Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Geç dönem Romantik Şiirinin derinlemesine okunması.
Dersin İçeriği:
Wordsworth, Byron, Shelley ve Keats şiirleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test yapma B: Sunum C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Romantik Şiir okuması ve analizi yapar. | 1,2,4,7,8,10 | 1,2,3 12 | A |
2) Şiirleri kendi tarihsel ve entelektüel bağlamlarına yerleştirmeyi öğrenir. | 1,7,8 | 1,2, 3, 12 | A |
3) Romantizme eleştirel yaklaşımlara dair farkındalığı anlar. | 1,2,4,7,8,10 | 1,2,3,12 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Romantizme giriş | |
2 | Wordsworth The Prelude Book I | |
3 | Wordsworth The Prelude Book II | |
4 | Byron’s Manfred | |
5 | Byron’s Manfred devam | |
6 | Byron’s Manfred devam | |
7 | Discussion of the Romantic sublime in Wordsworth ve Byron’da Romantik yüceliğin tartışması; ara sınav | |
8 | Shelley: hayatı ve işlerine giriş | |
9 | Shelley; soneleri ve lirik şiir | |
10 | Shelley: The Revolt of Islam’dan alıntılar | |
11 | Keats: soneler ve Gazelleri | |
12 | Keats: Gazeller devam | |
13 | Keats: anlatı şiirleri | |
14 | Keats: anlatı şiirleri devam |
Kaynaklar
Duncan Wu Romanticism An Anthology
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 2 | 20 |
Ödev | 1 | 50 |
Toplam | 50 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 50 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 50 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi | x | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | x | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | x | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi i | x | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | x | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | x | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | x | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | x | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | x | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |