Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders yirminci yüzyıl tiyatrosunda absürdism akımını, akımın temsilcileri Eugene Ionesco, Samuel Beckett, Harold Pinter ve Edward Albee’nin eserlerinden örneklerle inceler.
Dersin İçeriği:
Eugene Ionesco, Samuel Beckett, Harold Pinter ve Edward Albee’nin seçilmiş eserleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test yapma, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Eugene Ionesco, Samuel Beckett, Harold Pinter ve Edward Albee’nin önemli dramatik eserlerini inceler. | 1, 2 | 1,2,3 | A |
2) Öğrencileri, yirminci yüzyıl tiyatrosunda absürdism hareketini şekillendirmiş olan entellektüel akımlar ile ilgili bilgilendirir ve tiyatro oyunu incelemesinde kullanılan konsept ve terminolojiye hakimiyet sağlar. | 1, 2, 3, 10 | 1,2,3 | A |
3) Öğrenciyi, yirminci yüzyıl tiyatrosunda absürdismi anlaması için gerekli olan eleştirel düşünce becerisi, disiplinlerarası bir vizyon ve analitik yorumlama yetileriyle donatır. | 1, 2, 3, 10 | 1,2,3 | A |
4) Eugene Ionesco, Samuel Beckett, Harold Pinter ve Edward Albee’nin seçilmiş oyunlarını inceler. | 1, 2 | 1,2,3 | A |
5) Öğrencileri, yirminci yüzyıl tiyatrosunun sosyo-politik ve entelektüel atmosferi konusunda bilgilendirir. | 1, 2, 3 | 1,2,3 | A |
6) Yirminci yüzyıl tiyatrosunda absürdism akımının gelişiminin anlaşılmasını sağlar. | 1, 2, 3 | 1,2,3 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Tiyatroda absürdism akımına genel bakış.
Martin Esslin’in ‘Absürd Tiyatro’ tanımlaması. |
|
2 | Tarihsel bağlam: İkinci Dünya Savaşı, Holocaust, Soguk Savaş | |
3 |
Entellektüel atmosfer
Varoluşçuluk Albert Camus, The Myth of Sisyphus |
|
4 |
Eugene Ionesco, yaşamı ve eserleri
The Bald Soprano |
|
5 | The Bald Soprano | |
6 |
Samuel Beckett, yaşamı ve eserleri
Waiting for Godot |
|
7 | Waiting for Godot | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Samuel Beckett, Endgame | |
10 | Endgame | |
11 |
Harold Pinter, yaşamı ve eserleri
The Homecoming |
|
12 |
The Homecoming
|
|
13 |
Edward Albee, yaşamı ve eserleri
The American Dream |
|
14 | The American Dream | |
15 |
REVİZYON |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Katılım | 1 | 20 |
Final | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 50 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 2 | 8 | 16 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |