açılarını, analiz yöntemlerini ve terminolojiyi öğrenciye kazandırmak kadar, roman zevkini geliştirmeyi de amaçlar.
Dersin İçeriği: 

İngiliz Romanı genel hatlarıyla incelenir. Roman türünün en popüler edebiyat türü olmaya başladığı dönemler de dahil olmak üzere örneklerinden okumalar ve roman incelemesi üzerine kurulu bu derste Jane Austen (Northanger Abbey) ve Charles Dickens (Hard Times) George Eliot, Thomas Hardy gibi yüzyılın önemli yazarlarının eserlerlerinden de örneklemeler okunarak çalışmalar yapılır. Kısa örneklemeler alınan diğer bazı eserler: The Mayor of Casterbridge (Thomas Hardy); The Mill on the Floss (George Eliot); David Copperfield (Charles Dickens); The Picture of Dorian Gray (Oscar Wilde).

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Sözlu Soru-Cevap, C: Ödev, D: Presentasyon

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
1)  Öğrencilerin edebi dönemi, dönem edebiyatının ana hatları, roman geleneğinin geçmişi ve ondokuzuncu yüzyılda görülen modern roman türünden önceki benzer örnekler ile kıyaslanınca, modern roman türünün ne yenilikler getirdiği konularında bilgilenmelerini sağlar. 1-2

5-10

1,2,3 A,C
2)  Öğrencilerin bu dönemde üretilmiş eserlerin incelenmesi için gerekli tür, alt tür ve roman sanatı hususlarında bilgi ve terminoloji ile donanmalarını sağlar. 1-2

5-10

1,2,3 A,C
3)  Öğrencilerin dönemin önemli yazarlarını tanımalarını ve bu yazarların roman türünün gelişmesine olan çeşitli katkıları hususunda bilgilenmelerini sağlar. 1-2

5-10

1,2,3 A,C
4)  Öğrencilerin roman incelenmesi için gerekli analiz, karşılaştırmalı yaklaşım, yorumlama, bağlantı kurma ve kritik değerlendirme bilgi ve becerileri ile donanmalarını sağlar. 1-2

5-10

1,2,3 A,C
5)  Öğrencilerin bu kazanımlarını dönemin seçilmiş eserleri üzerinde uygulayarak deneyim kazanmalarına olanak tanımak ve ondokuzuncu yüzyıl romanlarından örnek metinleri yetkin bir biçimde inceleyerek sonuç çıkarabilmelerini sağlar. 1-2

5-10

1,2,3 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1 Giriş; Dersin tanıtımı; Dersin amaçları, gerekleri, değerlendirme yöntemleri, materyal, ders akışı, çalışma yöntemleri ve ders/sınıf uygulamaları hususlarında bilgilendirme Ders Materyali öğretim elemanı
2 Roman geleneğinin geçmişi ve 18 ve 19. yüzyılda görülen roman türleri. Dönemin önemli yazarları, edebi özellikleri, eserleri; roman türünün gelişmesine olan katkıları; tarafından temin edilmektedir
3 Robinson Crusoe, Daniel Defoe; Clarissa, Samuel Richardson;  
4 Tom Jones, Henry Fielding; Humphry Clinker, Tobias Smollet;  
5 The Vicar of Wakefield, Oliver Goldsmith;  
6 Tristram Shandy, Laurence Sterne; Moll Flanders, Daniel Defoe;  
7 Frankenstein, Mary Shelley; Northanger Abbey, Jane Austen;  
8 Pride and Prejudice, Jane Austen; Hard Times, Charles Dickens;  
9 The Mill on the Floss, George Eliot; The Picture of Dorian Gray, Oscar Wilde;  
10 The Mayor of Casterbridge, Thomas Hardy; David Copperfield, Charles Dickens;  
11 Çesitli eserlerden örneklemeler  
12 Çesitli eserlerden örneklemeler  
13 Çesitli eserlerden örneklemeler  
14 Çesitli eserlerden örneklemeler  
15    

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı/Notu Ders Notu öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir
Diğer Kaynaklar Norton Anthology of English Literature

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav/Sınıf Performansı/Ödev 1 30
Dönem Ödevi 1 10
Dönem Sonu Sınavı 1 30
Toplam   100
Dönem Sonu Sınavının Başarıya Oranı   30
Yıl içinin Başarıya Oranı   70
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi     X      
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi       X    
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi   X        
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi   X        
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci       X    
6 Etkin iletişim kurma becerisi     X      
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim   X        
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi     X      
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma     X      
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi   X        

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplamİş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav hafta/süre dahildir: 15X toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödev   25 25
Sinav   20 20
Toplam İş Yükü     135
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.4