• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
CPLT 287
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders yirminci yüzyıl tiyatrosunda absürdism akımını, akımın temsilcileri Eugene Ionesco, Samuel Beckett, Harold Pinter ve Edward Albee’nin eserlerinden örneklerle inceler.
Dersin İçeriği: 

Eugene Ionesco, Samuel Beckett, Harold Pinter ve Edward Albee’nin seçilmiş eserleri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Test yapma, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Eugene Ionesco, Samuel Beckett, Harold Pinter ve Edward Albee’nin önemli dramatik eserlerini inceler. 1, 2 1,2,3 A
2) Öğrencileri, yirminci yüzyıl tiyatrosunda absürdism hareketini şekillendirmiş olan entellektüel akımlar ile ilgili bilgilendirir ve tiyatro oyunu incelemesinde kullanılan konsept ve terminolojiye hakimiyet sağlar. 1, 2, 3, 10 1,2,3 A
3) Öğrenciyi, yirminci yüzyıl tiyatrosunda absürdismi anlaması için gerekli olan eleştirel düşünce becerisi, disiplinlerarası bir vizyon ve analitik yorumlama yetileriyle donatır. 1, 2, 3, 10 1,2,3 A
4) Eugene Ionesco, Samuel Beckett, Harold Pinter ve Edward Albee’nin seçilmiş oyunlarını inceler. 1, 2 1,2,3 A
5) Öğrencileri, yirminci  yüzyıl tiyatrosunun sosyo-politik ve entelektüel atmosferi konusunda bilgilendirir. 1, 2, 3 1,2,3 A
6) Yirminci yüzyıl tiyatrosunda absürdism akımının gelişiminin anlaşılmasını sağlar. 1, 2, 3 1,2,3 A

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık 
1 Tiyatroda absürdism akımına genel bakış.

Martin Esslin’in ‘Absürd Tiyatro’ tanımlaması.

 
2 Tarihsel bağlam: İkinci Dünya Savaşı, Holocaust, Soguk Savaş  
3 Entellektüel atmosfer

Varoluşçuluk

Albert Camus, The Myth of Sisyphus

 
4 Eugene Ionesco, yaşamı ve eserleri

The Bald Soprano

 
5 The Bald Soprano  
6 Samuel Beckett, yaşamı ve eserleri

Waiting for Godot

 
7 Waiting for Godot  
8 ARA SINAV  
9 Samuel Beckett, Endgame  
10 Endgame  
11 Harold Pinter, yaşamı ve eserleri

The Homecoming

 
12 The Homecoming

 

 
13 Edward Albee, yaşamı ve eserleri

The American Dream

 
14 The American Dream  
15  

REVİZYON

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Katılım 1 20
Final 1 50
Toplam   100
FİNALİN BAŞARIYA ORANI   50
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi       X    
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi          X  
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi     X      
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi   X        
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci     X      
6 Etkin iletişim kurma becerisi   X        
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim   X        
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi     X      
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma         X  
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi     X      

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi (Saat) Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 2 8 16
Toplam İş Yükü     121
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4.84
Dersin AKTS Kredisi     5