Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders 19. yy’dan günümüze kadar modern edebiyatın gelişimini inceler.
Dersin İçeriği:
Klasik ve çağdaş Avrupa ve dünya yazını, öncelikle de sürrealist ve büyülü gerçeklik türlerinin gelişimine yoğunlaşır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test yapma, B: Sunum, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Modern edebiyatın tarihini inceler. | 1-5, 6-10 | 1,2,3 | A, B,C |
2) Öğrenciler, edebi metinlerin konseptleri konusunda bilgilendirilir. | 1-5, 6-10 | 1,2,3 | A, B,C |
3) Öğrenciler başarılı bir karşılaştırmalı edebiyat araştırması için gerekli eleştirel yaklaşım, disiplinlerarası vizyon ve analitik yöntemlerle donatılır. | 1-5, 6-10 | 1,2,3 | A, B,C |
4)Modern edebiyatın farklı tanımlarını inceler. | 1-5, 6-10 | 1,2,3 | A, B,C |
5)Edebiyat alanında farklı duruşları tartışıp inceler. | 1-5, 6-10 | 1,2,3 | A, B,C |
6)İngiliz ve dünya edebiyatı alanında farklı görüşleri karşılaştırır. | 1-5, 6-10 | 1,2,3 | A, B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | DERSE GENEL GİRİŞ | |
2 | MILAN KUNDERA | |
3 | MILAN KUNDERA | |
4 | TONI MORRISON | |
5 | TONI MORRISON | |
6 | BEN OKRI | |
7 | BEN OKRI | |
8 | ARA SINAV | |
9 | SALMAN RUSHDIE | |
10 | SALMAN RUSHDIE | |
11 | EMINE SEVGI OZDAMAR | |
12 | EMINE SEVGI OZDAMAR | |
13 | SONUÇ | |
14 | REVİZYON |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Young, Magical Realism |
Diğer Kaynaklar |
Kundera, The Book of Laughter and Forgetting (“The Angels”)
Morrison, Beloved Okri, The Famished Road Rushdie, East, West Özdamar, The Bridge on the Golden Horn |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Yazılı Ödev (10) + Sunum (10) + Katılım (10) | 1 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Sunum | 1 | 15 | 15 |
Yazılı Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |